Nakup 29 inch gorskega kolesa s samo enim prvim zobnikom

Domov > Forum > Nakup 29 inch gorskega kolesa s samo enim prvim zobnikom

Nakup 29 inch gorskega kolesa s samo enim prvim zobnikom

SORTIRAJ PO:
demokedes 04.11.2020 13:29

 Zdravo,

Prišel sem na idejo, da bi si kupil novo gorsko kolo. Kar nekaj časa nisem spremljal MTB-jev in sedaj vidim, da jih je kar nekaj takih, ki imajo samo en prvi zobnik.

Kako se to obnese? Naj poudarim, da bom jaz kolo uporabljal nasplošno po brezpotjih in daleč od tega da samo za spustem. Tako me predvsem matra, kaj ta samo en zobnik pomeni v praksi? Ali se da po ravnini/cestnem spustu tudi normalno peljati? Ali se da po ravnini normalno vzrževati hitrost nad 30km/h.

KOnkretno si ogledujem tole kolo: https://www.sportr.si/si/izdelek/1084/orbea-alma-2021/

burek66 04.11.2020 14:24

Tukaj si lahko teoretično preračunaš:

http://gears.mtbcrosscountry.com/#29/2.35I399I4881X27.5/2.35I1371I1



fuego 04.11.2020 14:58
@demokedes

 Zdravo,

Prišel sem na idejo, da bi si kupil novo gorsko kolo. Kar nekaj časa nisem spremljal MTB-jev in sedaj vidim, da jih je kar nekaj takih, ki imajo samo en prvi zobnik.

Kako se to obnese? Naj poudarim, da bom jaz kolo uporabljal nasplošno po brezpotjih in daleč od tega da samo za spustem. Tako me predvsem matra, kaj ta samo en zobnik pomeni v praksi? Ali se da po ravnini/cestnem spustu tudi normalno peljati? Ali se da po ravnini normalno vzrževati hitrost nad 30km/h.

KOnkretno si ogledujem tole kolo: https://www.sportr.si/si/izdelek/1084/orbea-alma-2021/


Po ravnem avg. 30km/h...za to morš že z cestnim kr fajn brcat...z 32 sprednjim zobnikom pa precej težko...Imam na gorskem 36 zobnik pa moraš kar pritisnit za 30-35. Lahko se pelješ tudi več samo ne na neko daljšo razdaljo. Še z gravelom, kjer imam spredaj 46 nimam take povprečne na ravnini. Na spustu ti bo zmanjkalo prestav precej hitro.
sigix 04.11.2020 17:22

@fuego

Po ravnem avg. 30km/h...za to morš že z cestnim kr fajn brcat...z 32 sprednjim zobnikom pa precej težko...Imam na gorskem 36 zobnik pa moraš kar pritisnit za 30-35. Lahko se pelješ tudi več samo ne na neko daljšo razdaljo. Še z gravelom, kjer imam spredaj 46 nimam take povprečne na ravnini. Na spustu ti bo zmanjkalo prestav precej hitro.

S koliko obratov/minuto pa to gonš. S 34/10 se komot pelem 40 km/h, kolikor časa pač zmorem, 50 km/h po 1% klancu navzdol tudi ni noben problem. Po malo bolj strmem klancu dol sem pa gonil kolkor je šlo in sem pri 62 km/h še vedno lahko poganjal ne da bi mi rit z zica dvigal (po občutku s specjalke, kjer imam merilec, ene 130 obratov). Ne da bi bilo to uporabno za karkoli, verjetno bi bil hitrejši če bi se dal v bolj aerodinamični položaj, samo povem kaj se da.

Če gonim normalne obrate dam zadaj v 10 tam nekje pri 35 km/h, pa je preskok prevelik (12 zadaj se preveč vrti, 10 pa padejo obrati) - kar 20 % preskok.

@demokedes

Preveliki preskoki so meni največji minus teh novodobnih razmerij. Predvsem čisto spodaj in čisto zgoraj na kaseti (10-12 in 42-50).

Pa to da SRAM GX ne dela ravno tako, kot bi leta 2020 pričakoval,  je tudi malo zoprno :)

Preden me napadete: MENI se je menjalnik skrivil sam od sebe - po položnem klancu navzgor je začelo delat klak-klak, skočim z bicikla, nič zataknjenega, ketna se ne premika, zavrtim malo nazaj, se sprosti, nadaljujem z vožnjo in ne delajo najtežje tri prestave. Doma pogledam in je menjalnik konkretno zvit. Vprašam serviserja in odgovor je "Ja zvijajo se".

Drugič - na najlažjih dveh zobnikih se nova ketna ne usede takoj med zobnike ko prestaviš ampak z glasnim pokom po kakšnem obratu. Ko se je ketna obrabila je bilo OK. Z novo spet isto.

Tretjič - zobci na največjem zobniku se lomijo. Zdaj imam še 49, no 48 in pol zobcev. Pri ceni kasete (GX) kar neugodno.

Četrtič - zgornji kolešček menjalnika (pulley) je precej stransko obremenjen in se hitro obrablja. Te so vsaj cenejši.

Petič - v blatu pada ketna s prednje šajbe vsakih 10 metrov. Spomladi sem kolo odvlekel do prvega potoka in ga namočil, da sem lahko domov prišel. To se mi na tripli gonilki ni zgodilo nikoli.

Šestič - ko menjaš zajlo menjalnika je skoraj malo smešno, kako zamudno je proti shimano sistemu.

Pa še en plus - ketna zdrži približno dvakrat toliko km kot je (meni) 9-redna XT/HG93.

Vglavnem povzetek, priporočam ti shimano opremo ali SRAM višje od GX (te baje delajo, sam nisem vozil več kot par 100 metrov) če imaš možnost izbire. Sam sem že naročil dele 12-rednega XTja, bom poročal, ko preizkusim.

lp

tris 04.11.2020 17:47

Jaz imam Sram GX(2x11) , zaenkrat  BP(4 leta),  razen menjave ketne cca 1x letno.

Ne razumem pa dvoje :

- zakaj skrbi glede višjih hitrost(30km/h+)i , če se bo vozilo v glavnem po brezpotjih 

- zakaj trdak za (večino)brezpotja


fuego 05.11.2020 12:57
@sigix

@fuego

Po ravnem avg. 30km/h...za to morš že z cestnim kr fajn brcat...z 32 sprednjim zobnikom pa precej težko...Imam na gorskem 36 zobnik pa moraš kar pritisnit za 30-35. Lahko se pelješ tudi več samo ne na neko daljšo razdaljo. Še z gravelom, kjer imam spredaj 46 nimam take povprečne na ravnini. Na spustu ti bo zmanjkalo prestav precej hitro.

S koliko obratov/minuto pa to gonš. S 34/10 se komot pelem 40 km/h, kolikor časa pač zmorem, 50 km/h po 1% klancu navzdol tudi ni noben problem. Po malo bolj strmem klancu dol sem pa gonil kolkor je šlo in sem pri 62 km/h še vedno lahko poganjal ne da bi mi rit z zica dvigal (po občutku s specjalke, kjer imam merilec, ene 130 obratov). Ne da bi bilo to uporabno za karkoli, verjetno bi bil hitrejši če bi se dal v bolj aerodinamični položaj, samo povem kaj se da.

Če gonim normalne obrate dam zadaj v 10 tam nekje pri 35 km/h, pa je preskok prevelik (12 zadaj se preveč vrti, 10 pa padejo obrati) - kar 20 % preskok.

@demokedes

Preveliki preskoki so meni največji minus teh novodobnih razmerij. Predvsem čisto spodaj in čisto zgoraj na kaseti (10-12 in 42-50).

Pa to da SRAM GX ne dela ravno tako, kot bi leta 2020 pričakoval,  je tudi malo zoprno :)

Preden me napadete: MENI se je menjalnik skrivil sam od sebe - po položnem klancu navzgor je začelo delat klak-klak, skočim z bicikla, nič zataknjenega, ketna se ne premika, zavrtim malo nazaj, se sprosti, nadaljujem z vožnjo in ne delajo najtežje tri prestave. Doma pogledam in je menjalnik konkretno zvit. Vprašam serviserja in odgovor je "Ja zvijajo se".

Drugič - na najlažjih dveh zobnikih se nova ketna ne usede takoj med zobnike ko prestaviš ampak z glasnim pokom po kakšnem obratu. Ko se je ketna obrabila je bilo OK. Z novo spet isto.

Tretjič - zobci na največjem zobniku se lomijo. Zdaj imam še 49, no 48 in pol zobcev. Pri ceni kasete (GX) kar neugodno.

Četrtič - zgornji kolešček menjalnika (pulley) je precej stransko obremenjen in se hitro obrablja. Te so vsaj cenejši.

Petič - v blatu pada ketna s prednje šajbe vsakih 10 metrov. Spomladi sem kolo odvlekel do prvega potoka in ga namočil, da sem lahko domov prišel. To se mi na tripli gonilki ni zgodilo nikoli.

Šestič - ko menjaš zajlo menjalnika je skoraj malo smešno, kako zamudno je proti shimano sistemu.

Pa še en plus - ketna zdrži približno dvakrat toliko km kot je (meni) 9-redna XT/HG93.

Vglavnem povzetek, priporočam ti shimano opremo ali SRAM višje od GX (te baje delajo, sam nisem vozil več kot par 100 metrov) če imaš možnost izbire. Sam sem že naročil dele 12-rednega XTja, bom poročal, ko preizkusim.

lp


Lej po rravnini, brez vetra v prsa, se da tudi s trdakom pelajt nekaj časa 35km/h. Samo to je mogoče kratek čas. Sem ga že tut čez 40 nateral, samo to je bilo par 100m, ne več. Na specialki sem pred leti imel kaseto 13-29. In, če sem se hotel pelat v zavetrju nekomu okol 50+, sem moral gonit na 110 kadenci. V glavnem veliko se govori o teh hitrostih na kolesu. Potem pa pogledaš povprečne hitrosti kolesarjev, ki gonijo pretežno ravnine pa na 60km trasi malokdo vozi z 32 avg ali več. Tak da te govorice o 40, pa 50...to vozijo res vrhunski amaterji. In, če se voziš večinoma po makadamu itd. ne rabiš trdaka ampak grevla. Letos sem ga nabavil in je res super. Z GRX grupo sem do sedaj sfural vse kar sem prej s trdakom. Tudi 15% makadamske naklone. In kolo je bistveno bolj odzivno kot trdak.



sigix 05.11.2020 14:14

@fuego

Lej po rravnini, brez vetra v prsa, se da tudi s trdakom pelajt nekaj časa 35km/h. Samo to je mogoče kratek čas. Sem ga že tut čez 40 nateral, samo to je bilo par 100m, ne več. Na specialki sem pred leti imel kaseto 13-29. In, če sem se hotel pelat v zavetrju nekomu okol 50+, sem moral gonit na 110 kadenci. V glavnem veliko se govori o teh hitrostih na kolesu. Potem pa pogledaš povprečne hitrosti kolesarjev, ki gonijo pretežno ravnine pa na 60km trasi malokdo vozi z 32 avg ali več. Tak da te govorice o 40, pa 50...to vozijo res vrhunski amaterji. In, če se voziš večinoma po makadamu itd. ne rabiš trdaka ampak grevla. Letos sem ga nabavil in je res super. Z GRX grupo sem do sedaj sfural vse kar sem prej s trdakom. Tudi 15% makadamske naklone. In kolo je bistveno bolj odzivno kot trdak.


To koliko kdo kje vozi je odvisno od kolesarja. demokedes je spraševal, kako je s prestavnimi razmerji sodobnih enošajbnih sistemov in sem mu navedel primere. Sam se pač redno vozim in poganjam tudi navzdol, ko je klanec par procentov. Tako pač dosežem 40 in 50 km/h in zraven poganjam. Ni treba bit noben profi zato, da se navzdol voziš kaj hitreje.. Ne vem, a ostali samo po ravnem poganjate, navzdol pa tud če gre 20 km/h, dokler je 2% navzdol se ne poganja?

Me veseli, da ti je gravel všeč, ampak demokedes pravi, da bi rad gorsko kolo in da bi se vozil po brezpotjih.

@demokedes

evo danes sem samo zate testiral :D

po ravnini vozim z tazmerjem 34/14 30-32 km/h, torej še dve prestavi rezerve in to s čisto normalnimi obrati. Torej brez skrbi, tudi do začetka brezpotij se boš komot peljal 30 km/h.


fuego 05.11.2020 14:47
@sigix

@fuego

Lej po rravnini, brez vetra v prsa, se da tudi s trdakom pelajt nekaj časa 35km/h. Samo to je mogoče kratek čas. Sem ga že tut čez 40 nateral, samo to je bilo par 100m, ne več. Na specialki sem pred leti imel kaseto 13-29. In, če sem se hotel pelat v zavetrju nekomu okol 50+, sem moral gonit na 110 kadenci. V glavnem veliko se govori o teh hitrostih na kolesu. Potem pa pogledaš povprečne hitrosti kolesarjev, ki gonijo pretežno ravnine pa na 60km trasi malokdo vozi z 32 avg ali več. Tak da te govorice o 40, pa 50...to vozijo res vrhunski amaterji. In, če se voziš večinoma po makadamu itd. ne rabiš trdaka ampak grevla. Letos sem ga nabavil in je res super. Z GRX grupo sem do sedaj sfural vse kar sem prej s trdakom. Tudi 15% makadamske naklone. In kolo je bistveno bolj odzivno kot trdak.


To koliko kdo kje vozi je odvisno od kolesarja. demokedes je spraševal, kako je s prestavnimi razmerji sodobnih enošajbnih sistemov in sem mu navedel primere. Sam se pač redno vozim in poganjam tudi navzdol, ko je klanec par procentov. Tako pač dosežem 40 in 50 km/h in zraven poganjam. Ni treba bit noben profi zato, da se navzdol voziš kaj hitreje.. Ne vem, a ostali samo po ravnem poganjate, navzdol pa tud če gre 20 km/h, dokler je 2% navzdol se ne poganja?

Me veseli, da ti je gravel všeč, ampak demokedes pravi, da bi rad gorsko kolo in da bi se vozil po brezpotjih.

@demokedes

evo danes sem samo zate testiral :D

po ravnini vozim z tazmerjem 34/14 30-32 km/h, torej še dve prestavi rezerve in to s čisto normalnimi obrati. Torej brez skrbi, tudi do začetka brezpotij se boš komot peljal 30 km/h.



Za 34/14 razmerje in hitrost 30-32 km/h bi moral gonit s kadenco med 100-110, hitrost okoli 40 pa bi moral gonit s 130 kadenco. Me zanima koliko časa goniš to? S tako kadenco se vozi kadar se lovi grupa ali ko delaš kratke intervale. S kakšnim razmerjem in s kakšno kadenco poganjaš da voziš navzdol 50km/h? To bi npr. z razmerjem 34/10 moral gonit spet s kadenco okol 115-120.
sigix 05.11.2020 15:13

@fuego
@sigix

@fuego

Lej po rravnini, brez vetra v prsa, se da tudi s trdakom pelajt nekaj časa 35km/h. Samo to je mogoče kratek čas. Sem ga že tut čez 40 nateral, samo to je bilo par 100m, ne več. Na specialki sem pred leti imel kaseto 13-29. In, če sem se hotel pelat v zavetrju nekomu okol 50+, sem moral gonit na 110 kadenci. V glavnem veliko se govori o teh hitrostih na kolesu. Potem pa pogledaš povprečne hitrosti kolesarjev, ki gonijo pretežno ravnine pa na 60km trasi malokdo vozi z 32 avg ali več. Tak da te govorice o 40, pa 50...to vozijo res vrhunski amaterji. In, če se voziš večinoma po makadamu itd. ne rabiš trdaka ampak grevla. Letos sem ga nabavil in je res super. Z GRX grupo sem do sedaj sfural vse kar sem prej s trdakom. Tudi 15% makadamske naklone. In kolo je bistveno bolj odzivno kot trdak.


To koliko kdo kje vozi je odvisno od kolesarja. demokedes je spraševal, kako je s prestavnimi razmerji sodobnih enošajbnih sistemov in sem mu navedel primere. Sam se pač redno vozim in poganjam tudi navzdol, ko je klanec par procentov. Tako pač dosežem 40 in 50 km/h in zraven poganjam. Ni treba bit noben profi zato, da se navzdol voziš kaj hitreje.. Ne vem, a ostali samo po ravnem poganjate, navzdol pa tud če gre 20 km/h, dokler je 2% navzdol se ne poganja?

Me veseli, da ti je gravel všeč, ampak demokedes pravi, da bi rad gorsko kolo in da bi se vozil po brezpotjih.

@demokedes

evo danes sem samo zate testiral :D

po ravnini vozim z tazmerjem 34/14 30-32 km/h, torej še dve prestavi rezerve in to s čisto normalnimi obrati. Torej brez skrbi, tudi do začetka brezpotij se boš komot peljal 30 km/h.



Za 34/14 razmerje in hitrost 30-32 km/h bi moral gonit s kadenco med 100-110, hitrost okoli 40 pa bi moral gonit s 130 kadenco. Me zanima koliko časa goniš to? S tako kadenco se vozi kadar se lovi grupa ali ko delaš kratke intervale. S kakšnim razmerjem in s kakšno kadenco poganjaš da voziš navzdol 50km/h? To bi npr. z razmerjem 34/10 moral gonit spet s kadenco okol 115-120.
Lej fuego ne da se mi s tabo ukvarjat, si že s tistim "Po ravnem avg. 30km/h...za to morš že z cestnim kr fajn brcat...z 32 sprednjim zobnikom pa precej težko...Imam na gorskem 36 zobnik pa moraš kar pritisnit za 30-35" v prvem mailu vse povedu. Zato se sploh razpisal o tem kakšne hitrosti se da dosežt. Ker pišeš bedarije.

http://ritzelrechner.de/

Tu imaš kalkulator. Ti voziš po ravnem s 36/10 celih 63 obratov (razen če maš 26" kolesa). 50 km/h pri 34/10 je 110 obratov. Za 30 km/h pri 34/14 rabiš 93 obratov. Preveri.

110 obratov lahko vozim z zmernim tempom precej časa. Po klancu navzdol pa tako ni treba vrteti na vso moč, ker ti tako gravitacija pomaga, zraven samo poganjam.

lp




fuego 05.11.2020 15:49

@sigix

@fuego
@sigix

@fuego

Lej po rravnini, brez vetra v prsa, se da tudi s trdakom pelajt nekaj časa 35km/h. Samo to je mogoče kratek čas. Sem ga že tut čez 40 nateral, samo to je bilo par 100m, ne več. Na specialki sem pred leti imel kaseto 13-29. In, če sem se hotel pelat v zavetrju nekomu okol 50+, sem moral gonit na 110 kadenci. V glavnem veliko se govori o teh hitrostih na kolesu. Potem pa pogledaš povprečne hitrosti kolesarjev, ki gonijo pretežno ravnine pa na 60km trasi malokdo vozi z 32 avg ali več. Tak da te govorice o 40, pa 50...to vozijo res vrhunski amaterji. In, če se voziš večinoma po makadamu itd. ne rabiš trdaka ampak grevla. Letos sem ga nabavil in je res super. Z GRX grupo sem do sedaj sfural vse kar sem prej s trdakom. Tudi 15% makadamske naklone. In kolo je bistveno bolj odzivno kot trdak.


To koliko kdo kje vozi je odvisno od kolesarja. demokedes je spraševal, kako je s prestavnimi razmerji sodobnih enošajbnih sistemov in sem mu navedel primere. Sam se pač redno vozim in poganjam tudi navzdol, ko je klanec par procentov. Tako pač dosežem 40 in 50 km/h in zraven poganjam. Ni treba bit noben profi zato, da se navzdol voziš kaj hitreje.. Ne vem, a ostali samo po ravnem poganjate, navzdol pa tud če gre 20 km/h, dokler je 2% navzdol se ne poganja?

Me veseli, da ti je gravel všeč, ampak demokedes pravi, da bi rad gorsko kolo in da bi se vozil po brezpotjih.

@demokedes

evo danes sem samo zate testiral :D

po ravnini vozim z tazmerjem 34/14 30-32 km/h, torej še dve prestavi rezerve in to s čisto normalnimi obrati. Torej brez skrbi, tudi do začetka brezpotij se boš komot peljal 30 km/h.



Za 34/14 razmerje in hitrost 30-32 km/h bi moral gonit s kadenco med 100-110, hitrost okoli 40 pa bi moral gonit s 130 kadenco. Me zanima koliko časa goniš to? S tako kadenco se vozi kadar se lovi grupa ali ko delaš kratke intervale. S kakšnim razmerjem in s kakšno kadenco poganjaš da voziš navzdol 50km/h? To bi npr. z razmerjem 34/10 moral gonit spet s kadenco okol 115-120.
Lej fuego ne da se mi s tabo ukvarjat, si že s tistim "Po ravnem avg. 30km/h...za to morš že z cestnim kr fajn brcat...z 32 sprednjim zobnikom pa precej težko...Imam na gorskem 36 zobnik pa moraš kar pritisnit za 30-35" v prvem mailu vse povedu. Zato se sploh razpisal o tem kakšne hitrosti se da dosežt. Ker pišeš bedarije.

http://ritzelrechner.de/

Tu imaš kalkulator. Ti voziš po ravnem s 36/10 celih 63 obratov (razen če maš 26" kolesa). 50 km/h pri 34/10 je 110 obratov. Za 30 km/h pri 34/14 rabiš 93 obratov. Preveri.

110 obratov lahko vozim z zmernim tempom precej časa. Po klancu navzdol pa tako ni treba vrteti na vso moč, ker ti tako gravitacija pomaga, zraven samo poganjam.

lp





Če bi mal pozorno prebral govorim o povprečni hitrosti na furi ne to, da si se kilometer ali 2 peljal 30. Se pravi kak 60km krog z 300vm. Pa še link od Alme, ki jo je dal, ima kakor vidim 32 največji zobnik. 

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI