Monocikl(izem)

Domov > Forum > Monocikl(izem)

Monocikl(izem)

SORTIRAJ PO:
Quercus 17.02.2021 03:12
 Živjo!

Tokrat se pogovarjamo o vozilu na eno kolo oziroma monociklu, katerega večina pozna predvsem iz cirkuško-akrobatskih vrst, vendar se čedalje bolj uveljavlja tudi v vsakdanjem življenju in prometu.
Ima veliko prednosti in sicer predvsem kar se tiče manevriranja na ozkih prometnih ulicah ter v starih mestnih jedrih, da o prebijanju skozi zastoje ter preprostemu vzdrževanju ne govorimo.
Pri vožnji oziroma upravljanju z njim pa je seveda potrebno veliko vaje oziroma ravnotežja ter poznavanje terena.

Ker me večina sprašuje kako začeti in upravljati z omenjenim vozilom sem se odločil, da jim omenjeno posredujem oziroma odgovorim preko elektronske pošte.

Začetnikom priporočam predvsem veliko vaje glede ravnotežja in sicer na katerem od poligonov ali na domačem dvorišču oziroma igrišču.
Zelo pomembna je koordinacija gibov ter krmiljenje z telesom, kjer je pomembna tako ciklistika kot tudi aerodinamika.
Priporočljiva starost za učenje je nekje pri 5ih letih starosti, ko so razvita čutila za koordinacijo, orientacijo in ostali čuti povezani z okoljem in prometom.

Pa pojdimo lepo po vrsti :

PRVI KORAKI

kako11. Nastavite si sedež tako kot je prikazano na sliki.
kako2
2. Zavrtite kolo tako, da bodo pedalke na 4. uri.
kako3
3. Postavite obe roki na ograjo, kot je prikazano na sliki.
4. Stopite na pedalko, ki vam je najbližje. To je drugače kot pri kolesu, kjer stopite na prednjo pedalko. Kolesarji so navajeni, da se premaknejo naprej, ko se povzpnejo na kolo. Na monociklu pa hočete, da se kolo premakne za četrtino obrata nazaj. Stopite na drugo pedalko in sedaj bi morali biti na sedežu s kolesom pod vami.

5. Zapedalirajte nazaj za četrtino obrata, tako da so stopala v vodoravnem položaju. S premikom nazaj lažje pridete iz »mrtvega« položaja (ko so gonilke navpično), kot s premikom naprej. Sedaj ste se pripravljeni premakniti naprej.
6. Trdno se držite ograje ter se rahlo nagnite naprej medtem, ko počasi pedalirate. Naslednji nasvet je najbolj pomemben: ko začne monocikel padati ga pustite. Ostanite na nogah in pustite, da pade. Sedež je nadomestljiv, vaš »sedež« pa ne. Še naprej se držite za ograjo dokler ne boste vsaj 3 ure vadili korake od 1-4.Čestitamo! Ste približno 10 ur od samostojne vožnje z monociklom. V naslednjih dneh boste popustili držo za ograjo in se držali samo še z eno roko. Par centimetrov se boste vozili brez pomoči, nato že pa metrov in kmalu boste odkrili skrivnost vožnje z monociklom.

Izboljšanje vaše vožnje z monociklom: eden najboljših načinov, da izboljšate vašo vožnjo in se pri temu tudi zabavate, je da igrate hokej na monociklu. Lahko pa se pridružite tudi monociklističnemu klubu, kjer boste nadgrajevali svojo vožnjo s pomočjo sovrstnikov.

NASVETI

Tukaj je 10 najboljših nasvetov, naučite se jih na pamet in kmalu boste na pravi poti :
1. »sedite na sedežu«
2. »ko monocikel prične padati ga pustite in ga ne poskušajte ujeti«
3. »ne glejte navzdol, temveč naprej«
4. »nagnite se naprej, ne nazaj«
5. »obrnite/nagnite rame v smer v katero želite iti«
6. »sedite na sedežu«
7. »hitreje, hitreje, tako kot s kolesom se je veliko težje voziti počasi«
8. »ne poskušajte stati pri miru«
9. »ne skrbite, najprej se naučite zavijati samo v eno stran, šele nato v drugo« ; pravila levo-desno in desno-levo ni in ne obstaja
10. »sedite na sedežu«

11. »roke držite na ročaju med nogama pri vožnji naravnost«

KAKO SE SAMOSTOJNO POVZPETI NA MONOCIKEL?

Obstajate dve tehniki, kako se povzpeti na monocikel brez pomoči.
1. Vi stojite pri miru, kolo pa se premakne.
Postavite prvo nogo na najbližjo pedalko, ki naj bo na približno 4. uri (to se spreminja z velikostjo kolesa, večje kot je kolo nižje mora biti pedalka), in namestite sedež v pravilen položaj. Pritisnite na pedalko in monocikel se bo pod vami premaknil tako, da bo pedalka na 6. uri (spodaj) in okvir navpično.
Položite drugo nogo na pedalko, ki bo zgoraj in zapedalirajte nazaj. Pedalke se morajo premakniti v tak položaj, da je ena na 3. in druga na 9. uri (se pravi sta v vodoravnem položaju), vaše ravnotežje mora biti rahlo naprej in tako ste pripravljeni, da se takoj zapeljete.
Vse to morate izpeljati gladko, vaše rame pa naj bodo čim bolj pri miru.
Ta način je primeren za bolj analitične začetnike in izvedete ga lahko s pomočjo držanja za zid, saj morajo vaše rame ostati čim bolj pri miru.
2. Vi se premaknete, kolo pa stoji pri miru.
Postavite prvo nogo na najbližjo pedalko, ki naj bo na približno 3. uri, namestite sedež v pravilen položaj in položite eno roko na sprednji del sedeža. Premaknite se naprej, kot da bi stopili na stopnico, toda uporabite čim manj teže. Pri premiku pomaga, da porinete sedež rahlo naprej, tako da držite gonilke vodoravno, kjer jih želite (to zelo pomaga predvsem fantom). Postopek je možno narediti dokaj počasi.
Pedalke naj skozi celotno vajo ostanejo v vodoravnem položaju. Ko ste na monociklu, in so pedalke v vodoravnem položaju, ste se pripravljeni zapeljati naprej.
Pri tej tehniki si lahko pomagate z robnikom, in sicer tako, da kolo postavite ob robnik in to mu bo preprečilo, da se zavrti nazaj.
Ta način je boljši za drznejšega začetnika. Tudi dolgoročno je to boljši način starta, saj imate pri njem večji nadzor.

Nekaj utrinkov iz sveta monokolesarstva:
Kris Holm je najbolj prepoznavna oseba v svetu monokolesarstva

https://www.youtube.com/watch?v=41TF_PTaWiE

Dan Heaton na gorskem monociklu

https://www.youtube.com/watch?v=3u3aShlRoZQ

Street disciplina


Tekmovalna pista oziroma poligon kakršne imao predvsem čez lužo

KATERO VELIKOST POTREBUJEM?

Pri izbiranju monocikla sta tako kot pri vseh poganjalcih pomembna dva faktorja in sicer velikost ter za kakšen način vožnje ga potrebujete. Spodaj je tabela, ki vam prikazuje velikost kolesa, ki jo potrebujete za vašo dolžino nog (pri standardni dolžini sedežne opore). Spodaj je tudi opis, katere velikosti koles so primerne za različne načine vožnje.

Velikost kolesa

Minimalna dolžina nog

16″

54 cm

18″

60 cm

20″

62 cm

24″

68 cm

26″

74 cm

29″

78 cm

36”

84 cm

Začetniki 2 cm manj

Opomba: To so samo približne velikosti. Kratka dolžina nog je tu zato, da prikaže velikost, če ste skrajšali sedežno oporo. Če pa so vaše noge daljše, kot je največja dolžina v tabeli, potem potrebujete daljšo sedežno oporo. 

KATERO MONOKOLO NAJ SI KUPIM?

Prav tako se morate odločiti, kaj boste počeli s svojim monociklom. Spodaj je razdelitev velikosti monociklov:
12” – To je monocikel za majhne otroke. Primeren je za otroke, ki so premajhni, da bi vozili 16 colski monocikel. Zanj so primerna gladka tla, zato ni primeren za zunanje aktivnosti. Za otroke od 4 do 7 let.
16” – To je otroški monocikel, in zaradi majhnega kolesa je primeren samo za gladke ter ravne površine. Dober za učenje otrok od 6 do 9 leta.
20” – Tradicionalno najbolj popularna velikost monocikla in nadvse primerna za učenje začetnikov. Ti monocikli so zelo primerni za notranje površine (dvorane, hale, poligoni, ...), hitro se obrnejo oziroma se z njimi lahkotno manevrira in so najboljše velikosti za izvajanje trikov…. so kot kolesa BMX v monociklističnem svetu. So tudi enkratni za igranje hokeja in košarke. V kombinaciji z veliko gumo se jih uporablja za premagovanje ovir (Trials). Njihova slaba stran je, da niso primerni za vožnje na dolge razdalje.
24” – To je pogosta velikost za odrasle. Dobra je za zunanje površine, poti, »off-road« (gozdne steze), ni pa najbolj primerna za dvorane razen, če imate dostop do velike telovadnice. Večje kolo lahko oteži izvajanje zahtevnejših »freestyle« trikov. Primeren za učenje začetnikov. V kombinaciji profilirano gumo je nadvse primeren za gorski monociklizem (Mountain Unicycle) po zelo zahtevnem terenu (MUni – mountain unicycling) in za Trials.
26” – Ta je najbolj primeren za MUni. Torej, če niste začetnik je to tisto, kar potrebujete za »off-road« dogodivščine. To so tudi odlični ulični monocikli, niso pa primerni za notranje površine. V kombinaciji z profilirano gumo dobite monokolo za vožnjo po zahtevnejšem terenu!
29” – Monocikel primeren za pogoste cestne vožnje. Veliko kolo ga naredi hitrega in prijetnega za vožnjo. Prav tako ga lahko uporabite za »off-road« vendar ne za preveč razgiban teren. Ni tako hiter kot 36”, vendar lažji in bolj okreten. Za napredne voznike.
36” – Monocikel, ki je prav tako primeren za pogoste cestne vožnje. Če ste ljubitelj hitre vožnje je to pravi monocikel za vas. Nikakor pa ni primeren za začetnike in notranje površine.

Kako je sestavljen monocikel?


Kako sestaviti monocikel?

1. Vzemite okvir in ga položite na ležaje, ki so na kolesni osi (pesto). Prepričajte se, da je utor na okvirju obrnjen nazaj ter, da je leva gonilka (označena s črko L) na levi strani.
2. Vzemite dva ležajna pokrovčka in ju z dvema vijakoma, na vsaki strani, pritrdite na konce okvirja. Ne zategnite ju preveč, saj se morata ležaja prosto vrteti. Prepričajte se, da sta oba vijaka enako zategnjena.
3. Vzemite levo pedalo, označeno s črko L, ter ga pritrdite na levo gonilko. Priviti ga morate v obratni smeri urinega kazalca. Desno pedalo, označeno s črko R, pa pritrdite v smeri urinega kazalca, na gonilko označeno s črko R. Priporočamo, da navoje pedal prej namažete z mastjo za kolesa, saj jih boste tako lahko kasneje lažje sneli (npr. ob menjavi pedal ali razstavljanju monocikla za lažji transport).
4. Vzemite objemko sedežne opore in jo nastavite na steblo okvirja, kjer je utor. Utor na objemki mora biti obrnjen nazaj, enako kot utor na steblu okvirja.

5. Vzemite sedežno oporo s pritrjenim sedežem in ga vstavite, za najmanj 5 cm, v steblo okvirja.
6. Če je sedežna opora predolga, jo odrežite z žago za rezanje kovine ali z rezalcem za cevi. Režite po majhnih delčki, dokler ne dobite zaželene dolžine.
7. Pred vsako vožnjo priporočamo, da preverite vse vijake in premikajoče se dele.
8. Vedno nosite zaščitno opremo: čelada, ščitniki za koleno, goleno in gleženj, rokavice ter ščitniki za komolce. Imejte tudi primerno obutev, tako ki ne drsi.
9. Ne vozite se po javnih in prometnih cestah.

Pnevmatika oziroma guma

Kar se tiče pnevmatike oziroma gume je najbolje uporabljati tiste z BMX profilom v kolikor ne dobimo tovarniških oziroma originalnih

Pri izbiri plašča je zelo pomemben profil glede na način vožnje in podlago

Plašč mora namreč vzdržati velike obremenitve, saj nosi težo celega telesa, blaži tresljaje in je neposredno izpostavljen udarcem.

Zato poskrbimo, da bo zračnica dobro napolnjena z zrakom ; razpon tlaka za pritisk ponavadi najdemo napisan ob robu plašča.

Pri monokolesu z razliko od ostalih koles in poganjalcev uporabljamo zgornjo mejo.

Novo zračnico lahko napolnimo še malo bolj kot je priporočeno. Če pritisk ni zadosten, kolo ni zanaša na stran, vzpostavljanje ravnotežja je oteženo.

Pri vožnji izven ceste in premagovanju ovir pa je zadeva ravno obratna. Tu je potrebno tlak malo spustiti, saj mehkejše kolo bolj blaži tresljaje in se tudi bolj oprime podlage ; pri pogostejši uporabi v off-road načinu priporočam plašč z večjo stransko ojačitvijo, ki omogoča, da se ob nižjem pritisku v zračnim vozimo udobneje.

Plašč se na določenih mestih zaradi sunkov, sukanja in obračanja hitro obrabi, sploh na grobi podlagi. Vsake toliko ga zato izpraznimo in obrnemo ter namestimo v nov položaj na obroču.

Izbira oziroma ponudba plaščev na trgu je ogromna. Najbolje si je pomagati tudi z testiranji in probo ter se s trgovcem dogovoriti glede dimenzij in preveriti, če jih imajo na zalogi ; nekaterih specifičnih dimenzij in barv se pri nas seveda ne da dobiti in se čaka zelo dolgo ; Dare, ki se ukvarja z dvoransko disciplino v tej panogi je na original plašče v rumeni barvi čakal skoraj 3 mesece, ker jih trgovec ni imel na zalogi

Plašče svetlih barv (sem sodijo vsi, ki niso črne barve : bele, rumene, rdeče, modre) se uporablja za vožnjo v zaprtihh prostorih. Ti naj bi za seboj puščali manj sledi, čeprav je to praviloma bolj odvisno od strukture kot od same barve. Črni plašči so (ponavadi) bolj kakovostni in se na grobem asfaltu kasneje obrabijo. Popolnoma odrgnjen črn plašč bo imel praviloma še vedno več oprijema kot nov svetle barve.

Drugače pa se različne profile plaščev pri kolesarstvu uporablja za različne namene in v različnih pogojih :

-za mehko, mokro in vlažno podlago je primeren širok in globok profil, medtem ko, gost in plitev profil zagotavlja bolj udobno vožnjo ter enakomeren in miren tek na trdnem terenu

-za gorsko monokolesarstvo in premagovanje ovir je primeren plašč z veliko prostornino in grobim profilom, ki dobro blaži udarce in ustvarja dobro trenje.

Oblačila in obutev

Priporočamo, da imate udobna oblačila, ki tudi dihajo oziroma so zračna ter hkrati nudijo primerno zaščito.

Najbolj primerna so kolesarska ali motoristična oblačila in že navedena zaščitna oprema.

Kar se tiče obutve je najboljša kolesarska oziroma čevlji z nedrsečim podplatom ter zaščitno kapico.

Ženskam odsvetujemo visoke pete in dodatni nakit.

Zaviranje

Obstajata dve vrsti monocikla in sicer brez zavore in z njo.

Bolj pogosta je seveda verzija brez, večina pa jih je dodelanih, oziroma jim je zavora (najpogosteje ''kontra'' iz odsluženih Pony in BMX koles) dodana oziroma tovarniška Magura HS33, ki pa je seveda malo dražja verzija in monocikli morajo imeti okvir z posebnimi nastavki oziroma kabli.

Tehnika zaviranja je enostavna, vendar se je potrebno navaditi predvsem na-to, da ne gledamo v tla ter da ne zaviramo sunkovito 

Kot že povedano je pomembna predvsem ciklistika oziroma balansiranje s telesom

Pri začetnikih ter velikostih monocikla do 24col zavora sploh ni potrebna

Zavora je bolj pomembna oziroma potrebna pri monociklih velikosti od 24col dalje, saj je veliko težje zavirati z nogami, sploh na daljši vožnji ; 

kot mi je povedal ljubitelj gorskega kolesarstva in tekač Robert jo ima na svojem Cross 24'' in lahko vozi tudi brez vendar se pozna saj se z njo manj utrudi in tudi lažje zvozi ekstremne terene in naklone

Prva zavora so seveda naše noge, pomagamo pa si tudi z vrtenjem pedal v obratno smer oziroma vzvratno, kar pa seveda počnemo postopoma in nežno oziroma nesunkovito

Pravilo je tudi, da optimalno zavoro dobiš, ko kombiniraš omenjeno hidravlično zavoro in uporabo nog, vendar je za omenjeno potrebno dosti kilometrine oziroma izkušenj

Vožnja in udeležba v prometu

Kot prvo da razčistimo.
Omenjeno vozilo po klasifikaciji oziroma kategoriji spada pod športno-rekreativne pripomočke in ni priznano kot prevozno sredstvo.
Večina že na začetku takoj obupa.
Gre predvsem za skupinski šport, ki se ga hitro naveličaš v kolikor voziš sam.
Najbolje je imeti prijatelja ali znanca, da skupaj vadita oziroma trenirata ter prenašata izkušnje iz enega na drugega
Kar se tiče vožnje in udeležbe v cestnem prometu je najbolje uporabljati kolesarsko stezo oziroma pasove namenjene za kolesarje in pešce, če pa teh ni pa desno pravilo vožnje.
Za začetnike priporočam vožnjo v predelih oziroma spalnih naseljih, kjer ni veliko prometa in so odlični za nabiranje izkušenj (v Ljubljani so to : Rožna dolina ; predvsem okolica Študentskega naselja in ulice z neparnimi številkami gledano iz smeri centra mesta, Trnovo ; okolica picerije Julči in OŠ Trnovo, Rudnik ; OŠ Oskar Kovačič in okolica pod Golovcem ter v bližini botaničnega vrta, Vrhovci in Bokalce : okolica DSO Bokalce in Tehnološkega parka, Podutik : bližina poligona pasje šole in obračališče mestnega avtobusa številka 5 v bližini kamnoloma, Pržan : obračališče mestnega avtobusa številka 7, kjer je tudi poligon za urjenje varnostnikov in telesnih stražarjev, Center : Kotnikova in Metelkova poligon ; tu ni preveč prometa in omenjeni ulici v okrožju oziroma kvartu Tabor se priporočata predvsem za nabiranje izkušenj v prometu ; v 80ih in 90ih nas je večina trenirala oziroma vadila na ploščadi pred Maximarketom oziroma Cankarjevim domom ; danes pa žal temu ni več tako, saj so varnostniki in redarji na omenjeni lokaciji.).
Za daljšo vadbeno pot priporočam relacijo Rožna dolina-Koseze-Podutik ter Litostrojska-Prušnikova.
Priporočam vadbo v paru oziroma tandemu z nekom, ki ima tudi rolerje, kotalke ali katero od rekreaktivnih poganjalcev oziroma posebnih rekreativno-prevoznih sredstev ter v lepem sončnem vremenu.
Omenjeno izbrano traso je dobro prepeljati večkrat, da spoznamo omenjene ovire, luknje, grbine in ostalo povezano z njo in tehniko vožnje oziroma bicikliranja.
Razmere v prometu so namreč nepredviljive in se na tudi večkrat odpeljani progi oziroma trasi spreminjajo.
Iz izkušenj lahko jaz in Sebastjan poveva tudi, da začetnikom velike preglavice delajo tudi radovedni pogledi mimoidočih, predvsem (radovednih) peščev (med katerimi je največ sprehajalcev z psi ; kateri vemo, da so zelo firbčni in da jih vznemirjajo gibajoči se predmeti in da lajajo na njih ter se v njih zaganjajo oziroma zaletavajo ; Pri tem je treba biti zelo pozoren in zadevo spregledati ter ploskati v kolikor se pes ne umakne
Kar se tiče nakazovanja smeri je najbolje to početi z rokama, priporočljivo pa je da imamo levo in desno roko različnih barv ; iz najinih izkušenj priporočava uporabo kombinacije bele in rdeče barve, lahko pa tudi varnostni jopič katerega uporabljamo v osebnem vozilu.
Kar se tiče premagovanja robnikov je zadevo najbolje prej vaditi ; pri začetnikih so zelo pogoste poškodbe pnematike, kar je tudi treba vzeti v zakup.
Pri manevriranju med ovirami in ostalimi udeleženci je zelo pomembno predvidevanje, saj nas večina ni navajena tako kot kolesarjev in ostalih hitrejših in šibkejših udeležencev.
Vedno pazimo, da se po možnosti čimmanj nahajmo v mrtvem kotu ostalih udeležencev ter da jih ne oviramo, še manj pa vznemirjamo s svojo počasnostjo ter nepotrebnim opletanjem telesa ter s tem vijuganjem.
Pozorni bodimo tudi na manevrski prostor oziroma bočno razdaljo med udeleženci ter se ne obešajmo in ne naslanjamo na ostala vozila!
Najbolj zahtevno je seveda ohranjanje ravnotežja na mestu brez gibanja, saj se kolo stika s podlago na zelo majhni površini.
Vedno računajmo na : 
1.) daljšo varnostno razdaljo saj nas lahko vozilo pred nami nenadoma preseneti, predvsem z ostrim zaviranjem in zavijanjem oziroma zaprtjem poti oziroma smeri (večina najbrž razume, kako je ko ti kdo v primeru, da si kolesar zapre oziroma prekriža pot, predvsem v križišču),
2.) bočne sunke vetra ; najbolj ugodna je vožnja v brezvetrju ter rahlem pihanju vetra (najbolj ugodno je pri 2-stopnji oziroma maksimalno 20km/h, močnejši veter ni ugoden oziroma priporočljiv za vožnjo, saj prihaja do nenehnega premetavanja ter pozibavanja ; večina tistih, ki se vozi na kotalkah in rolerjih vedo o čem govorim).
3.) prehitevanje : pri omenjenem dejanju je potrebno zajeti večji lok oziroma širino ter omenjeno dejajnje oziroma manever ni primeren za začetnike ter po mojih izkušnjah bi ga priporočil osebam, ki imajo za seboj vsaj par let izkušenj v vsakdanjem prometu.
Pravtako ne priporočam prehitevanja pri vožnji po klancu navzdol
Do omenjenega manevra oziroma dejanja pride redkokdaj ; pri meni je bil le enkrat, ko sem prehiteval vprežno vozilo na ravni cesti oziroma odseku Dobrova-Polhov gradec
4.) prečkanje ovir : pri prečkanju ovir, ki so postavljene na vozišču (največkrat tirnice oziroma šine ter grbine oziroma ležeči policaji) je pomembno zmanjšati hitrost in računati na sunkovito nihanje oziroma je potrebna dodatna stabilizacija, dostikrat pa se je pri treba pripraviti na dodatne skoke, sploh pri robnikih, ki prevladujejo večinoma pri križanju ulic, kjer niso napeljane kolesarske steze oziroma ni sistema kolesarske mreže
5.) tovor : pri vožnji monocikla priporočam, da ste obremenjeni čimmanj oziroma da imate s seboj na poti le najnujnejše stvari in le-te naj bodo spravljene v nahrbtiku, najbolje kakšna šolska torba, saj nas najmanj ovira pri gibanju ter ne kvari ravnotežja 

Pri vožnji navkreber (klanec navzgor) pravtako ne precenjujmo svojih sposobnostii saj omenjeno sredstvo nima menjalnika oziroma prestav ter je potrebna naša moč v nogah ; pri tem najbolj trpijo kolena, sklepi in tudi trebušne mišice ; v kolikor klanca oziroma strmine navkreber nemorete speljati ter nimate dovolj zaleta priporočam, da se ustavite in zadevo po domače porivate oziroma nosite ''štuparamo'' ter naj vas ne bo sram omenjenega dejanja

Pri vožnji skozi ozke predore, galerije, nadvoze in podvoze vedno računajmo tudi na našo višino (merjeno od tal do glave) ter širino (merjeno skupaj pri razkrečenih rokah ter od leve proti desni) ; v kolikor nismo prepričani, da bomo zadevo prevozili oziroma speljali je priporočljivo prekiniti vožnjo in si zadevo ogledati ter oceniti ali bi omenjeno zmogli ; nikar ne precenjujte svojih sposobnosti!
>V Ljubljani in okolici je še dosti takih nizkih objektov ; najbolj znana sta Rožna dolina, cesta III (n.d.v 2.3m) in ulica Pod Ježami (Pinki bar ter prostori bivšega Papir servisa ; n.d.v 2,2m)

Začetnikom pravtako odsvetujem vožnjo ponoči in jo tudi odsvetujem v kolikor le-ta ni nujna.
Drugače pa priporočam uporabo že omenjenih svetlečih oblačil ter čelado z svetilko in zaščito proti bleščanju (saj veste kako je, ko vas kot pešca, kolesarja ali voznika avtomobila zaslepi nasproti ali za-vami vozeče vozilo!), kolesarske odsevnike v pedalih in kolesu ter zadnjo utripajočo kolesarsko luč.

Vzdrževanje

Kar se tiče vzdrževanja monocikla je to zelo podobno oziroma skoraj enako kot pri klasičnem biciklu.
Tu je pomemben predvsem tlak v pnevmatiki, ki pa naj ne bo previsok in ga je priporočljivo kontrolirati pred vsako vožnjo in po zaključeni vožnji, predvsem pa preglejmo tudi stanje in profil pnevmatike v kolikor z omenjenim monokolesom skačemo in vozimo skozi robnike ter izven ceste.
Po mojih izkušnjah je vsako sezono priporočljivo tudi podmazati gibajoče se dele, zategniti vijake ter preveriti zavoro v kolikor jo ima.
V primeru počivanja oziroma sezonsko neuporabo je priporočljivo, da je obešen na strop/steno 

Transport

Večina manjših monokoles se brez problema spravi tudi v prtljažnik manjšega avtomobila oziroma ga le-ta pogoltne brez težav in ni potrebno podirati zadnje sedežne klopi ; jaz sem ga tako brez težav peljal v Renault 5 in Citroen AX
Najbolj priporočljiv je transport v ležečem položaju z pedalkama ob strani in privezan oziroma pričvrščen v tla kot pri navadnem biciklu ter da se kolo oziroma pnevmatika ne vrti ; res je, da zavzame v primerjavi z njim manj prostora, ampak zna se zgoditi, da pravtako zmanjka prostora in v primeru, da jih prevažate več je priporočljiv transport na vlečni kljuki )

Zgodovina

se je pričela z izumom kolesa v poznem 18.stoletju. 
Leta 1866 je James Stanley izumil unikatno kolo imenovano Penny Farthing, ki je imelo veliko prednje in malo zadnje kolo.
To vozilo naj bi bilo navdih za izum monocikla.


Prvi dokazi in papirji dirkah z monocikli datirajo v leto 1882.

Ena izmed teorij za nastanek monocikla izhaja iz priljubljenosti Penny Farthing-a v poznem 19.stoletju. Ker so bile gonilke povezane direktno na sprednjo os, se je zadnje kolo dvignilo v zrak in voznik se je rahlo pomaknil naprej. To je po vsej verjetnosti spodbujalo voznike, da so preizkušali koliko časa se lahko vozijo z dvignjenim zadnjim kolesom in tako se je rodil monocikel. Dokazi za to teorijo razvoja se najdejo na slikah iz tistega časa, ki prikazujejo monocikle oziroma tovrstna vozila z velikim kolesom.

Ker monocikel zahteva precej več spretnosti od voznika, kot pa navadno kolo in ostala vozila z več kolesi ter pognjalci, so mnogi ljudje, ki so jih znali voziti, postali (atraktivni) zabavljači. Čez leta so monociklistični navdušenci navdahnili proizvajalce, da ustvarijo nove proizvode kot so brezsedežni monocikel (»ultimate wheel«), visoki monocikel (žirafa oz. »giraffe«)… Z razvojem kvalitete in vzdržnosti monocikla so se v poznih 80-ih letih prejšnjega stoletja začeli zanj zanimati tudi ekstremni športniki in nastal je monocikel primeren za vožnjo po gozdnih stezah (»off road«) oz. t.i. MUni. Dandanes ostaja monocikel neznano vozilo, vendar ga kljub temu vozi vse več ljudi kot kadarkoli prej. Spremenila pa se je predvsem njegova namenskost, saj se je iz zabavljaške aktivnosti razvil v tekmovalni šport in rekreacijsko vozilo, čedalje bolj pa ga uporabljajo tudi v vsakdanjem prometu v večjih metropolah ; nam najbližja sta sosednja Dunaj in Budimpešta.


1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI