Nič mu ne manjka, prosila sem za nasvet ..., za tolažbo tebi paaaa - recimo, da je prišlo do določenih težav ....
Gledaš cestno e-kolo ali ostala? Kot razberem gorsko e-kolo ne pride v poštev.
Kot celota e-kolesa trenutno niso lahka, cestna od 14 kilogramov, ostala od 20 kilogramov in težja.
Kako dolge vožnje delaš?
Bajkerica, res je prišlo do težav, pa ne samo pri tebi, to je že epidemija ...
Ponosni Ekolesarji naredijo recimo 60 km na turo, od tega recimo 15-20 km s svojimi nogami, za ostalo poskrbi TEŠ, NEK in verjetno nekega dne žal tudi elektrarne na Muri - seveda, saj ste naklonjeni okolju in podpirate trajnostne vire! Tistih 15-20 km lahko namotate tudi z navadnim kolesom, vaš kardiovaskularni sistem ne bo opazil razlike, tudi hrbet in sklepi ne, 20 km = 20 km, razliko bo opazil samo vaša EGO, vozili boste pač počasneje in na FB se ne boste mogli pohvaliti z dolgo turo. EMTB so se razpasli kot lobadarji po gozdovih, tja še včeraj niso mogli, sedaj pa zzzzzzz….
In ko bo čez par let objavljena namera, da bodo ob vaši parceli ali na robu naselja naredili obrat za predelavo nevarnih odpadkov (beri: akumulatorjev za kolesa), se boste vsi v en glas dvignili v civilno iniciativo: ti odpadki ne pašejo sem, vsebujejo težke kovine, ki lahko zaidejo v tla, vodo in zrak. NE !!! Malo pozno, sami ste (smo) pridelali okolje, v katerem živimo.
Zato pamet v roke in pedala pod noge.
Za Ekolesa pa si ustanovite svoj forum, pa srečno.
Ummm....ne vem če veš, ampak eKolesa ne delujejo tako - ti očitno opisuješ kolesa z motorjem (v tem primeru električnim).
Če narediš 60km z eKolesom, si naredil 60km s svojimi nogami....le da si se peljal hitreje, kot če bi sedel na navadnem kolesu.
Ne vem, v čem je smisel zasmehovanja uporabnikov eKoles. Obstaja več dobrih razlogov, zakaj bi se nekdo vozil s tem...
Nihce nikogar ne zasmehuje .
Ampak ce nekdo ne zmore narediti npr 50km, naj jih pac naredi 20. Ce jih ne more 20, naj jih naredi 10. V tem ni nic slabega ali bognedaj sramotnega.
Za moje pojme so e -kolesa v vecini primerov le odraz danasnje druzbe, ki bi z cimmanj napora rada prisla cimdlje/cimvisje /cimlazje.
Jaz tudi ne zmorem preteci 30km. Ostaneta 2opciji; ali bom pridno treniral in bom nekoc to zmozen ali pa se bom pac sprijaznil s tem in tekel krajse razdalje. E-kolesa so pa samo neka nepotrebna bliznjica....
Zal... jaz jih ne maram. Edino kdaj podpiram uporabo le-teh, je ko gre nekdo z njim nekam po opravkih namesto z avtom.
Delaš x000 kilometrov letno. Občasno bi se ti rada na kakšni hribovski tudi pridružila partnerka, ki jasno ni niti približno sposobna držati tempa. A je res eKolo "nepotrebna bližnjica"? A mora tudi ona dovolj natrenirati, da se bo lahko peljala s teboj s tempom, kjer ne boš umiral od dolgčasa?
Greš na dopust na Roglo. Zmožen si prepeljati 30km. Zakaj ne bi podvojil svojega dosega in raziskal več terena in videl več? A je res eKolo "nepotrebna bližnjica"?
Celo življenje že kolesariš. Največji užitek ti je vožnja po hribih, ker je svež zrak, ni prometa, pa še poleti so temperature veliko bolj znosne. Ampak, pri svojih 65. letih pač ne moreš več goniti po hribih. A je res eKolo "nepotrebna bližnjica"?
V službo bi se rad vozil s kolesom. Ampak, ker imaš do tja 20km, ti vožnja z "brezšvicnim" tempom vzame preveč časa. A je res eKolo "nepotrebna bližnjica"?
Staknil si hudo poškodbo in noge niso več to, kar so bile - vsaj ne, dokler jih spet ne natreniraš. A je eKolo res "nepotrebna bližnjica"?
V vajinem pisanju vidim predvsem idejo, da se kolesa uporabljajo zgolj za trening, in da si mora nekdo vožnjo zaslužiti s trdim treningom. Zakaj? A s tem, ker "goljufa" na nek način razvrednoti vajine dosežke? A je priti na Mangart zdaj manj "cool", ker lahko z eKolesom to naredi skoraj vsak?
E-kolesa so tržna niša in delajo jih zato ker tehnika danes to omogoča in ker obstja trg zanje.
Verjemite proizvjalce ne zanimajo bližnice, potuha, koliko kdo zmore ali ne,......pač pa zgolj dobiček.pika.
Danes sem z "navadnim" MTB prehitel 4 e-bike,...na vseh 4 so bili starejši ludje , za katere bi tako na daleč rekel, da če ne bi imeli e-bika bi do tam kjer sem jih srečal težko prišli, kar je recimo čisto pozitivna stvar e-koles ,....
Mora pa BAjkerca povedat malo več o furah , ki jih namerava voziti(10-20-50-100-200km;..50-100-1000-2000vm,.....),.....za višji srednji cenovni rang so recimo kapaciteta, motor ,itd...drugotnega pomena, ker imajo vsi kvalitetne zadeve montirane, ....
Drug problem pa je ta verjetno strokovnjakov za e-kolesa ravno ni na pretek... :)
Jooooj kakšno modrovanje, res zgleda da si že len, če na kolesu partnerja ne moreš dohitevat, ker nisi zmožen moškega tempa, ali pa je recimo na neki turi 80 km vmes treba prevozit kakšen hrib. Nekateri smo pač partnerji povsod tudi pri kolesarjenju, drugi ste pa močni individualisti .....
Rada bi delala tudi daljše ture 50 -100 km po ravninskem delu in pa seveda tudi kakšen vzpon , upam da se ne bo zopet kdo vpiknil v to da 50-100 km ni daljša tura.
@BajkericaJooooj kakšno modrovanje, res zgleda da si že len, če na kolesu partnerja ne moreš dohitevat, ker nisi zmožen moškega tempa, ali pa je recimo na neki turi 80 km vmes treba prevozit kakšen hrib. Nekateri smo pač partnerji povsod tudi pri kolesarjenju, drugi ste pa močni individualisti .....
Rada bi delala tudi daljše ture 50 -100 km po ravninskem delu in pa seveda tudi kakšen vzpon , upam da se ne bo zopet kdo vpiknil v to da 50-100 km ni daljša tura.
Omenjena ravninska kilometrina za kvalitena e-kolesa ne bi smela biti problem, je pa za razmislit o nečem drugem.Namreč po ravnini se s specialko običajno dosega višje povprečne hitrosti kot 25 km/h, do kolikor ti pomaga e-kolo.....od tu naprej ostaneš sam ....torej pri hitrostih višjih od 25km/h pomoči elektrike ni več, je le še nožni pogon(motor se izklopi!)..
Torej v kolikor partner vozi v povprečju cca 25km/h(kar je za specialko po ravnini relativno počasi!) ali manj potem bo (verjetno)OK, v nasprotnem primeru e-kolo ni rešitev.Predvidevam pa, da v kolikor partner dela 100km ture,.....ima tudi povprečne (ravninske)hitrosti višje od 25km/h.V takem primeru se bo moral "prilagodit" in vozit počasnje!
Če pa govrimo o "turističnem", počasnejšem kolesarjenju(max 25km/h!) , recimo s treking kolesi potem zna biti zadeva ustrezna.
Najbrž so se takole kregali že pred več kot sto let nazaj, ko je bilo govora o motorjih z notranjim izgorevanjem... pa ga danes vsi uporabljate(mo). In najbrž ni samo eden pri hiši. Mogoče še električni bmw za ženo.
@bajkerica: splača se ti pogledat v a2u v Šenčur ali Ljubljano, kjer imajo širok nabor e-koles (Haibike), tako trekingov kot gorskih s sprednjim ali zadnjim vzmetenjem. Najbolje je, da se vsedeš na enega in drugega. Pomembni so občutki in seveda barva.
Pa ne delam reklame. Poglej tudi za Giant in Cube kolesa.
@tris ti je ravno lepo napisal največji pomislek, v primeru, da gre za cestno kolo. Nekaj cestnih e-koles je v trgovinah Pinarello Nytro, kot je napisal @aljoman ima velik izbor A2U, pred kratkim je tudi znamka Colnago predstavila cestno e-kolo. Po večini so vsa cestna kolesa zasnovana na motorju, kot je predstavljen Pinarello.
Do naslednjega leta bodo imeli po večini pri vsaki znamki e-cestno kolo.
Vsekakor bo najbolje, da v eni izmed trgovin narediš testno vožnjo.
So za moje pojme "pravilne" uporabe ebajkov (commute, starost, poškodbe, sledenje partnerju) ter "napačne" ("trening").
Za OP: odvisno od budgeta, če iščeš striktno specialko so meni všeč: Orbea Gain, Focus Paralane, al pa mal za hec (cena lol...) Specialized Turbo Creo. To so e. kolesa, ki so glede na ostala e kolesa relativno lahka (12-14 kg) in imajo temu primerno manjšo pomoč baterije.
P.s.: Predlagam da se obremenjenci pač ne obremenjujete in ne berete in ne odgovarjate v threadu, ki vsebuje besedico elektro. Ko ste taki puristi, zakaj sploh uporabljate kolesa, za vas je tek in to tek bosih nog...pa sam nimam el. kolesa in upam da ga še nekaj časa ne bom rabil. Sem ga pa sprobal čez vikend in mi sploh ni bilo napačno. V istem času sem se približno enako zgonil, vendar sem lahko naredil precej več km s precej več višinskimi metri. Vsakomur svoje.
Bajkarica kot je nekdo že svetoval, zapelji se do Šenčurja, tam sta dve trgovini zelo dobro založeni z ekolesi, v A2U-ju lahko pogledaš Haibike, 100m stran, v isti industrijski coni, je pa še trgovina 11-11, kjer si lahko pogledaš Giante. Obe firmi ponujata veliko za svoj denar, več kot kakšne druge "renomirane" firme. Mi smo kupili za očeta v 11-11 Giant treking ekolo in dela super, imajo pa tudi ženska treking kolesa, ki so tudi vizualno zelo všečna, pri vizualni komponenti meni Haibiki ne sedejo.
Na splošno bi priporočal obvezno motor v gonilki, kot jih imajo vsa višjecenovna kolesa, stare Boschove motorje je malo povozil čas in jih nebi priporočal, je pa dal za 2020 Bosch že nove motorje ven, ki so bistveno boljši, manjši, lažji, ampak če boš gledala kakšne kolese v akciji (Haibike), bodo imeli verjetno še vsi stare motorje. Iz tega vidika smo mi Haibike letos črtali. Giant po drugi strani uporablja Yamahin motor, ki so ga za Gianta še nadgradili in je odličen. Druga zadeva ki je pomembna je velikost baterije, naj bo čim večja, da boš imela dolg doseg in vemo tudi da z leti kapacitete batarij padajo in je fino imeti malo rezerve. Za ženske mislim da je kapaciteta 400Wh že ok, seveda 500 je bolje, posebej, če so željeni dometi daljši :), ampak ste ponavadi ženske lažje in bo tudi 400 ok.
Nekaj takega bi bilo verjetno super alternativa: https://www.11-11.si/elektricno-zensko-treking-kolo-giant-amiti-e-2-2019
Če boš gledala še kakšna druga kolesa, malo preveri, da nimajo kakšnega nesmiselnega lapsusa, da je npr. potrebno baterijo snemati iz kolesa, ko jo želiš napolnit. Je zelo redko videno, pa se vseeno kje najde.
So pa v tem nižjem cenovnem rangu, ekolesa kar težka, ampak se potem pri voznji to ne čuti, tako da se s tem ne obremenjevat. Isto velja za prestave, so ponavadi že smiselno sestavljena ta kolesa, če postane klanec prehud, povečaš moč motorja in je problem rešen. Večji poudarek bi dal na dobre zavore, ker imajo ekolesa s svojo težo kar opazno večjo vztrajnost.
Tole kolesarstvo je ratal jako zakompliciran šport. Včasih si kupu kolo in si gonil, kolikor si lahko. Noben se ni obremenjeval s prenosi, bremzami...Zdaj je pa kolesarstvo ratala cela znanost. Čar kolesarstva je bil ravno v enostavnosti....se pravi enostavno kolo. Sedaj pa vsako leto nekaj novega..električna grupa, e-kolesa, diski na specialkah..cene koles pa čedalje višje. Kam smo prišl.
Moje mnenje je, da dokler je e-kolo limitirano na 25km je to brez veze, ker če imaš malce kondicije lahko prevoziš s specialko furo 100km z 800vm s povprečno 30km/h. Se pravi si z e-kolesom počasnejši. Hitrejši si samo v klanec. Ko bom enkrat star si ga bom verjetno nabavil, da bom lahko šel do kake koče na pir pa nazaj domov sprehajat jazbečarja. Do takrat mi je pa osebno izziv da prefuram zafukane klance na lasten pogon, pa magari z 8 povprečno. Je pa e-kolo sigurno dobra varianta, če bi rad gonil z boljšo polovico pa ta sovraži klance bi pa vseeno rada šla kdaj zraven. Samo so pa cene tako zasoljene, da je srednje dobro kolo okoli 2.5 jurčka. Mogoče pa kdaj odkrijejo še kako napravo za kolena, da bomo lahko tudi slabši tekači tekli 20 na uro. :)
Ma ne vem, če so cene res čedalje višje. V nominalnih zneskih seveda, ampak realno, ob upoštevanju inflacije, pa niti ne.
Jaz sem recimo svojo prvo "pravo" specialko kupil leta 98. Zanjo sem dal 91 tisočakov (380 EUR), bil pa je najcenejši GT ki je bil ob tem še v akciji. Skratka, najcenejšo možno specialko.
V današnjem denarju je to cca 665 EUR (cene so šle od takrat gor za cca 75%)
Danes recimo stane Scott Speedster 50 okoli 630 EUR. Ena trgovina ga ima v akciji celo za 535 EUR.
Imaš pa seveda danes veliko več možnosti, kaj potem doplačati kot nadgradnjo te "gole osnove".
eSpecialka se tudi meni zdi nesmiselna ker 25 res ni neka omembe vredna hitrost za specialko... za gorske ali treking bicikle pa ima elektrika vendarle svojo uporabno vrednost (in ni le "nepotrebna bližnjica").
Zame je bistveni pomislek - odločitev, ki jo mora premisliti vsak pri sebi: Zakaj oziroma kdaj si želim pomoči?
Ves čas ali samo, ko jo rabim (recimo v "strm" klanec)?
Večina sistemov (Bosch in podobni - ne po proizvajalcu, ampak po zasnovi) se dejansko skoraj ne da, oziroma je muka, goniti brez pomoči (kar potem prinese računanje tras...), rezervne baterije oziroma večje kapacitete baterij. Baterija mora zdržati celo turo. Tu je še podvprašanje - bom na turah bicikel kdaj tudi porival - če naj ima tudi pomoč pri hoji (pomoč, ko se gonilka ne vrti).
Sistem, kot je v pinarellu (nadgradnja gruber assist?) se očitno fizično odklopi pri hitrostih nad 25 km - ga ne poznam, a upam, da se ga da odklopiti tudi pri nižjih hitrostih. Da je bicikel kot navaden z nekaj dodatne teže zaradi motorja in baterij.
(cenejša vezija za občasno pomoč so motorčki v pestu)
ElTorro - nič nimam proti e-kolesom in kolesarjem na njih, vem, da so razlogi za uporabo različni in vsi so upravičeni (razen goljufanja na tekmah). A trditev, da če si naredil 60 km z e-kolesom, da si jih naredil s svojimi nogami je vsaj pretiravanje, če ne kar neumnost - vsaj 15 %na ali koliko je že najmanjša pomoč... To potrjuje tudi tvoje vprašanje:
Greš na dopust na Roglo. Zmožen si prepeljati 30km. Zakaj ne bi podvojil svojega dosega in raziskal več terena in videl več? A je res eKolo "nepotrebna bližnjica"?
Električnega kolesa še nisem vozil, vozim specialko oz. gravel/cx kolo. Ko se spravim na kak prelaz in si pulz nabijem krepko čez 175, se vedno vprašam naslednje: "Je to sploh še zdravo kar počnem?" Mar nebi bilo mogoče boljše na vrh priti z bolj zdravim pulzom 145? Iz vidika zmerne in zdrave rekreacije se mi zdi uporaba e-koles fantastična. To govorim za primer zdravega človeka, kaj šele da začnem dajati primere poškodovanih, starejših itd..
Električno kolo dol ali gor, šer vedno boš naredil veliko več zase, kot pa, če ležiš na kavču s čipsom in pirom v roki. Bajkerica dobro preveri ponudbo, morda nebi bilo slabo, če se kar osebno v kateri izmed zgoraj naštetih trgovin ustaviš in verjamem, da ti bodo dobro svetovali,
Sej veš, da je po forumih spraševati včasih tako-tako...
@janja7811ElTorro - nič nimam proti e-kolesom in kolesarjem na njih, vem, da so razlogi za uporabo različni in vsi so upravičeni (razen goljufanja na tekmah). A trditev, da če si naredil 60 km z e-kolesom, da si jih naredil s svojimi nogami je vsaj pretiravanje, če ne kar neumnost - vsaj 15 %na ali koliko je že najmanjša pomoč... To potrjuje tudi tvoje vprašanje:
Greš na dopust na Roglo. Zmožen si prepeljati 30km. Zakaj ne bi podvojil svojega dosega in raziskal več terena in videl več? A je res eKolo "nepotrebna bližnjica"?
Saj ne pravim, da je isto - daleč od tega. Ampak, dejstvo je, da si tudi z eKolesom naredil 60km, in ves čas si gonil. In če ne bi gonil, ne bi naredil niti enega kilometra, ker se brez gonjenja tudi eKolo ne premakne.
@granDelno drži, samo na tem forumu je dostikrat težava, da tema zaide nekam v tri krasne.
Na forumu včasih dobiš bolj objektiven odgovor, ker se dostikrat najde tak prodajalec, ki svetuje tisto, kar prodaja oz. ima na zalogi, ne pa tisto, kar je zate najbolje.
Kaj je zate najbolje boš pa žal še največ sam naredil, npr. če želim kupiti cestno kolo ima lahko prodajalec na zalogi same gorce pa me ne bo prepričal, da kupim le tega.
Pač potrebno obiskati 2,3 ali več trgovin in potem je zadeva vseeno nekoliko lažja, pa pri nakupu se ti ne sme preveč muditi, ker potem ti hitro uturijo nekaj kar na koncu ni ok.
@ElTorro
Zakaj neumnost? Če goniš navadno kolo z 200W, goniš tudi eKolo z 200W - le da ti še motorček da 200W zraven. Kljub pomoči še zmeraj 60km daleč goniš z 200W. Seveda pa z električnim goniš le 2 uri namesto 3.
Saj ne pravim, da je isto - daleč od tega. Ampak, dejstvo je, da si tudi z eKolesom naredil 60km, in ves čas si gonil. In če ne bi gonil, ne bi naredil niti enega kilometra, ker se brez gonjenja tudi eKolo ne premakne.
Ja seveda lahko voziš na nižji stopnji in se celo utrudiš, ampak zakaj se namesto z 20 kilskim ekolesom ne bi potem rajši peljal z lažjim kolesom ravno tako hitro? Tudi v klanec se z današnjimi prestavnimi razmerji da peljati dosti počasi in z manjšo močjo. Z 200W bi, kljub relativno težkemu kolesu, po ravnem tako ali tako stalno vozil brez pomoči motorja. Samo da bi šlo zaradi dodatne teže nekaj km/h počasneje.
Pa ne me zdaj za nazadnjaka proglasit. Imel bi ekolo. Za vožnjo v službo in po mestu. Ampak bi ga verjetno prvi dan ukradli pred službo...
Za rekreacijo pa upam da nikoli. Ko bom prestar pač ne bom rinil na Krvavec.
@m66
Za OP: odvisno od budgeta, če iščeš striktno specialko so meni všeč: Orbea Gain, Focus Paralane, al pa mal za hec (cena lol...) Specialized Turbo Creo. To so e. kolesa, ki so glede na ostala e kolesa relativno lahka (12-14 kg) in imajo temu primerno manjšo pomoč baterije.
P.s.: Predlagam da se obremenjenci pač ne obremenjujete in ne berete in ne odgovarjate v threadu, ki vsebuje besedico elektro. Ko ste taki puristi, zakaj sploh uporabljate kolesa, za vas je tek in to tek bosih nog...pa sam nimam el. kolesa in upam da ga še nekaj časa ne bom rabil. Sem ga pa sprobal čez vikend in mi sploh ni bilo napačno. V istem času sem se približno enako zgonil, vendar sem lahko naredil precej več km s precej več višinskimi metri. Vsakomur svoje.
Malo se umiri ti in ne žali...
@sigixSem, ja....200m sem pa tja, iz radovednosti. Kakšne ima to veze z vsem skupaj? Kar želim povedati je, da kljub temu, da meni to ni zanimivo, vem da obstaja uporabna vrednost eKoles za določene skupine ljudi in za določene situacije. Zato me moti, da se ljudje zmrdujejo nad eKolesi in jih pavšalno označujejo kot "nepotrebne bližnjice". Še posebej v temi, kjer nekdo išče nasvet.@ElTorro
Zakaj neumnost? Če goniš navadno kolo z 200W, goniš tudi eKolo z 200W - le da ti še motorček da 200W zraven. Kljub pomoči še zmeraj 60km daleč goniš z 200W. Seveda pa z električnim goniš le 2 uri namesto 3.
Saj ne pravim, da je isto - daleč od tega. Ampak, dejstvo je, da si tudi z eKolesom naredil 60km, in ves čas si gonil. In če ne bi gonil, ne bi naredil niti enega kilometra, ker se brez gonjenja tudi eKolo ne premakne.
ElTorro pa si že kdaj preizkusil ekolo? Meni so pred kratkim enega mestnega posodili. Po ravnini lahko še nekaj malega poganjaš ob 1 stopnji moči (preizkušeno kolo je imelo 5 stopenj), pri drugi pa takoj dosežeš 25 km/h, ko se motor izklopi. Na 5. stopnji obračaš pedala nakako tako kot bi se s specialko vozil 5 km/h in stalno držiš maksimalno hitrost z motorjem. Na semaforju me je pa skoraj s kolesa streslo ko sem začel poganjati na 5. stopnji.Ja seveda lahko voziš na nižji stopnji in se celo utrudiš, ampak zakaj se namesto z 20 kilskim ekolesom ne bi potem rajši peljal z lažjim kolesom ravno tako hitro? Tudi v klanec se z današnjimi prestavnimi razmerji da peljati dosti počasi in z manjšo močjo. Z 200W bi, kljub relativno težkemu kolesu, po ravnem tako ali tako stalno vozil brez pomoči motorja. Samo da bi šlo zaradi dodatne teže nekaj km/h počasneje.
Pa ne me zdaj za nazadnjaka proglasit. Imel bi ekolo. Za vožnjo v službo in po mestu. Ampak bi ga verjetno prvi dan ukradli pred službo...
Za rekreacijo pa upam da nikoli. Ko bom prestar pač ne bom rinil na Krvavec.
Sovražim elitizem.