Menjava gonilke in/ali kasete

Domov > Forum > Menjava gonilke in/ali kasete

Menjava gonilke in/ali kasete

SORTIRAJ PO:
gran 06.05.2021 21:36


Pozdravljeni, trenutno imam 11 redno kaseto 11-28 in gonilko 50-34. Razmišljam o menjavi gonilke, in sicer bi menjal za 46-36. Pri zobniku 46 izgubim le najtežji prenos 50-11, ki je (vsaj zame) uporaben le na spustih. 50-12 je skoraj identičen 46-11. 


Kar se klancev tiče, zares strmih klancev nad 20% (razen kak krajši odsek mogoče) nimam v bližini, tako da mi zaenkrat odgovarja 34-28. V primeru, da bi bilo 36-28 prehudo, bi na gonilki zamenjal 36 z 34 ali 11-28 kaseto z 11-30.


Zanima me, če kdo uporablja podobno nestadardno gonilko (46-30, 48-32 ali kaj podobnega) in kakšne so vaše izkušnje po menjavi.

rs1975 07.05.2021 06:19

Zakaj bi najprej menjal gonilko, po potrebi pa naknadno še kaseto? Sicer ne vem kaj je razlog, da sploh razmišljaš o menjavi. Če že, bi jaz na tvojem mestu menjal le kaseto... 

big.G 07.05.2021 07:04

Ne razumem... Znebil bi se rad 52 zobnika, ki ga itak ne uporabljaš, ob enem pa razmišljaš, da bi zadaj dal gor večji zobnik, če bo potreba. Povej ti nam, kaj bi rad pridobil, pa ti bomo mogoče znali kaj bolje svetovati. 

SODROVC 07.05.2021 08:45

mtb gonilka, 44-32 ali 46-32 (najmanjšo šajbo daš dol) in zadaj 11-25 ali 11-28. Zadnji veliki zobniki na kaseti dodajo nekaj teže. Včasih smo z mtb kolesi marsikdaj prevozili tudi po asfaltu, pa je kar letelo. Seveda pri visoki kadenci. 

nemelk 07.05.2021 09:13

Gran: boš menjal s Sram gonilko/verižniki? Če ja, potem boš moral menjati še račno, menjalnike in prestavno ročice.. Torej celo grupo - kje jo boš trenutno našel pa ne vem. Poznam veliko kolesarjev, ki imajo na svojih kolesih Sram Red/Force kateri imajo tako razmerje gonilka/kaseta kakor pišeš ti in nihče nima kaj slabega za povedat..

Po drugi strani pa ne vidim razloga, da bi menjal 50/34 + 11/28 za kaj drugega, sploh pa, kakor pišeš nimaš nekih strmih klancev v bližini.. Z opisanim prestavnim razmerjem potem vsekakor ne bi smel imeti težav. Edino kar bi bilo smiselno je, zamenjati kaseto za 11/30.

Mislim, da vse preveč folka nekaj sanja o opremi, nihče pa ne prebere kakšne knjige ali članka o treningu in si mogoče v kakšno vožnjo umesti kakšen interval na moč itd... pa bodo klanci kar na enkrat lažji :D 

SODROVC 07.05.2021 10:39

46-36 napram 50-34... s slednjim verižnikom je v klanec lažje kot s prvo varianto. Sicer se pa s 50-34/11-30 da priti marsikam. Tudi na Strmo reber. Če tja gor pridemo starčki, ki jih imamo že kaj več kot 60, bi šlo mlajšim verjetno tudi. 😜   

Videvam pa, kako se nekateri matrajo v klance, pol pa vidim, da imajo zadaj še zadnji zobnik "v rezervi". In pol mi ni jasno, al ne zmorejo hitreje obračati (na največjem zobniku), al so pa nanj pozabili. To velikokrat vidim, ko grem na Mangart.

Nikita 07.05.2021 12:52

@nemelk

Gran: boš menjal s Sram gonilko/verižniki? Če ja, potem boš moral menjati še račno, menjalnike in prestavno ročice.. Torej celo grupo - kje jo boš trenutno našel pa ne vem. Poznam veliko kolesarjev, ki imajo na svojih kolesih Sram Red/Force kateri imajo tako razmerje gonilka/kaseta kakor pišeš ti in nihče nima kaj slabega za povedat..

Po drugi strani pa ne vidim razloga, da bi menjal 50/34 + 11/28 za kaj drugega, sploh pa, kakor pišeš nimaš nekih strmih klancev v bližini.. Z opisanim prestavnim razmerjem potem vsekakor ne bi smel imeti težav. Edino kar bi bilo smiselno je, zamenjati kaseto za 11/30.

Mislim, da vse preveč folka nekaj sanja o opremi, nihče pa ne prebere kakšne knjige ali članka o treningu in si mogoče v kakšno vožnjo umesti kakšen interval na moč itd... pa bodo klanci kar na enkrat lažji :D 

Moje čisto amatersko mnenje: strinjam se, da prednje gonilke 50-34 nima smisla menjavati. Kolega ima več koles, tudi tako, kjer je zobnikov 46 in to mu manjka, ko malce divjamo. Vsaj meni, ko imam že 63 let je pa npr. zadnji 28 premalo. Ne se slepiti, kdor se ali se bo mislil voziti po Goričkem, da so klanci položni. Niso dolgi, ampak jih veliko najdeš nad 15 procentov. Čisto prav nam starim in težkim pride 32 zobnikov. Sicer pa vsak... po svojih zamislih. Človek je pač vprašal, dobil nekaj odgovorov.

Jaz bi dodal še eno amatersko razmišljanje: veliko bolj sproščeno se kolesar počuti, da ima odzadaj kakšno rezervo, pa čeprav je veliko ne uporablja, kakor da nima nič... in potem so težave. Po cca. nekaj deset kilometrov kolesarjenja (Stari trg - Osilnica) sem prilezel še na Strma reber (pa brez nekih večjih težav), imel še več kakor preveč moči, da smo potem od Kočevske reke do Starega trga dobesedno dirkali... in veliko sem tudi vlekel. Če bi imel odzadaj 28... gor bi verjetno prišel, pa rabil dlje časa in tudi... utrujenost bi bila bistveno večja.

SODROVC 07.05.2021 14:11

Jaz za daljše ture uporabljam kar triplo, 50/39/30 in zadaj 11/27 ali 11/28. Imam več parov zadnjih in prednjih koles in se lahko zmišljujem, katero kombinacijo za kam. Na dolgih turah je res pomembno, da so na razpolago  primerni prenosi.

Na dirkalcu pa imam 50/34-11/28 in mi čisto ustreza. Za rezervo, ko bom manj močan, ali pa za na Mortirolo bom pa dal gor 11-30. 😂

gran 07.05.2021 19:27

Pri gonilki 50/34 je prevelika razlika med 34 in 50, to bi rad zmanjšal. Menjal bi z ultegra gonilko 46/36 (katera mislim da je primarno mišljena za cx kolesa). Za vse moje solo vožnje (cca. 95%) bi mi bil dovolj veliki zobnik 46. Nikjer sicer nisem napisal, da 50 zobnika ne uporabljam. 

ElTorro 07.05.2021 21:37

Iz radovednosti - zakaj ti je problem razlika v velikosti sprednjih zobnikov? Spredaj se načeloma bolj redko menja in ne poznam nikogar, ki bi imel tam neko pričakovanje majhnih preskokov. Ravno nasprotno - velika razlika spredaj ti da večji skupni razpon - od 50/11 do 34/28.

@nemelk

Torej voziš 53/39 in 11/23? Ker z nekaj trening intervali tudi s tem na klancih ne sme biti problema...

SODROVC 08.05.2021 08:32

CX gonilke imajo malce večjo razliko med obema verižnikoma. Vsaj jaz se tako prebral na nekaterih int. straneh. Sem tudi želel spredaj eno GRX gonilko za popotovalno kolo, pa sem "odstopil", ker je potrebno (menda) menjati še spr. menjalnik in posledično še menjalni ročici. Potem je pa že najbolj kupiti celotno grupo, kar pa ni poceni.

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI