Dostikrat "pojejo" napere (predvsem je govora pri zadnjem obroču, kjer so prepletene) na mestih, kjer se stikajo (dotikajo). Še posebej je to prisotno pri višjih temperaturah.
Tam se pojavljajo "mikro-premiki" in s tem "mikro-trenja" med naperami.
Jaz že vrsto let prakticiram tako, da te stike namažem z mastjo (tako, da pride med naperi na mestu drgnenja) in potem okoli tega obrišem odvečno mast s krpo.
In potem je nekaj časa mir ...
Najprej zastavim-o pogosto klavrno pozicijo predvsem zadnjega obroča:
Redkokdo ima na kolesu pravilno pozicioniran zadnji obroč. Večina vozi-te zgolj tov. centrirane obroče, tako montirane brezskrbno vozi in vozi-te, češ, saj so tovarniško nastavljeni. Obroč, predvsem zadnji pa se ob obremenitvi, tendenci transmisije asimetrično prilagaja in hitro izkaže napačen zamik v desno - ako gledamo na obroč od zadaj. Nekateri obroči so že po dveh-treh letih problematični, se jih oteženo recentrira (niplji se krušijo, napere pokajo, nasedi slabijo) zaradi zasušenosti, pre-rjavenja, oksidacije, patinacije, krhkosti, kinetične napetosti idr...predvsem, ker ni bil pravočasno opravljen t.i. nulti servis, s katerim se napetost naper pravočasno interpolira, pravilno pozicionira in tako dolgotrajno stabilizira, doseže dolgovečnost. Večina obročev, oz. kar vsi imajo že po nekaj tisoč km ca. 2mm (bolj trdi) pa do 4mm napačen zamik, posledično tipične, neugodne 'indikacije'...
- niplje se dodobra pospreja od zunaj in znotraj, npr. z WD 40, vsaj 1x letno, praviloma pa po vsaki vožnji v deževju, da se odstrani kondenzat...
- obroč se recentrira zadnji na offset minus 1mm/trdi obroč, oz. do minus 2mm/mehki obroč. Namreč gonilka z desne strani vleče bolj desne napere, posledično ves obroč po-vleče v desno; pri močnem pedaliranju zato guma lahko po-drgne desno spodnjo vilico okvirja, neredko se napere dotaknejo-povlečejo zadnji menjalnik. Predvsem pri vožnji brez rok, je zato kolo nevodljivo, vleče po svoje, nekako gre diagonalno, kot "dvosledno vozilo" ;-)
Pri zmernem pedaliranju (150 - 250Watt) naj bo offset zadnjega obroča 0mm, torej natanko na sredini in točno v liniji s prvim obročem - kot enosledno vozilo ;-)
- Lateralno togost obroča in pravilni offset se vedno preveri na obstoječem okvirju.
- napetost naper se vedno prilagodi teži kolesarja in načinu vožnje.
... ŠELE ZA TEM, pri pokanju naper: Kjer se križajoče napere dotikajo se npr. podloži oz. napero ovije z izolir trakom; obstajajo tudi za to namenjeni pvc križki, ki se jih natakne med naperi, lahko pa se naperi tesno zveže križno skupaj s tanko (jekleno?) žico ali karbonsko nitko (natopljeno z vezivno smolo), s čimer nekateri proizvajalci obročev (tunerji) občutno izboljšajo lateralno togost...
Lp
@troypvc križki ...
Tega pa še nisem nikjer opazil … kje pa se to lahko naroči?
Najbrž za vse feltne niso enaki - glede na to, da se špice križajo pod različnimi koti
Troy..hvala za deljeno znanje,
glede na to da sm rekreativec probam prvo- WD 40
Pri vožnji slišim da mi poka zadnje kolo. Napere niso poškodovane ampak mislim da poka pr feltnah. Zaenkrat ne bi rad zategval da ne bi kej uničil.
Baje se nekaj namaže! Ima kdo info s čim in kako?
Hvala za info