Običajno se veriga prej izrabi kot kaseta, tako, da vsaj verigo sigurno. Za prednje verižnike pa, če nove verige ne bo navijalo, je ok. Ali bo več zob zadaj šlo skozi, ni odvisno samo od menjalnika, tudi od okvirja oziroma nosilca. Pogledaš lahko, koliko ima menjalnik še prostora, ko je sedaj na največjem zobniku.
Nekaj mi ni jasno . Sprašuješ nekaj kar bi moral zdavnaj vedeti , kajti veriga se sigurno menja po 5-6000 km, če ga ne goniš v klanec in če jo vzdržuješ pereš. čistiš , mažeš , odvistno kje se voziš-asfalt-makadam . Ti sprašuješ pa za kaseto . Če ti je požrlo kaseto , je za to krivo nemenjanje verige in če ti je požrlo kaseto , ti je razmahana veriga požrla tudi zobnike na pogonu. Poglej zobnike na pogonu, če je modul tak kot mora biti , potem ti NOVA veriga z novo kaseto ne bo preskakovala. Če pa je modul znucan isto kot na kaseti potem ti zna preskakovati . Za kaseto pa dobiš posamezne zobnike , če sta uničena eden ali dva . Veriga je POTROŠNI material , pa ni treba glih tista za 50 € ampak je dobra tudi tista za 15 € , saj se vsaka časovno enako rastegne. Za kontrolo še uporabnosti verige si kupi kaliber , da boš vedel, kdaj je veriga fuč in potrebna menjave . S tem potem problemov na drugi strani ne boš imel ! Jaz imam po 3 verige kajti , ko se jih spravim čistiti se tako samo enkrat na leto umažem namesto 3x . Na vsakih 2000km gre gor na novo očiščena veriga .
Pa še tole . V podjetju kjer občasno delam , se v center veliko njih vozi s kolesi ker nimajo parkinga Ko sem po dolgem času zopet našel kaliber, sem za hec zmeril vse verige koles delavcev . Vsaka druga veriga je bila oreng fuč !
Verigo na kaseto 11-30 še dobiš gor s kratko kletko , potrebno je dolžino verige na roko , na oči točno umestiti . Jaz sem imel 30 za Vršič s kratko kletko in je šlo na glih za glih na sprednjih 52 zob . Daš kaseto gor in staro verigo krajšaš ali daljšaš po en člen in probaš dokler ne bo kletka napenjala verige v vseh štirih končnih položajih ,če nimaš triple . Če kletka ne napenja v vseh položajih , pomeni , da ne boš mogel voziti na križ ampak pogonski veliki zobnik na 1-4 zobnika kasete in mali pogonski zobnik na zobnikih kasete od 5-9 . Če se pri tem zmotiš uničiš kletko . Moraš kot ko voziš avto stalno vedeti v kateri poziciji imaš verigo oz. prestavo . Problem reši srednja velikost kletke . Ko verigi določiš dolžino , za toliko skrajšaš novo ., da ne bi na novi naredil napako. Ker ti ni noben odgovoril sem se potrudil jaz , čeprav je tole vse malo sfuzlano. Od orodja pa rabiš nujno skrajševalnik verige s katerim lahko tudi, če si precizen podaljšaš staro verigo
Tole kar je pa Maratonac napisal zgoraj, je pa prava raketna znanost. Raketa pa iz Alan Forda.
Kot prvo, verige se ne umirja tako, da je v vseh štiri končnih položajih kletka napeta. To je mučenje zadnjega menjalnika in ketne, kateri koli končni položaji se ne uporablja med vožnjo, razen v žaru največje borbe in hlastanja do daske za kolesom pred sabo.
Vsak menjalnik mora napenjati nespeto ketno, če je ta spredaj in zadaj na najmanjšem zobniku pri čemer se mora ta nespeta ketna spodaj drgniti po zgornjem koleščku menjalnika. Potem se ketna skrajša za člen, da več ne drgne po zg. koleščku.
Če to ni, potem v trgovino po nov menjalnik!
@crni2Tole kar je pa Maratonac napisal zgoraj, je pa prava raketna znanost. Raketa pa iz Alan Forda.
Kot prvo, verige se ne umirja tako, da je v vseh štiri končnih položajih kletka napeta. To je mučenje zadnjega menjalnika in ketne, kateri koli končni položaji se ne uporablja med vožnjo, razen v žaru največje borbe in hlastanja do daske za kolesom pred sabo.
Vsak menjalnik mora napenjati nespeto ketno, če je ta spredaj in zadaj na najmanjšem zobniku pri čemer se mora ta nespeta ketna spodaj drgniti po zgornjem koleščku menjalnika. Potem se ketna skrajša za člen, da več ne drgne po zg. koleščku.
Če to ni, potem v trgovino po nov menjalnik!
Vprašanje : Ko skrajšaš ketno po končni meritvi za en zob ali je menjalnik napet ali ni ? Sem mu rekel kaj drugega , kot da poišče končne položaje . Si ti siguren , da vsakdo ve v kateri prestavi vozi v vsakem momentu ? Drugo je pa da daje gor 4 zobe večjo kaseto . No jaz sam sem dal gor 30 prej 28 in je šlo tako , da sem menjal 3-2-3 na tripli . Zakaj bi menjal menjalnik , ko je šlo pa samo za eno vožnjo .
Živjo Maratonac:
1. menjalnik mora biti vedno napet, takšna je že v osnovi njegova konstrukcija, da drugače ne gre. S časom se pa seveda njegova vzmet 'poleni', tako da v najmanj obremenjeni poziciji ni več napet --> čas za menjavo
2. V končnih položajih se nikoli načrtno ne vozi, razen seveda ko šaltaš kot nor samo da ne bi izvisel zadaj oz. pobegnil. V končnem položaju se ketna lomi, saj poteka po diagonali (brez prilagajanja verjetno tudi drsa po prvem menjalniku) in ne v svoji osi. Je pa končna poziciji min/MIN uporabna za določitev dolžine ketne.
3. Pred časom sem menjal sprednja zobnika, vzrok je ležal v osi, ne v obrabi zobnikov. Ketna je dokaj nova, čez par kkm jo bom menjal in takrat bo verjetno za 1 člen (2?) daljša. Če bi menjal zadnji zobnik zaradi obrabe, bi seveda menjal tudi ketno (kot si zgoraj namignil). Pri tem nikakor ni merodajna pozicija max/MAX.
4. Vsak menjalnik se uporablja za določen razpon zob. Za kratko kletko je vprašljivo, če je pametno 30 zob. Jaz tega ne bi. Samo če si zamislim 52/30 ... Jezus Kristus, reši nas vsega hudega!
5. Prava figa, če ne veš v kateri prestavi voziš v vsakem momentu. Ja, včasih se zašaltaš, ni pa to, da bi pogosto vozil min/MIN ali max/MAX in v ta namen že doma pripravljal kolo. Muči sebe, ne pa kolo :-)
Še v času 9-rednih prestav zadaj, spredaj 3, je Shimano priporočal, da se na spr. srednjem zobniku vozi tako, da naj bi bila zadaj v skrajnih legah vsaj dva zobnika še prosta. Kakšne so bile omejitve za min. in max., sem pa že pozabil. Vem pa, kako se prestavlja v praksi.
Specjalka, 50/34, zadaj 11-28. S temi prenosi sem prekolesaril brevet 6 prestolnic, 6 kultur (1275 km), pa sem se hitro naučil, da je treba spredaj pravočasno dati na manjši zobnik. Ja, in sedaj, ko je zadaj celo 11-30, je spredaj potrebno večkrat menjati, da se ne preteguje menjalnika s kratko kletko.
@MaratonacVerigo na kaseto 11-30 še dobiš gor s kratko kletko , potrebno je dolžino verige na roko , na oči točno umestiti . Jaz sem imel 30 za Vršič s kratko kletko in je šlo na glih za glih na sprednjih 52 zob . Daš kaseto gor in staro verigo krajšaš ali daljšaš po en člen in probaš dokler ne bo kletka napenjala verige v vseh štirih končnih položajih ,če nimaš triple . Če kletka ne napenja v vseh položajih , pomeni , da ne boš mogel voziti na križ ampak pogonski veliki zobnik na 1-4 zobnika kasete in mali pogonski zobnik na zobnikih kasete od 5-9 . Če se pri tem zmotiš uničiš kletko . Moraš kot ko voziš avto stalno vedeti v kateri poziciji imaš verigo oz. prestavo . Problem reši srednja velikost kletke . Ko verigi določiš dolžino , za toliko skrajšaš novo ., da ne bi na novi naredil napako. Ker ti ni noben odgovoril sem se potrudil jaz , čeprav je tole vse malo sfuzlano. Od orodja pa rabiš nujno skrajševalnik verige s katerim lahko tudi, če si precizen podaljšaš staro verigo
Spoštovani - a lahko napišete kako je najbolš očistiti verigo- pa ne s tisto napravco , ampak s krtačko , cunjo in podobno- hvala vam .
@amfiteaterSpoštovani - a lahko napišete kako je najbolš očistiti verigo- pa ne s tisto napravco , ampak s krtačko , cunjo in podobno- hvala vam .
To je po moje najboljša varianta, če kdo pozna boljšo, pa naj napiše kako.
Za to, da lahko verigo snameš, mora biti spojena z "missing link" členom. V navodilih sem pa prebral, da ga je po demontaži zamenjati. No, jaz ga nisem, pa verigo še vedno drži skupaj.
Če je veriga zanetana, se jo lahko prešprica z WD 40 in obriše. Ko preostanek izhlapi, se jo naolji, dobri prevrti in s krpo obriše. Seveda je smiselno pred tem obrisati/očistiti tudi sprednje verižnike in kaseto.
Jaz sem do nedavnega pral verigo z tisto škatlico s ščetkami ter noter namenski degreeser.
Ker sem v tem letnem času (in predvsem zaradi korone) presedlal bolj na gorca, ki ga moram čistiti po vsaki vožnji, sem pogruntal bolj poceni in celo bolj efikastno metodo. In sicer z kakim detergentom za posodo. Recimo Pril ali pa kar Lidlovega (ker je cenejši). Zelo bogato nanesem na verigo. Malo pustim, ter s kako krtačo gem čez in mogoče še gobico za posodo na koncu, ter samo še sperem. Pa je veliko bolj čisto kot z prej navedeno metodo.
Nisem pa še poskusil tega na specialki, kjer čistim na oko 2 tedna.
Jaz namesto Prila uporabljam avtošampon. Kadar perem kolo po dežni turi ali pa zaradi sladkorjev, ki ostanejo strjeni, ko špricnejo iz bidona, ga z avto šamponom. In takrat operem tudi kaseto in verigo. Kolo obrišem s čisto krpo in premažem z zaščitno emulzijo. Verigo in kaseto pa pustim, da se osušita in potem naoljim in čez čas obrišem. Lažje kot jemati ketno dol.
@SODROVCRes je lažje tako kot pa jemati ketno dol. Ampak vprašanje je bilo kako najboljše očistiš ketno, ne pa najlažje. Sicer pa ketno gor in dol (če imaš "missing link") spet ne vzame toliko časa.Jaz namesto Prila uporabljam avtošampon. Kadar perem kolo po dežni turi ali pa zaradi sladkorjev, ki ostanejo strjeni, ko špricnejo iz bidona, ga z avto šamponom. In takrat operem tudi kaseto in verigo. Kolo obrišem s čisto krpo in premažem z zaščitno emulzijo. Verigo in kaseto pa pustim, da se osušita in potem naoljim in čez čas obrišem. Lažje kot jemati ketno dol.
Včasih sem čistil tako, da sem vzel dve krtački ki jih imamo ponavadi v kopalnici, za čiščenje izpod nohtov. Eno daš na zgornjo stran verige in drugo na spodnjo, pa vrtiš gonilko. Pa seveda pril za čišenje. Zdej sem kupu na aliexpresu za 3 € tisto škatlico z notranjimi krtačkami. Zadeva deluje fenomenalno, ketna pride ven kot nova. Potem spereš z vodo, posušiš in naoljiš.
Jaz namesto Prila uporabljam avtošampon. Kadar perem kolo po dežni turi ali pa zaradi sladkorjev, ki ostanejo strjeni, ko špricnejo iz bidona, ga z avto šamponom. In takrat operem tudi kaseto in verigo. Kolo obrišem s čisto krpo in premažem z zaščitno emulzijo. Verigo in kaseto pa pustim, da se osušita in potem naoljim in čez čas obrišem. Lažje kot jemati ketno dol.
@krisbSam tudi ne devam ketne dol. Meni se zdi da je ta način čisto ok.@SODROVCRes je lažje tako kot pa jemati ketno dol. Ampak vprašanje je bilo kako najboljše očistiš ketno, ne pa najlažje. Sicer pa ketno gor in dol (če imaš "missing link") spet ne vzame toliko časa.Jaz namesto Prila uporabljam avtošampon. Kadar perem kolo po dežni turi ali pa zaradi sladkorjev, ki ostanejo strjeni, ko špricnejo iz bidona, ga z avto šamponom. In takrat operem tudi kaseto in verigo. Kolo obrišem s čisto krpo in premažem z zaščitno emulzijo. Verigo in kaseto pa pustim, da se osušita in potem naoljim in čez čas obrišem. Lažje kot jemati ketno dol.
@Mitjaa23Saj je tudi jaz ne dam vedno dol. Občasno pa jo in naredim to za prav. Če jo namočiš v bencin, ta fino raztopi vso maščobo, ki se nahaja na mestih, ki jih z običajnim drgnjenjem s ščetko ne dosežeš. Enkrat poizkusi, pa boš videl razliko.@krisbSam tudi ne devam ketne dol. Meni se zdi da je ta način čisto ok.@SODROVCRes je lažje tako kot pa jemati ketno dol. Ampak vprašanje je bilo kako najboljše očistiš ketno, ne pa najlažje. Sicer pa ketno gor in dol (če imaš "missing link") spet ne vzame toliko časa.Jaz namesto Prila uporabljam avtošampon. Kadar perem kolo po dežni turi ali pa zaradi sladkorjev, ki ostanejo strjeni, ko špricnejo iz bidona, ga z avto šamponom. In takrat operem tudi kaseto in verigo. Kolo obrišem s čisto krpo in premažem z zaščitno emulzijo. Verigo in kaseto pa pustim, da se osušita in potem naoljim in čez čas obrišem. Lažje kot jemati ketno dol.
se spomnim inženirja na strojni šoli in njegovega nasveta kako se čisti in maže verigo:
1. verigo očistiš z WAP-om in/ali pa z bencinom in krpo kolikor se le da.
2. segreješ olje na visoko temperaturo
3. položiš verigo v vročo olje za par minut
4. izvlečeš verigo in nič ne brišeš, da se olje ohladi na njej in sprime
5. obrišeš verigo do s krpo in natakneš
Zakaj v vroče olje? Zato ker vroče olje je redko in prodre v reže sorrnika v verigi, to je del ki se najbolj obrablja in reže ob poganjanju in podaljšuje ketno. Ko se olje ogladi se razširi in zabije v tiste male gibljive dele
A kdo od vas uporablja vosek (Squirt lube), kako pa to kaj čistite, ker tu je veriga dokaj čista, samo po kaseti in sprednjih verižnikih se pa kosi nabirajo. Zadeva je zelo lepljiva in zoprna za odstranjevati.
Včasih sem uporabljal olje, ampak pri vosku je prednost, da mi veriga mnogo dlje zdrži.
@sixslA kdo od vas uporablja vosek (Squirt lube), kako pa to kaj čistite, ker tu je veriga dokaj čista, samo po kaseti in sprednjih verižnikih se pa kosi nabirajo. Zadeva je zelo lepljiva in zoprna za odstranjevati.
Včasih sem uporabljal olje, ampak pri vosku je prednost, da mi veriga mnogo dlje zdrži.
Ponavadi si naredim mešanico razmaščevalca (kuhinjski) + vroče vode, ter s ščetko ali gobico očistim.
Sperem z vodo in ponovim.
Seveda očistim tudi ostale dele pogonskega sklopa na tak način.
Imam Gianta FCR1 kjer so se po precej letih in moji masi zobniki izrabili...
Menjalnik je Shimano 105, zadnja kaseta je SRAM PG950 11-28.
Ce menjam, ali moram menjati tudi prednje pogonske zobnike in ketno, ali samo zadnjo kaseto.
Ali lahko menjam kaseto z SRAM PG970 11-32 (ali bo 32 proti 28 prevelik?)
P
(BTW, kaj bi sedaj bil ekvivalenten bicikel mojemu giant hibridu (tanke gume, dovolj lahek in ravna balanca)?) Nekje do 800-1000 Eur.