Absolute black jih ima. Poglej na njihovi spletni strani. Niso pa poceni, skupaj cca 170 eur, pluus vijaki in poštnina.
@bine1Absolute black jih ima. Poglej na njihovi spletni strani. Niso pa poceni, skupaj cca 170 eur, pluus vijaki in poštnina.
Hvala, sem pogledal Absolute black in cene so res navite. Ta opcija odpade, ker je enostavno predrago.
Sem pa pri enem nemškem spletnem trgovcu ( ne bom delal reklame) že videl da imajo GRX na zalogi. S poštnino vred bi me prišlo cca 160€. Vseeno bom počakal na kakšno slovensko ponubdo, ker bi raje podprl slovensko kot pa nemško gospodarstvo :)
GRX ima chainline pomaknjen ven za nekaj mm. Shimano zahteva GRX prednji menjalnik že zaradi tega. Če ze ne, bi imel probleme pri prestavljanju.
Verjetno bi bilo lažje zamenjati kaseto na 34, vendar ne vem, če bi ti bilo dovolj. Z GRX zadnjimi menjalniki greš lahko zadaj do 42. Ceneje prideš z RoadLink zadevo.
@matejSGRX ima chainline pomaknjen ven za nekaj mm. Shimano zahteva GRX prednji menjalnik že zaradi tega. Če ze ne, bi imel probleme pri prestavljanju.
Verjetno bi bilo lažje zamenjati kaseto na 34, vendar ne vem, če bi ti bilo dovolj. Z GRX zadnjimi menjalniki greš lahko zadaj do 42. Ceneje prideš z RoadLink zadevo.
Ja, zamenjam lahko tudi kaseto iz 11-32 na 11-34. Koliko bi bil prenos lažji, nimam predstave. Malo razlike že je (verjetno), kakšne bistvene pa ne. Če se motim, me popravite.
Zadnja opcija je Absolute Black. Ovalna verzija verižnikov naj bi omogočala še lažje pedaliranje, je pa to najdražja varianta. S poštnino vred me pride cca 190€. Ali kdo od vas uporablja ovalne verižnike?
@MatMatRazlika ned 32 in 34 je polovica razlike med 34 in 30.Ja, zamenjam lahko tudi kaseto iz 11-32 na 11-34. Koliko bi bil prenos lažji, nimam predstave. Malo razlike že je (verjetno), kakšne bistvene pa ne. Če se motim, me popravite.
Prevedeno v odstotke - če menjaš spredaj na 46/30, imaš pri 30/32 za 6% lažji prenos, kot če menjaš kaseto in voziš 34/34.
Za primerjavo - če imaš 11-32 kaseto, je med zadnjima dvema zobnikoma (32 in 28) 13% razlike.
Torej - če namesto gonilke zamenjaš kaseto, si izgubil pol prestave.
Vsak zase sicer najbolje ve, koliko denarja je pripravljen potrošiti - ampak če tukaj govoriš o menjavi gonilke, zobnikov in menjalnikov, boš dal ven par sto EUR za pol prestave. Meni se ne zdi smiselno.
Upoštevaj tudi, da se s 46 spredaj nekoliko omejiš glede maksimalne hitrosti.
Iz firbca sem testiral Absolute Black zobnike na 1x sistemu. So me pozitivno presenetili. Ovalnost praktično ne čutiš, vse dokler je greš v hrib ali goniš stoje. Manj je "zaganjanja". Meni zelo pašejo, zato sem še na 2x sistemu zamenjal le mali zobnik. Je pa AB ovalnost res minimalna in ne tako drastična kot enih drugih variantah.
AB prodaja tudi okrogle zobnike.
Trenutno imam 50(klasika)/34(oval) varianto, zadaj pa 11-34. 11-34 kaseta ima razpored bolj primeren za klance. Napram 11-32 nima tiste 12-ke (11-12-13). Kolikor pač komu paše. Načeloma je 30 oz. 32 dovolj, razen če imas res daljše 12%+ klance. No, takrat pa preklopim na 34.
Trening!
@ElTorro:
gonilka + kaseta + veriga + adapter za pr. menjalnik + pr. menjalnik = 220 € s poštnino vred. Toliko sem si naračunal če zadeve naročim iz Nemčije. Ja, s 46 bi se malo omejil glede končne hitrosti, čeprav roko na srce, že do zdaj ne vem če sem 5x uporabil 50/11, pa še to le za minuto ali dve. Bolj prav mi pridejo nižje prestave, sploh takrat ko sem po treh urah ture že "rahlo načet". Vozim pa gravel/cx bicikel, tako da je to še en razlog zakaj bi si malo olajšal prestave.
@matejS:
Odlično, to sem hotel slišati - informacije s terena, hvala! Po vsej verjetnosti bom naročil AB 46/30 ovalne verižnike, pa bom potem videl.
@MatMat@ElTorro:
gonilka + kaseta + veriga + adapter za pr. menjalnik + pr. menjalnik = 220 € s poštnino vred. Toliko sem si naračunal če zadeve naročim iz Nemčije. Ja, s 46 bi se malo omejil glede končne hitrosti, čeprav roko na srce, že do zdaj ne vem če sem 5x uporabil 50/11, pa še to le za minuto ali dve. Bolj prav mi pridejo nižje prestave, sploh takrat ko sem po treh urah ture že "rahlo načet". Vozim pa gravel/cx bicikel, tako da je to še en razlog zakaj bi si malo olajšal prestave.
@matejS:
Odlično, to sem hotel slišati - informacije s terena, hvala! Po vsej verjetnosti bom naročil AB 46/30 ovalne verižnike, pa bom potem videl.
Tema se mi je zdela najprimernejša, da k njej prilepim svoje vprašanje, Imam univerzalko (=gravel), spredaj sub kompakt 46/30, zadaj pa kaseto 11-28. Ker kolo uporabljam vse več časa kot specialko, sem si zamislil, da bi zamenjal kaseto, v mislih imam 11-40.
Zanima me, ali bi tako razmerje (spredaj 46/30, zadaj 11-40) delovalo brez težav, če bi zamenjal zadnji menjalnik (zdaj kratka kletka) z menjalnikom z dolgo kletko npr. GRX RD-RX812.
Hvala že v naprej za predloge, mnenja, izkušnje !
RX812 podpira do 42 zob zadaj, ne vidim razloga, zakaj ne bi šlo.
@robizo30/40 na specjalki... kje se boš pa vozil z njo, da potrebuješ takšno prestavno razmerje? Pri nas skorajda ni tako hudo strmih klancev, da bi to prišlo prav. Pa četudi z veliiko prtljage.Tema se mi je zdela najprimernejša, da k njej prilepim svoje vprašanje, Imam univerzalko (=gravel), spredaj sub kompakt 46/30, zadaj pa kaseto 11-28. Ker kolo uporabljam vse več časa kot specialko, sem si zamislil, da bi zamenjal kaseto, v mislih imam 11-40.
Zanima me, ali bi tako razmerje (spredaj 46/30, zadaj 11-40) delovalo brez težav, če bi zamenjal zadnji menjalnik (zdaj kratka kletka) z menjalnikom z dolgo kletko npr. GRX RD-RX812.
Hvala že v naprej za predloge, mnenja, izkušnje !
Samo zanima me, ne kritiziram. Tudi sam razmišljam, da bi za na večdnevne ture imel nižja prestavna razmerja. Ker mi bo 50/34-11/28 sčasoma pretežko. S prtljago je še 30/28 (spredaj 30, zadaj28), težko, če so klanci nad 15%-ov. Vsaj zame.
Neee, @SODROVC, verjetno nisi dobro razumel, sem nejasno napisal: spreminjal bi na gravel kolesu, ki ga uporabljam vsepovsod in je postalo moje univerzalno kolo. Imam pa tudi specialko, enako razmerje kot ti, ampak jo zaradi vse več precej bližnjih srečanj z avti uporabljam precej manj, samo v dnevih, ko je manj prometa ali pa na turah, kjer vem, da ga skoraj ni.
@gran, glede zadnje kasete vem, ni problema, zanima me delovanje skupaj s prednjima verižnikoma, ali na 30 spredaj in 13 ali 15 (zaradi križanja) zadaj menjalnik "sede skupaj" in ni napetosti verige in ali je pri 46 spredaj in 40 zadaj preveč iztegnjen. Za RD RX-812 je Shimanova priporočena skupna kapaciteta 31 zob, pri meni pa bi bila 45, torej za 14 za zob več. Sicer vem, da so tolerance in možni "hacki", ampak ali tudi do takega razpona ?
Če pa to ni mogoče, bom šel na standardno in preverjeno varianto kasete 11-34 ali 11-36, kar tudi ni slabo, saj v zgornjem delu ne bo 4 in celo 5 zobih skokov.
Ker sem začel tole temo, imam tudi dolžnost da povem kako sem si zadevo dokončno uredil.
Iz kompakt 105 50/34 sem gonilko predelal na 46/30 (Absolute Black). Same zobnike se zamenja zelo hitro, je pa potem veselica z nastavitvijo prednjega menjalnika. To je seveda zaradi tega, ker so zobniki ovalni. No po nekaj poizkusih mi je vendarle uspelo in do zdaj opravil okoli 100km. Občutki? Ja, na ravnini zaenkrat še ne znam povedati kakšna je razlika, se pa pozna pri vožnji v klanec. Se mi zdi da se lepše peljem v klanec in gre vse skupaj bolj zvezno oz. brez cukanja.
Bi še kdaj šel v podobno predelavo? Bi, ampak ne z ovalnimi zobniki, pač pa z GRX. Nastavitev prednjega menjalnika je mnogo bolj enostavna pri navadnih zobnikih kot pri ovalnih.
@robizo: Nisem bil pozoren, izgleda, da je RX-812 v glavnem zasnovan za 1x sisteme z velikimi kasetami zadaj. Najbolje bodo po mojem vedeli v kakšni trgovini ali na kakšnem servisu.
@MatMatKer sem začel tole temo, imam tudi dolžnost da povem kako sem si zadevo dokončno uredil.
Iz kompakt 105 50/34 sem gonilko predelal na 46/30 (Absolute Black). Same zobnike se zamenja zelo hitro, je pa potem veselica z nastavitvijo prednjega menjalnika. To je seveda zaradi tega, ker so zobniki ovalni. No po nekaj poizkusih mi je vendarle uspelo in do zdaj opravil okoli 100km. Občutki? Ja, na ravnini zaenkrat še ne znam povedati kakšna je razlika, se pa pozna pri vožnji v klanec. Se mi zdi da se lepše peljem v klanec in gre vse skupaj bolj zvezno oz. brez cukanja.
Bi še kdaj šel v podobno predelavo? Bi, ampak ne z ovalnimi zobniki, pač pa z GRX. Nastavitev prednjega menjalnika je mnogo bolj enostavna pri navadnih zobnikih kot pri ovalnih.
Tudi pred tem sem uporabljal ovalne zobnike (ROTOR) in sem bil z njimi zadovoljen, predvsem zaradi dobrih občutkov.
Pozdravljeni,
Če vas zanima sub-compact ovalni zobniki od absoluteBLACK jih lahko brezplačno testirate in kasneje tudi kupite (brez poštnine) pri Fonda Sport Performance. Imam že montirane na Shimano goniliki 46/30 in 48/32 tako da je montaža zelo enostavna.
Lp,
Borut
A bi prednji menjalnik lahko prestavljal, ce bi samo mali zobnik zamenjal za 30 od absolute black, namesto 34, da bi imel 50-30 spredaj. Je pa r8000 ultegra kompakt gonilka zdaj gor.
Sem videl, da obstajajo gonilke s taksnim razmerjem 50-30 zato tudi sprasujem.
Sram ima nova razmerja pri axs 43-30 spredaj, zadaj pa 10-36. Zame idealno :)
Grx 46-30 rabi menjavo prednjega menjalnika, praxis ima 48-32 gonilke na voljo..., nic kaj preprosto vse skup
Lp, Goran!
Sem pol nasel, da moras oba imet, drugace ne pase na gonilko.
A ima kdo grx gonilko in da mu dela z road menjalnikom 105 ali ultrgra brez vecjih nastavljanj?
Ni druge kot narocit 46-30 grx ce bo potrjeno da dela, pa probat- se dobi pod 100€ gonilka
absoluteblack so pa precej dragi, razen ce mi kdo proda oba zobnika za ultegro r8000 za 100€ :)
Mene pa zanima zakaj bi potreboval GRX na specialki? Imam compact gonilko in 11-32 kaseto pa 32-ke skor ne uporabljam. Če ne gre s kompaktom kupiš e bike pa se ne matraš.
Nismo si vsi enaki. Na specialko sem dal 11-36 zadaj, od sunrace sem nabavil kaseto. Zdaj bi rabil se manjsi zobnik spredaj, da je lazje za v hribe.
Trend gre v to smer, da pribliza specialke vecini, zato se tudi daje bolj climbing gearse na kolesa. Cajti "53 spredaj, zadaj 23-25" so minili. Se sram ima novo 12 redno grupo axs za cesto
43-30 spredaj, zadaj 10-36
Ebajk ze imam
@fuegoMene pa zanima zakaj bi potreboval GRX na specialki? Imam compact gonilko in 11-32 kaseto pa 32-ke skor ne uporabljam. Če ne gre s kompaktom kupiš e bike pa se ne matraš.
Mejo lahko postaviš kjerkoli. Še Roglič včasih najde koga boljšega od sebe. Gledanje zviška na tiste, ki potrebujejo lažji prenos od tebe, ni najbolj na mestu.
@ElTorro@fuegoSarkazem je bil..zato ker je v eni temi o e bike ih pisal da se ni treba matrat z 500-1000vm in da ima zato e bike..😁Mene pa zanima zakaj bi potreboval GRX na specialki? Imam compact gonilko in 11-32 kaseto pa 32-ke skor ne uporabljam. Če ne gre s kompaktom kupiš e bike pa se ne matraš.
Ne razumem, zakaj potrebuješ compacta in zadaj 32? Če s prenosom 39/23 ne gre, pač kupiš e bike in se ne matraš...
Mejo lahko postaviš kjerkoli. Še Roglič včasih najde koga boljšega od sebe. Gledanje zviška na tiste, ki potrebujejo lažji prenos od tebe, ni najbolj na mestu.
Saj, zakaj bi se matral, ce si lahk olajsas muke s prenosi za klance
Ne bos nic hitrejsi bos pa manj utrujen
Ebajk je bolj za uzivancijo, pa ce gres krajso turo
GRX ima drugačen chainline - odmik zobnikov od sredine gonilnega ležaja - kot cestne grupe. Cestni sprednji menjalnik bo tako preveč na levo pomaknjen. Pa še q-faktor - razdalja med pedali - je večji, bolj MTB stil.
Kaj takega bi delovalo:
https://www.suginoltd.co.jp/us/products/road/ox.html
44/30 je najmanjša možna kombinacija, pa še kup drugih je na voljo.
@gorann316998Saj, zakaj bi se matral, ce si lahk olajsas muke s prenosi za klance
Ne bos nic hitrejsi bos pa manj utrujen
Ebajk je bolj za uzivancijo, pa ce gres krajso turo
Ne tekmujem, vazno da pridem, zaenkrat mi bolj lezi visja kadenca zaradi kolen.
Trenutno uporabljam gonilko Shimano 105 FC-R7000, 50x34 in kaseto 11-32. Ker najtežjih prenosov praktično nikoli ne uporabljam in ker mi v kak zelo strmi klanec zmanjka lažjih prestav, razmišljam o predelavi gonilke na sub-compact 46/30.
Najboljša varianta bi bila nova Shimanova gonilka GRX (46/30), vendar je zaenkrat še ni mogoče kupiti v Sloveniji. Če bi že dobil to gonilko, bi bilo potrebno kupiti tudi novi GRX prednji menjalnik. Ostalo je kompatibilno - sem preveril na Shimanovi strani.
Uporabljam prednji menjalnik FD-R7000, ki omogoča razmerje 46/30, zato bi bilo super če bi se dalo zamenjati le prednja verižnika.
Ima kdo kakšne izkušnje s takimi predelavami oz. ve kje bi se dalo dobiti take verižnike? Seveda morajo biti kompatibilni z grupo 105 (R7000).
Že v naprej hvala za odgovore!
LP