Vprašanje je kako bi ti prestavljal zadnji menjalnik pri kaseti 11-34.
Sam sem bil pred podobno dilemo in sem se na koncu odločil zamenjati samo manjši zobnik na gonilki u 34 in imam 52/34.
52/36 razmerje mi enostavno za dolge klance ni odgovarjalo, recimo prava muka na Krvavec.
Ta preskok tusi mene zanima, sedaj imam 50/34 in 11/28 in bi prestavil na 52/36 in 11/30.
zanima me predvsem za vzpone. Doslej sem Krvavec speljal, bo po novem tezje/lazje/enako? Hvala
34-28 je skoraj enako kot 36-30 - 1.21 proti 1.20.
34-32 je pa bistveno lažje kot 36-30 - 1.06 proti 1.20, ena prestava ti "zmanjka".
Jaz sem bil pred podobno dilemo. Iskal bolj race varianto, ampak si vsi imeli 52-36 in 11-30. Kar pa konstantno vozim kratke in strme klance sem na vsak način želel kot sem imel prej (50-34 / 11-32).
Na koncu sem se odločil kupiti za kolo Rose (mi je tudi bil najlepši), kjer imaš konfigurator, in si po želji sestaviš vse dele kolesa.
@majkl_t34-28 je skoraj enako kot 36-30 - 1.21 proti 1.20.
34-32 je pa bistveno lažje kot 36-30 - 1.06 proti 1.20, ena prestava ti "zmanjka".
Zavisi od menjalnika.
Nekateri uporabljajo pa tole:
S srednjo (GS) kletko menjalnika gre pri shimano 11s tudi do 34t zobnika. Glede na to da kupuješ novo kolo, se probaj zmenit, da da dobiš z daljšo kletko in željenim prestavnim razmerjem.
@domen89https://www.bikecalc.com/gear_ratios
lp, Domen
sem šel skozi in sem opazil, da bi z mojo željeno kombinacijo bil tam tam, kar se tiče razmerja keterga uporabljam trenutno (vsaj tam pri višjem številu zob). V praksi sicer ne vem koliko se npr pozna npr 1.44 vs 1.55 na 4 zobniku.
36/52 in 11-34
11 13 15 17 19 21 23 25 27 30 34
3.27 2.77 2.40 2.12 1.89 1.71 1.57 1.44 1.33 1.20 1.06
34/52 in 11-32
11 12 13 14 16 18 20 22 25 28 32
3.09 2.83 2.62 2.43 2.13 1.89 1.70 1.55 1.36 1.21 1.06
@Agent041Jaz sem bil pred podobno dilemo. Iskal bolj race varianto, ampak si vsi imeli 52-36 in 11-30. Kar pa konstantno vozim kratke in strme klance sem na vsak način želel kot sem imel prej (50-34 / 11-32).
Na koncu sem se odločil kupiti za kolo Rose (mi je tudi bil najlepši), kjer imaš konfigurator, in si po želji sestaviš vse dele kolesa.
@goodguy30164@domen89https://www.bikecalc.com/gear_ratios
lp, Domen
Super, hvala za tolesem šel skozi in sem opazil, da bi z mojo željeno kombinacijo bil tam tam, kar se tiče razmerja keterga uporabljam trenutno (vsaj tam pri višjem številu zob). V praksi sicer ne vem koliko se npr pozna npr 1.44 vs 1.55 na 4 zobniku.
36/52 in 11-3411 13 15 17 19 21 23 25 27 30 34
3.27 2.77 2.40 2.12 1.89 1.71 1.57 1.44 1.33 1.20 1.06
34/52 in 11-32
11 12 13 14 16 18 20 22 25 28 32
3.09 2.83 2.62 2.43 2.13 1.89 1.70 1.55 1.36 1.21 1.06
pri 75 kadenci 1 km/h https://www.bikecalc.com/gear_speed
@goodguy30164Zdravo,
sem pred nakupom novega kolesa pa me zanimajo vaša mnenja glede kombinacije prestav.
Trenutno vozim 50/34 in 11-32 (za kakšen res hud klanc mi prav pride 34-32 kombinacija)
na novem kolesu pa bi pride nameščeno 52/36 zadaj pa 11-30.
Okol mene so v glavnem hribi in tut vozit po ravnini mi ni lihk kakšen užitek.
Je že kdo delal tak preskok?
Bi z menjavo zadaj na 11-34 dobil isto kombinacijo kot je ta z 50/34 - 11/32 ?
Ma ne kompliciraj, težji prenos si vzemi kot izziv pa boš napredoval.
@goodguy30164Vzel sem Rose X-Lite Six z navadnimi zavorami in Di2 Ultegro@Agent041Jaz sem bil pred podobno dilemo. Iskal bolj race varianto, ampak si vsi imeli 52-36 in 11-30. Kar pa konstantno vozim kratke in strme klance sem na vsak način želel kot sem imel prej (50-34 / 11-32).
Na koncu sem se odločil kupiti za kolo Rose (mi je tudi bil najlepši), kjer imaš konfigurator, in si po želji sestaviš vse dele kolesa.
kateri model pa si vzel?
Ne gledat samo na najlažje razmerje, s verižnikom 11/34 pridejo zraven tudi precej veliki preskoki med prestavami, kar je velik minus in vse to "plačaš" s tem, da imaš na kolesu nekaj kar ne rabiš. Ni ravno smiselno.
Če je pač taka specifikacija na kolesu in želiš ravno to kolo, potem bi predlagal, da takoj ob nakupu menjaš oba zobnika spredaj in vseeno ostaneš na 11/30 kaseti, kjer so preskoki še nekako sprejemljivi, zobnika pa potem prodaš naprej kot nova. Glede na to, da so ti zobniki skoraj večni, se ti splača še ta strošek pogoltnit, s tem pa imaš bolj optimalno prestavljanje na dolgi rok.
@copiSe strinjam.... pri meni se napredek pozna.@goodguy30164Zdravo,
sem pred nakupom novega kolesa pa me zanimajo vaša mnenja glede kombinacije prestav.
Trenutno vozim 50/34 in 11-32 (za kakšen res hud klanc mi prav pride 34-32 kombinacija)
na novem kolesu pa bi pride nameščeno 52/36 zadaj pa 11-30.
Okol mene so v glavnem hribi in tut vozit po ravnini mi ni lihk kakšen užitek.
Je že kdo delal tak preskok?
Bi z menjavo zadaj na 11-34 dobil isto kombinacijo kot je ta z 50/34 - 11/32 ?
Ma ne kompliciraj, težji prenos si vzemi kot izziv pa boš napredoval.
@Mile
Kako ste se pa prej vozili ali ste večina milenijci tukaj ? Ko smo skakal na Lisco in vozil Vršič z 2×6 na Gipiemmu se nič ne spomnim čudnih prenosov, vse je šlo. Danes če nima diske, 2×11 in dolgo kletko ne gre. Umetnost se je povsem razgubila. Dober pravijo, da so to danes bolj skitske kočije, z bočno frezo, glih za Ben Hur areno.
Danes pa profiji vozijo standardno 39-28 ali celo 39-30, dočimer na kakšne posebne klance še z lažjimi prenosi. 😊
Meni pa ni jasno zakaj 11-30 ali celo 11-34 za amaterja (ki išče nasvete po internetu!).
OK, če si težka noga, potem seveda včasih vržeš tudi na 11 na ravnini. In goniš 55+. Če furaš na kadenco, potem je 11 samo za šminko, ko se spuščaš z Ljubelja. Itak 11 (kot amater-začetnik) ne moreš obrniti brez da bi imel dosti zaleta po nagnjeni ravnini. Sploh pa, zakaj bi si dajal cirkularko, da zvoziš strm klanec. A nobeden ne pride na idejo, da je potrebno za ornk klance 3 kkm ali 5kkm prej voziti ravnino in lažje klance, prvo do 6%, kasneje do 8%, pa 10+%, potem pa UŽGI v strmino. Zadnjič sem poslušal intervju Čerina. Še taka kapaciteta kot je on, gre (na stara leta) max 1-2/leto/Krvavec. Klanec je pač hud, le zakaj bi se martral, če prej ni dovolj podlage. To je vsakemu kolesarju jasno, mar ne.
Aja, no eni boste pač namontirali zadaj 30+, samo da boste rekli, da ste prišli na eno ornk strmino. Pa dajte, če ne verjamete nekaterim predlogom zgoraj, ki zagovarjajo postopnost, izziv, umetnost ...
MTB so seveda izvzeti iz takih razmišljanj, oni furajo na malce drugačnih pogojih.
Možno da se to sezonsko vprašanje; začetek kolesarjenja, težek meh in malo energije. A se danes manj upzica kot včasih ?!
@crni2Meni pa ni jasno zakaj 11-30 ali celo 11-34 za amaterja (ki išče nasvete po internetu!).
OK, če si težka noga, potem seveda včasih vržeš tudi na 11 na ravnini. In goniš 55+. Če furaš na kadenco, potem je 11 samo za šminko, ko se spuščaš z Ljubelja. Itak 11 (kot amater-začetnik) ne moreš obrniti brez da bi imel dosti zaleta po nagnjeni ravnini. Sploh pa, zakaj bi si dajal cirkularko, da zvoziš strm klanec. A nobeden ne pride na idejo, da je potrebno za ornk klance 3 kkm ali 5kkm prej voziti ravnino in lažje klance, prvo do 6%, kasneje do 8%, pa 10+%, potem pa UŽGI v strmino. Zadnjič sem poslušal intervju Čerina. Še taka kapaciteta kot je on, gre (na stara leta) max 1-2/leto/Krvavec. Klanec je pač hud, le zakaj bi se martral, če prej ni dovolj podlage. To je vsakemu kolesarju jasno, mar ne.
Aja, no eni boste pač namontirali zadaj 30+, samo da boste rekli, da ste prišli na eno ornk strmino. Pa dajte, če ne verjamete nekaterim predlogom zgoraj, ki zagovarjajo postopnost, izziv, umetnost ...
MTB so seveda izvzeti iz takih razmišljanj, oni furajo na malce drugačnih pogojih.
Pa še moj predlog glede prestavnih razmerij. Kompakt gonilka in 11-30(32) kasta je več kot dovolj za recimo 95% klancev. Tistih 5% ki ostane se pa je treba malo bolj potrudit, kjer roko na srce z večjim razponom ne profitiraš kaj dosti, še vedno je muka. Iz lastnih izkušenj se veliko bolj pozna velik preskok med prvimi tremi zobniki kot sama velikost zobnikov, predvsem zato, ker nikoli ne vrtiš z tisto optimalno kadenco. Ravno zato pa se sedaj pojavljajo 12 redne kasete.
Ah kurac... vsakemu, ki pa malo hodi v hribe mu je pa jasno, da ne more takoj jutri na 13h turo v Alpe kajne. Ista scena je na bajku... Crni2 je lepo napisal, kdor ne verjame naj pač dela po svoje oz. vsak ima svoj prav kajne.. Samo ne vem zakaj potem taki veleumni bajkerji morijo s svojimi vprašanji tukaj na forumu totalne nepoznane ljudi- #facepalm
Ravno za 13h ture je fajn imeti opcijo lažjega prestavnega razmerja. "Scena" pri pohodnikih ni niti približno ista. Ogromno sem prehodil po slovenskih hribih, pa nisem zasledil niti trohice elitizma, ki kar puhti iz nekaterih kolesarjev (praviloma cestnih).
Vrži si gor 53/39 in 11/23 pa hop na Krvavec....če ne gre z lahkoto, pa bo pač treba še par tisoč km narediti po ravnem. Res ne vem, zakaj bi kdo uporabljal kompakta in/ali zadaj 26 ali celo 28 zobnik...
Kako pa izgleda elitizem pri pohodnikih, Deuter in zlat cepin ?
Dajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜
@PinocioDajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜
@ElTorro@PinocioDajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜
Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)
@Mile
@ElTorro@PinocioDajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜
Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)
Dajo 1× na leto za en dan, za Mortirolo. Naši forumaši so tam redne stranke. Še 2 zobčka več pa rata reduktor. Res ne bi trekkinga s triplo ?
Sam vozim večinoma kratke in strme klance in prisegam na 50-34 in 11-32 in me ni prav nič sram. Pa se v breg ne vozim ravno lahkotno (FTP mi je nekje 4,5 - 5 W/kg). Pa še v tem prestavnem razmerju mi je kadenca ob zmerni vožnji nekje 70-80
Kdor pa ima tudi probleme s koleni (kot imam sam) pa gre v smrt (če malo dramatiziram). Pa lahko ima natreniranost in bazo, pa si bo vseeno samo škodil.
@Mile@ElTorro@PinocioDajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜
Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)
Dajo 1× na leto za en dan, za Mortirolo. Naši forumaši so tam redne stranke. Še 2 zobčka več pa rata reduktor. Res ne bi trekkinga s triplo ?
Res ne bi ti raje namesto svojega bicikla vzel trekinga s triplo, ali pa prešaltal na MTB? Samo vprašam...ker compact in semi-compact je očitno za loserje s premalo baze. Še 39 je bolj tako - za podpiranje lenobe, a ne?
In ja, profiji dajo parkrat na leto za en dan. Ker imajo serviserje s kupom kaset in posameznih zobnikov, ki jim to vsak dan menjajo, če je treba. Velika večina rekreativcev pa ima gor cel čas isto kaseto, ki mora podpirati tako vožnjo po ravnem, kot tiste bolj strme klance.
Zdravo,
sem pred nakupom novega kolesa pa me zanimajo vaša mnenja glede kombinacije prestav.
Trenutno vozim 50/34 in 11-32 (za kakšen res hud klanc mi prav pride 34-32 kombinacija)
na novem kolesu pa bi pride nameščeno 52/36 zadaj pa 11-30.
Okol mene so v glavnem hribi in tut vozit po ravnini mi ni lihk kakšen užitek.
Je že kdo delal tak preskok?
Bi z menjavo zadaj na 11-34 dobil isto kombinacijo kot je ta z 50/34 - 11/32 ?