Pozdravljen!
Sam sem si lastil MTB kolo, ampak sem kasneje spoznal, da sem večino časa na cestnem kolesu, če pa že grem na MTB odpeljem kak urejen makadamski vzpon. Ko sem šel na morje sem s sabo vedno vlačil oba kolesa, da sem lahko zjutraj odkolesaril kakšno urco po cesti, popoldan pa raziskoval okoli plaž in po mestu. No, potem sem MTB kolo prodal in kupil gravel kolo in ni mi žal! Sedaj vzamem gravel kolo, skočim par kilometrov po cesti, vmes presekam po kakem urejenem trailu do makadamskega odseka in nazaj na cesto, recimo... Naredil sem tubeless, zmontiral 40 široke gume in zadeva se po malih grbinah pelje kot po oblačku. No, moram priznati, da za kakšne tehnične spuste po skalah in koreninah to ni, se pa da prevozit. Meni zelo ustreza pozicija in geometrija na kolesu. Jaz bi vsem začetnikom namesto trekinga priporočal gravel kolo, vsaj tistim ki jih zanima cesta in makedamske poti.
Če pogrešaš hitrost je Gravel pravi zate. Kot so ti povedali prednosti: teža, pozicija, gume, feeling hitrosti itd.
Od terena kje se voziš pa je odvisno kere gume daš gor, če imaš asfalt lah komot 25-28,..če več makadama 32-35, če furaš gozd in korenine pa 40+.Da bi menjal feltne ene z ozkimi in ene s širokimi gumami se dobro sliši, v praksi pa se to ne obnese....vsak itaq vozi več ali manj enake terene in kmalu ugotoviš da drugega para nisi montiral že celo leto :)
Kaj se ti "splača" lahko oceniš zgolj ti sam.
Glede na opis tega, kar želiš s kolesom početi, je gravel boljša izbira zate. Po drugi strani kolo ni zastonj.
Če razmišljaš v smeri dodatnih obročev, je ena možnost, da vzameš dodatne obroče za obstoječi bicikl, in daš na njih najožje gume kar jih pač prenesejo. Kot je napisal že LeQuack, bodo kolesa/gume največji faktor pri višji hitrosti.
Ni to seveda isto, je pa vsekakor ceneje kot da kupiš nov dodaten bicikl.
Pod črto pa ostanemo pri začetni misli - kaj od tega se bolj splača, pa je odvisno samo od tebe.
Zdravo, sem specialkar in za off season je bil pri hiši en XC. Dolgo sem iskal pravega, od klasike, pa 27,5 col , do 29tke- ta mi je bila še najbol pri srcu. Sem jo pa letos zamenjal za gravela :):):), nasmeh okrog ušes. Zame ne more bit boljše. Vse tisto kar sem vozil z XC, sedaj podelam z gravelom in uživam neizmerno. Vožnja je napram XC bistveno hitrejša, na makedamu neverjetno udobna, brezpotja pa tudi niso težava. Se pa nikoli nisem vozil po hudih koreninah in izvajal vratolomnih spustov, pač ni zame. Na gravelu imam 40 gume in so top. Kolo je precej osnovno( aluminij, Rival 1X11, mehanski diski TRP - TOP zadeva) , a moram priznati da nimam nobene potrebe po čem boljšem, Verjamem, da so ta hudi graveli res super, a meni je to zaenkrat dovolj. Predlagam, da enega nekje probaš. Če bi se kot kolesar( 10tkm na leto) v bodoče moral odločiti samo za eno kolo , bi to zagotovo bil gravel. V sezoni z slik 28-32 gumami , na jesen pa vržeš gor nekaj bolj grobega in širšega. Do it all bike ! Pa dobro izbiro in srečno !
@ElTorroKaj se ti "splača" lahko oceniš zgolj ti sam.
Glede na opis tega, kar želiš s kolesom početi, je gravel boljša izbira zate. Po drugi strani kolo ni zastonj.
Če razmišljaš v smeri dodatnih obročev, je ena možnost, da vzameš dodatne obroče za obstoječi bicikl, in daš na njih najožje gume kar jih pač prenesejo. Kot je napisal že LeQuack, bodo kolesa/gume največji faktor pri višji hitrosti.
Ni to seveda isto, je pa vsekakor ceneje kot da kupiš nov dodaten bicikl.
Pod črto pa ostanemo pri začetni misli - kaj od tega se bolj splača, pa je odvisno samo od tebe.
Kolesa so draga, to je dejstvo. Se mi pa zdi, da je bolje dati malo več za gravela in imam vse predispozicije za doseganje višjih hitrosti (aerodinamika, teža, gume), kot pa predelovati obstoječega z raznimi dodatnimi obroči, gumami, saj čez geometrijo in robustnost (beri težo) XC-ja enostavno ne moreš. Tako da vprašanje, koliko bi profitiral le s spremembami in koliko ceneje bi me vse skupaj dejansko prišlo. Nimam pretirane želje po zapravljanju, ampak smatram to kot pomembno odločitev, ki se mi bo obrestovala na dolgi rok.
Hvala vsem za mnenja.
Očitno razmišljam v pravo smer. Sedaj pa če se poglobim v zadevo, kaj konkretno priporočate za moj način uporabe?
Želel bi si predvsem dobrega prestavnega razmerja (raje vidim, da imam kvalitetno kaseto in gonilko z razmerjem za premagovanje res hudih klancev in manjšimi preskoki med prestavami kot z razmerjem za doseganje čim višjih hitrosti po ravnem), spodobne zavore in čim lažji okvir. Nočem neke hudo agresivne drže, ciljam na udobje.
Kar se tiče zavor, je smiselno doplačati za hidravlične diske napram mehanskim? Na Univegi imam hidravlične in mi je res všeč občutek, da jih lahko upravljaš le z enim/dvema prstoma. Mehanskih še nisem poizkusil. Kakšne so kaj razlike in katere vam bolj odgovarjajo?
Prebrskal sem verjetno vse naše online trgovine z gravel kolesi, tako da svojih predlogov je kar nekaj. Budget sem si zastavil za ~1300€, raje kaj manj, če je pa kje res kakšen dober deal, dam tudi do 1500€. Nabaviti bom moral tudi kolesarske clip-on čevlje.
Kolesa z mehanskimi disk zavorami:
Kolesa s hidravličnimi disk zavorami:
Na plano z mnenji, idejami o kolesih, opremi, zaupanja vrednih trgovcih pri nas, možnosti testne vožnje pri trgovcu itd.
one dr1 jima znatno boljše prestavno razmerje če hočeš kdaj kake res hude klance. sam sem že malce v letih in imam gravel z zelo velikim verižnikom zadaj in recimo šmarna gora gre za šalo, po ravnini se da peljat 35 km na uro, več težko, a to meni ugaja. imam tudi gume kar 50 mm, ampak meni to odgovarja. po brezveterju na ravniki se lepo pelješ 30 na uro lep čas brez da crkneš....
@grizzly@ElTorroKaj se ti "splača" lahko oceniš zgolj ti sam.
Glede na opis tega, kar želiš s kolesom početi, je gravel boljša izbira zate. Po drugi strani kolo ni zastonj.
Če razmišljaš v smeri dodatnih obročev, je ena možnost, da vzameš dodatne obroče za obstoječi bicikl, in daš na njih najožje gume kar jih pač prenesejo. Kot je napisal že LeQuack, bodo kolesa/gume največji faktor pri višji hitrosti.
Ni to seveda isto, je pa vsekakor ceneje kot da kupiš nov dodaten bicikl.
Pod črto pa ostanemo pri začetni misli - kaj od tega se bolj splača, pa je odvisno samo od tebe.
Kolesa so draga, to je dejstvo. Se mi pa zdi, da je bolje dati malo več za gravela in imam vse predispozicije za doseganje višjih hitrosti (aerodinamika, teža, gume), kot pa predelovati obstoječega z raznimi dodatnimi obroči, gumami, saj čez geometrijo in robustnost (beri težo) XC-ja enostavno ne moreš. Tako da vprašanje, koliko bi profitiral le s spremembami in koliko ceneje bi me vse skupaj dejansko prišlo. Nimam pretirane želje po zapravljanju, ampak smatram to kot pomembno odločitev, ki se mi bo obrestovala na dolgi rok.
Če bo to tvoje edino kolo, potem je najboljša izbira to!
Sam sem imel budget malo manjši in pa želel sem 1x spredaj, zato sem vzel merido silex 300. Kolo je zelo dobro izdelano, pelje se krasno, prostora za široke gume je več kot dovolj, so pa mehanski diski mogoče edini minus na katerega bi bil pri nakupu naslednjega kolesa bolj pozoren. Zavirajo sicer solidno, ampak ker se rad hitro spuščam, držim belanco na dropih in zaradi velikih hitrosti je potrebno ročke včasih pritisniti zelo močno, kar pa pomeni, da so ti v napoto lastne roke in ne moreš pritisniti do konca. Problem je tudi dokler so zajle nove, ker se kar hitro raztezajo in moraš po vsaki vožnji nastavljat, če hočeš soliden zavorni učinek. Razkiraj kak € več in vzami tega cubeka na linku zgoraj. Mislim da za svojo ceno ponuja največ.
Koliko sem jaz pred časom kaj brskal gravel kolesa se mi je najboljši price/performance kolo zdelo sledeče:
Pa še cena je navedena brez popusta, tako da minimalno 10% še odštej. Že 105 (11-redne prestave) in kolikor vidim hidravlične zavore.
Pa še neverjetno lep je. No, vsaj meni :)
Nobeno kolo od zgoraj naštetih ni lahko, to je dejstvo. So le malenkost lažja od tega, kar imaš sedaj. Za kaj lažjega se bo treba stegniti preko 2k. Vsekakor pa spredaj 2x zobnik in zadaj kaseto z ne prevelikimi preskoki med zobniki.
Od naštetih bi vzel Gianta s hidravličnimi zavorami, ali pa Cube od @big.G, je tudi že s hidravliko.
Pozdravljeni,
Jaz bi na tvojem spisku navijal za Revolt 1. Je v tvojem budgetu, ima hidravliko - če ga primerjam s tem Cubeom, ki sta ti ga dva priporočila, pa vidim slabost le to, da ima Revolt spredaj Tiagro, Cube pa GRX. Če je to res slabost ne vem. Je pa 200€ nižja cena.
Jaz sem to kolo kupil pred meseci in sem z njim izjemno zadovoljen. Če ti še kaj koristi, vprašaj, kaj bolj tehničnega ti bodo pa tako še drugi svetovali.
Lp,D
Ne morem verjeti, da na seznamu možnih kandidatov za nakup ni Cinellija!
Na koncu je bolj važno kaj je sploh za dobiti. Kakor vem so gravel kolesa že odkar je korona na polno razprodana in je težko dobit.
Sledim temi,ker neka podobna dilema mene čaka.... Pri meni bo gravel nadomestil mtb in se bolj nagibam k temu,da bo udoben na makadamu in manj suveren na asfaltu.
Fuji z mehanskimi diski, giant z mehanskimi in cube mi padejo v oči.
Kako je z zalogo?
Pri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
Se pravi hidravlične zavore so boljša izbira. Kaj pa kaseta, gonilka, kakšno razmerje naj gledam za moje potrebe (bolj za klance kot za ravnine z manjšimi preskoki med zobniki)?
Kolikor vidim je oprema pri vseh navedenih kolesih GRX.
@SODROVCPri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
živjo...
pred kakšnim mesecem sem kupil gravel kolo in moram reč da sem zelo zadovoljen...prej imel mtb, ki pa ni služil namenu..vozil sem sam po makadamu in asvaltu, zelo redkokdaj po kakšnih brezpotjihin spustih...tako da je odločitev o gravel kolesu bila logična ...priporočam
@tuljo@SODROVCPri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
Kar se nakupa iz Anglije in Irske tiče.....po novem so CARINE in DDV...JE ZA PAZITI!
EU in Združeno kraljestvo sta 24.12.2020 dosegli dogovor o prihodnjih medsebojnih odnosih in trgovini. Za blago s poreklom tudi v prihodnje ne bo carinskih dajatev in kvot.
@tuljo@SODROVCPri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
Kar se nakupa iz Anglije in Irske tiče.....po novem so CARINE in DDV...JE ZA PAZITI!
@Agent041@tuljo@SODROVCPri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
Kar se nakupa iz Anglije in Irske tiče.....po novem so CARINE in DDV...JE ZA PAZITI!
Če bi to bilo res, bi morale biti cene brez DDVja. Kar pa, kolikor vidim, ni.
Če ostane isto je OK....bom kar v praksi čez kakšen dan videl.😊
Maldini , kaj si kupil?
@Nejc1986Sam sem se potem odločil za tegale:Maldini , kaj si kupil?
https://www.giant-bicycles.com/si/revolt-advanced-1-2021
@bruhnmici@tuljo@SODROVCPri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
Kar se nakupa iz Anglije in Irske tiče.....po novem so CARINE in DDV...JE ZA PAZITI!
https://www.gzs.si/skupne_naloge/javna_pooblastila/Novice/ArticleId/70367/brexitEU in Združeno kraljestvo sta 24.12.2020 dosegli dogovor o prihodnjih medsebojnih odnosih in trgovini. Za blago s poreklom tudi v prihodnje ne bo carinskih dajatev in kvot.
Tudi poreklo ni samoumevno - če je recimo okvir iz Kitajske, oprema pa iz Japonske ali ZDA (Shimano/SRAM) zna biti poreklo problematično.
Tako da, kot je napisal tuljo - je za paziti.
@ElTorro@bruhnmici@tuljo@SODROVCPri Chain Reactions so Vitus kolesa tudi cenovno ugodna.
Kar se nakupa iz Anglije in Irske tiče.....po novem so CARINE in DDV...JE ZA PAZITI!
https://www.gzs.si/skupne_naloge/javna_pooblastila/Novice/ArticleId/70367/brexitEU in Združeno kraljestvo sta 24.12.2020 dosegli dogovor o prihodnjih medsebojnih odnosih in trgovini. Za blago s poreklom tudi v prihodnje ne bo carinskih dajatev in kvot.
Carinske dajatve so eno, DDV je drugo.Tudi poreklo ni samoumevno - če je recimo okvir iz Kitajske, oprema pa iz Japonske ali ZDA (Shimano/SRAM) zna biti poreklo problematično.
Tako da, kot je napisal tuljo - je za paziti.
Kar je znano okrog DDV-ja je tole( glej pod trgovinsko poslovanje):
ali izsek ...
"Pri uvozu blaga iz Združenega kraljestva se bo obračunal DDV, medtem ko bo DDV pri izvozu iz EU oproščen."
Torej po 1. 1. 2021 se očitno plačuje 22% DDV. Če je temu res tako se bom lahko prepričal že čez par dni, ko mi bo jasno, kaj bo s pošiljko z Wiggla.
Zdravo.
Že nekaj časa me muči nakup "hitrejšega kolesa". Doma sem imel gorce in trekinge nižjega ranga, me je pa vedno zanimalo, kakšna je vožnja s specialko.
Sem rekreativec, delam cca. 1500-2000km letno, včasih tudi kaj več. V 2019 sem kupil XC oz. cross country kolo Univega Terreno 5.0 , saj tak tip kolesa ustreza mojemu načinu vožnje (60-80% asfalt, 20-40% makadam, blato, gozdne poti,...). Pred preselitvijo na dolenjski konec, je razmerje asfalt/ostale podlage znašalo približno 90%/10%. Ker je tukaj teren zelo razgiban (ogromno klancev, gozdnih poti z raznoliko podlago), ker rad vozim po novih cestah in raziskujem pokrajino, ter ne maram, da je podlaga ovira, je vsestransko kolo zame nujno. In to vse Univega definitivno je.
Me pa muči hitrost, saj mi vožnja na daljše razdalje vzame več časa, kot bi si mogoče želel. Sicer se da peljati s spodobnim tempom, vendar ga je na daljši rok na takem kolesu težje držati. Torej, ni mi pomembno "dirkanje", temveč pokrivanje daljših razdalj malenkost hitreje in lahkotneje kot sedaj. Specialka v takem primeru zaradi zgoraj navedenih razlogov odpade.
Kaj pa gravel bicikl? Bolj berem, bolj se mi dopade kar vidim. Geometrija podobna specialkam, ojačan okvir, širše gume s profilom, disk zavore, prestave primerne za vse terene. Če me pa slučajno kdaj popade želja po hitrosti se lahko isto kolo ob dodatnem paru obročev s tankimi gumami in kaseto uporabi namesto specialke. Huda zadeva. Me pa zanima, kako stvar deluje v praksi.
Je res toliko razlike proti raznim XC, treking, tourer zadevam, ali si jaz to samo domišljam?
Se mi splača kupiti tako zadevo ali naj vztrajam z XC-jem in se navadim, da pot traja malenkost dlje?