s kolesom nardi en polni obrat. Najlažje ti bo tko da je ventilček pravokotno na tla na začetku in koncu meritve. Izmeriš razdaljo v mm in vneseš cifro v števec.
tole sem copy/paste enega starega posta. Poizkal bi ga lahko tudi sam, ali ne. Nič hudega! Imam ogromno prostega časa pa sem ga poizkal za tebe.
Cobid me je spremenil v čisto dobroto
2288
2 x pi (3,14) x r = obseg. Če se prav spomnim, smo to vzeli v 3. razredu osnovne šole.
Drugače pa tako, kot je napisal @um_etnik. Še bolje, da na tlak kot imaš navado, napumpaš gume in medtem sediš na kolesu z rokami na krmilu, kot pri vožnji; enako tudi za meritev polmera (r).
Jaz sem si v časih, ko sem še imel "klasičen" števec to meril tako kot je napisal um_etnik, s tem da sem za večjo natančnost naredil dva kroga.
Potem sem šel na cesto na odsek, ki je bil dolg 10km, in primerjal števec s tablicami za kilometre (ki so postavljene na 0,5km), in po 10km videl za koliko % mi števec odstopa....in za toliko % prilagodil obseg kolesa.
@ElTorroJaz sem si v časih, ko sem še imel "klasičen" števec to meril tako kot je napisal um_etnik, s tem da sem za večjo natančnost naredil dva kroga.
Potem sem šel na cesto na odsek, ki je bil dolg 10km, in primerjal števec s tablicami za kilometre (ki so postavljene na 0,5km), in po 10km videl za koliko % mi števec odstopa....in za toliko % prilagodil obseg kolesa.
@MileGlede na navodila? Nimam pojma, sploh nisem gledal tistih cifer ampak sem šel kar merit obseg.@ElTorroJaz sem si v časih, ko sem še imel "klasičen" števec to meril tako kot je napisal um_etnik, s tem da sem za večjo natančnost naredil dva kroga.
Potem sem šel na cesto na odsek, ki je bil dolg 10km, in primerjal števec s tablicami za kilometre (ki so postavljene na 0,5km), in po 10km videl za koliko % mi števec odstopa....in za toliko % prilagodil obseg kolesa.
In kakšno je bilo odtopanje glede na cifro v navodilih ?
Izmerjen obseg je potem odstopal od tistega na cesti (merjeno po km tablah) za nekaj več kot 1%.
So pa vse skupaj nianse....jaz sem vse skupaj delal bolj ker se rad igram s številkami. Hitrost mi je števec itak zaokroževal na 0,5 in se 1% niti ne pozna....pa tudi če se bi, mi je vseeno, če se peljem 28,2 ali 28,5 km/h.....in ni neke razlike, če mi na koncu ture števec pokaže 74 km namesto 73.
Jaz bi šel na atletsko stezo, 100 m je točno na cm po ravni črti. Narišeš na gumo črto s flomastrom ali en bel cvirn čez in prešteješ obrate med vožnjo, ko zapelješ čez 100 m narediš še kak cm da bo "N" okrogel. Izmeriš razdaljo + 100m = L. Potem pa zračunaš r= L/(2*Pi*N). Mislim da je boljše kot po cesti, vprašanje koliko so tiste table točne. Mene je bolj zanimalo kolk napake naredim če kiksnem za kakih 8 mm pri radiju (pumpanje, teža). Dobil 2.2 %, glede na uno cifro zgoraj za 29". Na 100 km zgrešiš 2.2 km, ni glih malo. 8 mm sem sam dal od oka, verjetno je nekaj takega na MTB. Meni je najboljše brez števca, odmontiran že lep čas.
Najbolj enostavno:
https://www.cateye.com/data/resources/Tire_size_chart_ENG_151106.pdf
Še najbolj natančno je tako, kot merim jaz že dolga leta. Pri ventilčku narišem na vrhu gume črto, vzamem meter v roli, 3m in ga nastavim na črto ter tesno po vrhu gume vlečem okoli, spet do črte pri ventilčku, kjer odčitam dolžino. Ko vrtiš kolo in preprijemaš meterski trak, moraš biti pozoren, da se ti ne premakne in da ga vlečeš ves čas po vrhu gume. Z nekaj vaje to ni več problem, na začetku pa je dobro meritev ponavljati toliko časa, dokler ne dobiš dva enaka rezultata. Da lažje in natančneje merim, sem enemu staremu metru natančno odrezal prvih 10 cm, da sem se znebil kljukice na začetku in imam lahko meter obrnjen s številkami navzgor. Seveda moraš dolžini, ki jo izmeriš, teh 10 cm odšteti!
Zivjo
Zamenjal sem kolo, imam pa se stari kolesarski stevc. Kolo ima premer gume 29x2.10.
Kolesarski stevec je znamke Crivit. Katero dimenzijo izberem, da bo najbolj primerna?
Lp, Džoni☺️