preskok iz 50/34 na 52/36

Domov > Forum > preskok iz 50/34 na 52/36

preskok iz 50/34 na 52/36

SORTIRAJ PO:
goodguy30164 22.04.2020 17:04

Zdravo,

sem pred nakupom novega kolesa pa me zanimajo vaša mnenja glede kombinacije prestav.

Trenutno vozim 50/34 in 11-32 (za kakšen res hud klanc mi prav pride 34-32 kombinacija)
na novem kolesu pa bi pride nameščeno 52/36 zadaj pa 11-30.


Okol mene so v glavnem hribi in tut vozit po ravnini mi ni lihk kakšen užitek.
Je že kdo delal tak preskok?


Bi z menjavo zadaj na 11-34 dobil isto kombinacijo kot je ta z 50/34 - 11/32 ?

BosS 22.04.2020 18:06

Vprašanje je kako bi ti prestavljal zadnji menjalnik pri kaseti 11-34.

Sam sem bil pred podobno dilemo in sem se na koncu odločil zamenjati samo manjši zobnik na gonilki u 34 in imam 52/34.

52/36 razmerje mi enostavno za dolge klance ni odgovarjalo, recimo prava muka na Krvavec.

kolesarnik 22.04.2020 21:59

Ta preskok tusi mene zanima, sedaj imam 50/34 in 11/28 in bi prestavil na 52/36 in 11/30.


zanima me predvsem za vzpone. Doslej sem Krvavec speljal, bo po novem tezje/lazje/enako? Hvala  

majkl_t 23.04.2020 06:13

34-28 je skoraj enako kot 36-30 - 1.21 proti 1.20.


34-32 je pa bistveno lažje kot 36-30 - 1.06 proti 1.20, ena prestava ti "zmanjka".


Agent041 23.04.2020 07:36

Jaz sem bil pred podobno dilemo. Iskal bolj race varianto, ampak si vsi imeli 52-36 in 11-30.  Kar pa konstantno vozim kratke in strme klance sem na vsak način želel kot sem imel prej (50-34 / 11-32).

Na koncu sem se odločil kupiti za kolo Rose (mi je tudi bil najlepši), kjer imaš konfigurator, in si po želji sestaviš vse dele kolesa.

goodguy30164 23.04.2020 13:51
@majkl_t

34-28 je skoraj enako kot 36-30 - 1.21 proti 1.20.


34-32 je pa bistveno lažje kot 36-30 - 1.06 proti 1.20, ena prestava ti "zmanjka".



34-32 in 36-34 je potem podobna zadeva 1.06 - 1.05

Edino kar ste že omenili so (mogoče) težave pri prestavljanju na 11-34 zobnikih
majkl_t 23.04.2020 14:43

Zavisi od menjalnika.

Nekateri uporabljajo pa tole:



ReepsaaG10807 23.04.2020 15:22

S srednjo (GS) kletko menjalnika gre pri shimano 11s tudi do 34t zobnika. Glede na to da kupuješ novo kolo, se probaj zmenit, da da dobiš z daljšo kletko in željenim prestavnim razmerjem.

domen89 23.04.2020 15:49

evo, mal si poglej razmerja.

https://www.bikecalc.com/gear_ratios

lp, Domen

goodguy30164 23.04.2020 19:06

@domen89

evo, mal si poglej razmerja.

https://www.bikecalc.com/gear_ratios

lp, Domen


Super, hvala za tole

sem šel skozi in sem opazil, da bi z mojo željeno kombinacijo bil tam tam, kar se tiče razmerja keterga uporabljam trenutno (vsaj tam pri višjem številu zob). V praksi sicer ne vem koliko se npr pozna npr 1.44 vs 1.55 na 4 zobniku.


36/52 in 11-34

11       13        15        17        19       21       23       25       27       30    34
3.27    2.77    2.40    2.12    1.89    1.71    1.57    1.44    1.33    1.20    1.06

34/52 in 11-32
11        12        13       14        16       18      20       22       25        28       32
3.09    2.83    2.62    2.43    2.13    1.89    1.70    1.55    1.36    1.21    1.06

goodguy30164 23.04.2020 19:09
@Agent041

Jaz sem bil pred podobno dilemo. Iskal bolj race varianto, ampak si vsi imeli 52-36 in 11-30.  Kar pa konstantno vozim kratke in strme klance sem na vsak način želel kot sem imel prej (50-34 / 11-32).

Na koncu sem se odločil kupiti za kolo Rose (mi je tudi bil najlepši), kjer imaš konfigurator, in si po želji sestaviš vse dele kolesa.


kateri model pa si vzel?
domen89 23.04.2020 20:42

@goodguy30164

@domen89

evo, mal si poglej razmerja.

https://www.bikecalc.com/gear_ratios

lp, Domen


Super, hvala za tole

sem šel skozi in sem opazil, da bi z mojo željeno kombinacijo bil tam tam, kar se tiče razmerja keterga uporabljam trenutno (vsaj tam pri višjem številu zob). V praksi sicer ne vem koliko se npr pozna npr 1.44 vs 1.55 na 4 zobniku.


36/52 in 11-34

11       13        15        17        19       21       23       25       27       30    34
3.27    2.77    2.40    2.12    1.89    1.71    1.57    1.44    1.33    1.20    1.06

34/52 in 11-32
11        12        13       14        16       18      20       22       25        28       32
3.09    2.83    2.62    2.43    2.13    1.89    1.70    1.55    1.36    1.21    1.06


Živjo, 

pri 75 kadenci 1 km/h https://www.bikecalc.com/gear_speed



copi 24.04.2020 06:46
@goodguy30164

Zdravo,

sem pred nakupom novega kolesa pa me zanimajo vaša mnenja glede kombinacije prestav.

Trenutno vozim 50/34 in 11-32 (za kakšen res hud klanc mi prav pride 34-32 kombinacija)
na novem kolesu pa bi pride nameščeno 52/36 zadaj pa 11-30.


Okol mene so v glavnem hribi in tut vozit po ravnini mi ni lihk kakšen užitek.
Je že kdo delal tak preskok?


Bi z menjavo zadaj na 11-34 dobil isto kombinacijo kot je ta z 50/34 - 11/32 ?


Ma ne kompliciraj, težji prenos si vzemi kot izziv pa boš napredoval. 



Agent041 24.04.2020 06:48
@goodguy30164
@Agent041

Jaz sem bil pred podobno dilemo. Iskal bolj race varianto, ampak si vsi imeli 52-36 in 11-30.  Kar pa konstantno vozim kratke in strme klance sem na vsak način želel kot sem imel prej (50-34 / 11-32).

Na koncu sem se odločil kupiti za kolo Rose (mi je tudi bil najlepši), kjer imaš konfigurator, in si po želji sestaviš vse dele kolesa.


kateri model pa si vzel?
Vzel sem Rose X-Lite Six z navadnimi zavorami in Di2 Ultegro

obelix 24.04.2020 08:50

Ne gledat samo na najlažje razmerje, s verižnikom 11/34 pridejo zraven tudi precej veliki preskoki med prestavami, kar je velik minus in vse to "plačaš" s tem, da imaš na kolesu nekaj kar ne rabiš. Ni ravno smiselno. 


Če je pač taka specifikacija na kolesu in želiš ravno to kolo, potem bi predlagal, da takoj ob nakupu menjaš oba zobnika spredaj in vseeno ostaneš na 11/30 kaseti, kjer so preskoki še nekako sprejemljivi, zobnika pa potem prodaš naprej kot nova. Glede na to, da so ti zobniki skoraj večni, se ti splača še ta strošek pogoltnit, s tem pa imaš bolj optimalno prestavljanje na dolgi rok. 

Zidi 24.04.2020 15:43
@copi
@goodguy30164

Zdravo,

sem pred nakupom novega kolesa pa me zanimajo vaša mnenja glede kombinacije prestav.

Trenutno vozim 50/34 in 11-32 (za kakšen res hud klanc mi prav pride 34-32 kombinacija)
na novem kolesu pa bi pride nameščeno 52/36 zadaj pa 11-30.


Okol mene so v glavnem hribi in tut vozit po ravnini mi ni lihk kakšen užitek.
Je že kdo delal tak preskok?


Bi z menjavo zadaj na 11-34 dobil isto kombinacijo kot je ta z 50/34 - 11/32 ?


Ma ne kompliciraj, težji prenos si vzemi kot izziv pa boš napredoval. 



Se strinjam.... pri meni se napredek pozna.

Mile 24.04.2020 16:04
Kako ste se pa prej vozili ali ste večina milenijci tukaj ? Ko smo skakal na Lisco in vozil Vršič z 2×6 na Gipiemmu se nič ne spomnim čudnih prenosov, vse je šlo. Danes če nima diske, 2×11 in dolgo kletko ne gre. Umetnost se je povsem razgubila. Dober pravijo, da so to danes bolj skitske kočije, z bočno frezo, glih za Ben Hur areno.  
goodguy30164 24.04.2020 16:06
@Mile
Kako ste se pa prej vozili ali ste večina milenijci tukaj ? Ko smo skakal na Lisco in vozil Vršič z 2×6 na Gipiemmu se nič ne spomnim čudnih prenosov, vse je šlo. Danes če nima diske, 2×11 in dolgo kletko ne gre. Umetnost se je povsem razgubila. Dober pravijo, da so to danes bolj skitske kočije, z bočno frezo, glih za Ben Hur areno.  

čestitam
majkl_t 24.04.2020 19:13

Danes pa profiji vozijo standardno 39-28 ali celo 39-30, dočimer na kakšne posebne klance še z lažjimi prenosi. 😊

crni2 24.04.2020 20:00

Meni pa ni jasno zakaj 11-30 ali celo 11-34 za amaterja (ki išče nasvete po internetu!).

OK, če si težka noga, potem seveda včasih vržeš tudi na 11 na ravnini. In goniš 55+. Če furaš na kadenco, potem je 11 samo za šminko, ko se spuščaš z Ljubelja. Itak 11 (kot amater-začetnik) ne moreš obrniti brez da bi imel dosti zaleta po nagnjeni ravnini. Sploh pa, zakaj bi si dajal cirkularko, da zvoziš strm klanec. A nobeden ne pride na idejo, da je potrebno za ornk klance 3 kkm ali 5kkm prej voziti ravnino in lažje klance, prvo do 6%, kasneje do 8%, pa 10+%, potem pa UŽGI v strmino. Zadnjič sem poslušal intervju Čerina. Še taka kapaciteta kot je on, gre (na stara leta) max 1-2/leto/Krvavec. Klanec je pač hud, le zakaj bi se martral, če prej ni dovolj podlage. To je vsakemu kolesarju jasno, mar ne. 

Aja, no eni boste pač namontirali zadaj 30+, samo da boste rekli, da ste prišli na eno ornk strmino. Pa dajte, če ne verjamete nekaterim predlogom zgoraj, ki zagovarjajo postopnost, izziv, umetnost ...

MTB so seveda izvzeti iz takih razmišljanj, oni furajo na malce drugačnih pogojih.

Mile 24.04.2020 20:58

Možno da se to sezonsko vprašanje; začetek kolesarjenja, težek meh in malo energije. A se danes manj upzica kot včasih ?!

Lopata 25.04.2020 14:07

@crni2

Meni pa ni jasno zakaj 11-30 ali celo 11-34 za amaterja (ki išče nasvete po internetu!).

OK, če si težka noga, potem seveda včasih vržeš tudi na 11 na ravnini. In goniš 55+. Če furaš na kadenco, potem je 11 samo za šminko, ko se spuščaš z Ljubelja. Itak 11 (kot amater-začetnik) ne moreš obrniti brez da bi imel dosti zaleta po nagnjeni ravnini. Sploh pa, zakaj bi si dajal cirkularko, da zvoziš strm klanec. A nobeden ne pride na idejo, da je potrebno za ornk klance 3 kkm ali 5kkm prej voziti ravnino in lažje klance, prvo do 6%, kasneje do 8%, pa 10+%, potem pa UŽGI v strmino. Zadnjič sem poslušal intervju Čerina. Še taka kapaciteta kot je on, gre (na stara leta) max 1-2/leto/Krvavec. Klanec je pač hud, le zakaj bi se martral, če prej ni dovolj podlage. To je vsakemu kolesarju jasno, mar ne. 

Aja, no eni boste pač namontirali zadaj 30+, samo da boste rekli, da ste prišli na eno ornk strmino. Pa dajte, če ne verjamete nekaterim predlogom zgoraj, ki zagovarjajo postopnost, izziv, umetnost ...

MTB so seveda izvzeti iz takih razmišljanj, oni furajo na malce drugačnih pogojih.


Ravno zato, ker je amater (pravilneje: rekreativec). Nekateri kolesarji niso obremenjeni s sistematičnimi treningi, močjo, prevoženimi kilometri, višinci, kadenco, temveč jim gre za preprost užitek v iskanju novih in neodkritih poti. In ker nikoli ne veš, kaj te čaka za ovinkom, je dobro imeti kako prestavo "na zalogo". Mantra, da se moraš na kolesu "ubit" da kaj veljaš, je prežvečena in presežena. Kolesarstvo je postalo (hvala bogu) množična oblika rekreacije in veliki večini dol maha za klasiko, kompakt ali semi-kompakt, tubularje in aero felne. Važno jim je, da se imajo lepo.   

Pa še moj predlog glede prestavnih razmerij. Kompakt gonilka in 11-30(32) kasta je več kot dovolj za recimo 95% klancev. Tistih 5% ki ostane se pa je treba malo bolj potrudit, kjer roko na srce z večjim razponom ne profitiraš kaj dosti, še vedno je muka. Iz lastnih izkušenj se veliko bolj pozna velik preskok med prvimi tremi zobniki kot sama velikost zobnikov, predvsem zato, ker nikoli ne vrtiš z tisto optimalno kadenco. Ravno zato pa se sedaj pojavljajo 12 redne kasete. 

nemelk 25.04.2020 19:52

Ah kurac... vsakemu, ki pa malo hodi v hribe mu je pa jasno, da ne more takoj jutri na 13h turo v Alpe kajne. Ista scena je na bajku...  Crni2 je lepo napisal, kdor ne verjame naj pač dela po svoje oz. vsak ima svoj prav kajne.. Samo ne vem zakaj potem taki veleumni bajkerji morijo s svojimi vprašanji tukaj na forumu totalne nepoznane ljudi- #facepalm

ElTorro 25.04.2020 20:40

Ravno za 13h ture je fajn imeti opcijo lažjega prestavnega razmerja. "Scena" pri pohodnikih ni niti približno ista. Ogromno sem prehodil po slovenskih hribih, pa nisem zasledil niti trohice elitizma, ki kar puhti iz nekaterih kolesarjev (praviloma cestnih).

Vrži si gor 53/39 in 11/23 pa hop na Krvavec....če ne gre z lahkoto, pa bo pač treba še par tisoč km narediti po ravnem. Res ne vem, zakaj bi kdo uporabljal kompakta in/ali zadaj 26 ali celo 28 zobnik...

Mile 26.04.2020 10:28

Kako pa izgleda elitizem pri pohodnikih, Deuter in zlat cepin ?

Pinocio 26.04.2020 11:08

Dajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜


ElTorro 26.04.2020 13:56
@Pinocio

Dajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜



Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)
Mile 29.04.2020 09:50
@ElTorro
@Pinocio

Dajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜



Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)

Dajo 1× na leto za en dan, za Mortirolo. Naši forumaši so tam redne stranke. Še 2 zobčka več pa rata reduktor. Res ne bi trekkinga s triplo ? 
Agent041 29.04.2020 10:59

@Mile

@ElTorro
@Pinocio

Dajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜



Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)

Dajo 1× na leto za en dan, za Mortirolo. Naši forumaši so tam redne stranke. Še 2 zobčka več pa rata reduktor. Res ne bi trekkinga s triplo ?  


Profiji vozijo na 15-20% naklon s 39-28 s kadenco 80-90. Kako sploh lahko primerjate razlike v moči. Kjerkoli vidim komentare s takimi primerjavami, mi gre na smeh.

Sam vozim večinoma kratke in strme klance in prisegam na 50-34 in 11-32 in me ni prav nič sram. Pa se v breg ne vozim ravno lahkotno (FTP mi je nekje 4,5 - 5 W/kg). Pa še v tem prestavnem razmerju mi je kadenca ob zmerni vožnji nekje 70-80 

Kdor pa ima tudi probleme s koleni (kot imam sam) pa gre v smrt (če malo dramatiziram). Pa lahko ima natreniranost in bazo, pa si bo vseeno samo škodil.

ElTorro 29.04.2020 11:10

@Mile
@ElTorro
@Pinocio

Dajte no,vsi kateri vozite 50/36/11/34 ali 50/34/11/32, ste že mogoče razmišljali,da bi prešaltal na MTB ali treking.Samo vprašam.😊😜



Nekateri profiji dajo na najtežjih etapah spredaj 34 in zadaj 32. Vprašaj še njih ;)

Dajo 1× na leto za en dan, za Mortirolo. Naši forumaši so tam redne stranke. Še 2 zobčka več pa rata reduktor. Res ne bi trekkinga s triplo ? 

Imam starega Roga Seniorja, ki ima najlažje razmerje 47-26.

Res ne bi ti raje namesto svojega bicikla vzel trekinga s triplo, ali pa prešaltal na MTB? Samo vprašam...ker compact in semi-compact je očitno za loserje s premalo baze. Še 39 je bolj tako - za podpiranje lenobe, a ne?

In ja, profiji dajo parkrat na leto za en dan. Ker imajo serviserje s kupom kaset in posameznih zobnikov, ki jim to vsak dan menjajo, če je treba. Velika večina rekreativcev pa ima gor cel čas isto kaseto, ki mora podpirati tako vožnjo po ravnem, kot tiste bolj strme klance.

1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI