2. Veriga bo verjetno ok, če boš zamenjal kaseto iz 28t na 30t. Za ostale primere pa verjetno ne več.
1. A) Verižniki na gonilki:
Postavi si nekaj vprašanj. Kolikokrat sem uporabljal razmerje 52-11? Kolikokrat bom v prihodnosti uporabljal razmerje 52-11? Potem je tu naslednje vprašanje: ali se udeležujem kolesarskih tekmovanj? Namreč razmerje 52-11 dopušča resno hitre sprinte, ki so na tekmovanjih ključnega pomena. Sprintanje s hitrostmi nad 60km/h po ravnem je mogoče s takim razmerjem in lahko vodi do željenega rezultata v ciljnem sprintu. Če tega ne uporabljaš, potem nima smisla imeti spredaj 52t zobnik.
1. B) Kaseta in razmerja med zobniki. Zamenjava kasete ni tako enostavna kot se zdi, saj z zamenjavo kasete ne vplivamo samo na največji zobnik ampak tudi na vmesne zobnike. Primer: kaseta 11-30 ima drugi največji zobnik 27t. Kaseta 11-32 nima zobnika 30 (!), drugi največji zobnik pa je 28t. In tako naprej.
Najbolje je narediti neko analizo, kaj bi nam prišlo najbolj prav na tak način, da se primerja razmerja med seboj.
36-32 = 1,125
36-30 = 1,2
36-28 = 1,286
34-32 = 1,0625
34-30 = 1,133
34-28 = 1,214
Uf, pozabil sem tole: imel bi 52-34. Raje ne, prvi menjalnik se bo kar namatral med tema dvema zobnikoma. Saj pravim postavi si vprašanje, ali sploh potrebuješ spredaj 52t? Če ja, potem daj zadaj 11-32t kaseto in pusti spredaj tako kot je.
Že iz cenovnega vidika se ti spredaj ne splača menjat. Menjaj kaseto za 11-30 ali 11-32,,,
Kaseto menjaj na 11-30, spredaj pusti. Taksna kombinacija je zelo pogosta. Verjetno si pretežek in ti bo še dodatna motivacija, da shujšaš, da bo šlo vedno lažje v klanec.
Na prejšnem kolesu sem šel iz 11-28 na 12-30 (10 redna ultegra), pa ni bilo potrebno menjat verige in je vse delalo BP. Sem pa spredaj imel 34-50. Se je poznalo v bolj strmih klancih, ker je bilo lažje vzdrževat višjo kadenco.
@Hribolaznik2239722397Uf, pozabil sem tole: imel bi 52-34. Raje ne, prvi menjalnik se bo kar namatral med tema dvema zobnikoma. Saj pravim postavi si vprašanje, ali sploh potrebuješ spredaj 52t? Če ja, potem daj zadaj 11-32t kaseto in pusti spredaj tako kot je.
Ja spredaj skozi uporabljam 52 tudi za klance...zmanjka mi potem samo v primeru kakšnega Mangarta ko imaš noge že težke in rajši vozim na visoki kadenci kot pa na moč
Potem je samo še vprašanje zobnik 32 ali 30? ter kakšna je razlika razen teže par gramov med ultegro ter 105? zobnik kot zobnik :)
lpm
@mpetel7@Hribolaznik2239722397Uf, pozabil sem tole: imel bi 52-34. Raje ne, prvi menjalnik se bo kar namatral med tema dvema zobnikoma. Saj pravim postavi si vprašanje, ali sploh potrebuješ spredaj 52t? Če ja, potem daj zadaj 11-32t kaseto in pusti spredaj tako kot je.
Hvala :)Ja spredaj skozi uporabljam 52 tudi za klance...zmanjka mi potem samo v primeru kakšnega Mangarta ko imaš noge že težke in rajši vozim na visoki kadenci kot pa na moč
Potem je samo še vprašanje zobnik 32 ali 30? ter kakšna je razlika razen teže par gramov med ultegro ter 105? zobnik kot zobnik :)
lpm
Jap....enostavneje pač na teh par klancev prestaviti spredaj na 36, pa je problem rešen :)
@mpetel7, kakšne vate pa obračaš na klance, če povsod prideš z 52?
Jaz še skočim čez 500 metrov 10% klanca na 52-tki, ampak potem se samemu sebi zahvalim, ker se lahko rešim s 36-ko :-)
Ultegra 8000R ima 11 redni zadnji verižnik.
10 redni verižnik uporabljajo eno vrsto verig, 11 redni pa drugo vrsto verig. Mislim, da so ožje.
Verjetno imaš zadaj Ultegra 8000 SS (SS pomeni kratka kletko).
Pri njej lahko uporabljaš zadnji zobnik z zobmi od 11-25 do 11-30 maksimalno. Torej največji zobnik 30 zob.
Če boš hotel na 11-32 (tudi 11-34) boš moral menjati zadnji menjalnik na Ultegra 8000 GS (dolga kletka).
Je pa GS 10g težja od SS. Malo težje bo šlo v klanec. :)
Nekateri pravijo, da se na 8000 SS lahko namesti tudi 32 (čeprav je uradno po Shimanu le 30).
@leopardTrek@mpetel7@Hribolaznik2239722397Uf, pozabil sem tole: imel bi 52-34. Raje ne, prvi menjalnik se bo kar namatral med tema dvema zobnikoma. Saj pravim postavi si vprašanje, ali sploh potrebuješ spredaj 52t? Če ja, potem daj zadaj 11-32t kaseto in pusti spredaj tako kot je.
Hvala :)Ja spredaj skozi uporabljam 52 tudi za klance...zmanjka mi potem samo v primeru kakšnega Mangarta ko imaš noge že težke in rajši vozim na visoki kadenci kot pa na moč
Potem je samo še vprašanje zobnik 32 ali 30? ter kakšna je razlika razen teže par gramov med ultegro ter 105? zobnik kot zobnik :)
lpm
Če šele za klanec kot je Mangart vržeš iz 52, potem ne vem zakaj rabiš zadaj 30 :)
ne ne...narobe napisal oziroma razumljeno...Pravim samo, da na nekaterih klancih do 5% mi rata v 52-28 razmerju brez problemov...ampak ko jih maš že ene 100km v nogah pa pač ne gre več :):)
@bogUltegra 8000R ima 11 redni zadnji verižnik.
10 redni verižnik uporabljajo eno vrsto verig, 11 redni pa drugo vrsto verig. Mislim, da so ožje.
Verjetno imaš zadaj Ultegra 8000 SS (SS pomeni kratka kletko).
Pri njej lahko uporabljaš zadnji zobnik z zobmi od 11-25 do 11-30 maksimalno. Torej največji zobnik 30 zob.
Če boš hotel na 11-32 (tudi 11-34) boš moral menjati zadnji menjalnik na Ultegra 8000 GS (dolga kletka).
Je pa GS 10g težja od SS. Malo težje bo šlo v klanec. :)
ne imam long cage kletko...zdej samo gledam mal razmerja ki jih imata 30 oz. 32 pa mi je mogoče 32 boljš k ma še 28 vmes...
Čudno, da se ni oglasil noben od pametnjakovičev, ki so še kakšno leto nazaj razlagali, da cirkular ni za specialko, da je to sramota za kolesarja, da ne morejo kolesariti, če imajo preskok med zobniki več kot 1 zob in je zato zobnik 11/22 ali največ 11/24 nuja.
@markČudno, da se ni oglasil noben od pametnjakovičev, ki so še kakšno leto nazaj razlagali, da cirkular ni za specialko, da je to sramota za kolesarja, da ne morejo kolesariti, če imajo preskok med zobniki več kot 1 zob in je zato zobnik 11/22 ali največ 11/24 nuja.
@ElTorroNekateri pravijo, da se na 8000 SS lahko namesti tudi 32 (čeprav je uradno po Shimanu le 30).
Imam 11-40 mtb zobnik in spredaj 50-34
Ultegrin gs r8000 menjalnik pozre vse to, dela bp
@fuegoDrži kot pribito, da ti "pametnjakoviči" še vedno držijo težo in se ne starajo?@markČudno, da se ni oglasil noben od pametnjakovičev, ki so še kakšno leto nazaj razlagali, da cirkular ni za specialko, da je to sramota za kolesarja, da ne morejo kolesariti, če imajo preskok med zobniki več kot 1 zob in je zato zobnik 11/22 ali največ 11/24 nuja.
Čudno, da si se ti odzval na 2 meseca staro temo..:)
jeb...moj emšo še komaj dohaja 11-32; bo treba "preskočiti" na 11-34 ali celo na 11- 36 ( če obstaja). ☺️
Ja, emšo nas nadgrajuje. Jaz sem npr. vsak dan boljši in boljši. Uporabljam zadaj 9-42 in spredaj 34-53. Po ravnem solo navrtim na 120 obratov 53/9, v strm klanec pa 34/42 celo na 150 obratov. In to brzino držim ene 15 minut non-stop. Včasih celo malo več!
Tu sem se izpovedal zato, da vidim, ali lahko internet pogoltne prav vsak umotvor. In pa seveda zato, da mi boste fouš ;-)
Ni ga čez dober prijateljski nasvet neznanca :-)
@crni2Ja, emšo nas nadgrajuje. Jaz sem npr. vsak dan boljši in boljši. Uporabljam zadaj 9-42 in spredaj 34-53. Po ravnem solo navrtim na 120 obratov 53/9, v strm klanec pa 34/42 celo na 150 obratov. In to brzino držim ene 15 minut non-stop. Včasih celo malo več!
Tu sem se izpovedal zato, da vidim, ali lahko internet pogoltne prav vsak umotvor. In pa seveda zato, da mi boste fouš ;-)
Ni ga čez dober prijateljski nasvet neznanca :-)
Pa da se spet mal oglasim glede prenosov: na Mangartsko sedlo grejo stari ati, 60+, še vedno s 50/34-11/28.
Jaz rabim 11 , da se lahko vozim v zavetrju Sodrovca , da se lahko po mestu podim v zavetrju avtobusov in po nakloninah cest navzdol ! 30 pa za Vršič ! Ja pa še to , tripla je zakon !
Jaz imam triplo na kolesu za daljše vožnje, za brevete in popotovanja. Zadaj pa 12-27 ali pa 12-28, odvisno, katero zadnje kolo pač dam gor. Eno ima 28 mm, drugo pa 25 mm plašče. Za bolj športno udejstvovanje imam pa karbonca, spredaj kompakt gonilko, za daj pa 12-28. In s takimi prestavami grem tudi na Mangartsko sedlo.
Bravo, si dober. Meni je 28 za 11-12% klanec. Pri >14% pa se že začne "križev pot". Sem bolj lene sorte in bom prihodnje leto raje "prešaltal" na 34😊
Zivjo
Prosil bi za par nasvetov in sicer:
1. trenutno imam ultegro r8000 z zadnjim zobnikom 11-28 in spredaj 52-36.
Zanima me kaj je bolje? menjati zadnji zobnik na 11-30 oz. 11-32? ali menjati samo sprednji na 52-34?
Seveda vprašanje tudi ali je možno sploh namestiti 11-32?
2. ter ali je potrebno v teh primerih menjati tudi verigo?
hvala za odgovore :)
lp miha