To njegovo trditev bi bolje dali v kontekst, ko bi še povedal povprečno starost teh obiskovalcev na kolesih. Predpostavljam, da gre v povprečju za starejšo generacijo 50+, morebiti 40+.
Električna kolesa so predvsem aktivirala populacijo, ki sicer ne bi šla na zrak ali kaj dlje, kot okoli hiše. Verjamem, da pa bomo imeli tudo kolesatji "klasik" po 60+ letu v garaži električno kolo.
@GumaTo njegovo trditev bi bolje dali v kontekst, ko bi še povedal povprečno starost teh obiskovalcev na kolesih. Predpostavljam, da gre v povprečju za starejšo generacijo 50+, morebiti 40+.
Električna kolesa so predvsem aktivirala populacijo, ki sicer ne bi šla na zrak ali kaj dlje, kot okoli hiše. Verjamem, da pa bomo imeli tudo kolesatji "klasik" po 60+ letu v garaži električno kolo.
No,40+ ni niti približno starejša populacija. Kot sem napisal podpiram da se olajša starejšim in invalidom. Jaz,če mi bo zdravje služilo si ga bom nabavil pri odhodu v penzijo ali pa še kasneje. Se pravi čez 15-20 let ;)
Ti povem mojo zgodbo. El. gorsko kolo sem nabavil lani jeseni, pri starosti 55. Nabavil sem 2, tudi za ženo. Oba sva kar fit za najina leta. Najini kolesi imata motorje z zmanjšano močjo in manjšo baterijo (zato sta tudi lažji), ker sva take hotela.
Kljub temu oba še veliko voziva klasiko. Elektriko pa za daljše skupne gorske ture, kjer drugače žena ne bi šla z menoj, ker so ji ture enostavno postale pretežke.
Ne vidim nobenih težav, razen tega, da se sedaj, doma in posebej v tujini na hrib pripeljejo ljudje, ki niso gorski kolesarji in ne znajo voziti navzdol. Pa tudi nekih "pravil in načina vedenja" ne poznajo. Ampak tako pač je v hribih tudi s planinci in drugimi pohodniki.
To se da z elektriko ne boš dovolj zmatral pa pozabi, ker enostavno ne drži. Predvsem prvo probaj, pa se potem sam odloči, ne glede na druga mnenja.
Še moj primer in razmišljanje o E-kolesih. Z kolesarjenjem (gorskim) sem začel razmeroma pozno, pri 48, najprej trdak, nato prvo in drugi polnovzmeteno kolo. Vozil z družbo, ki je vozila predvsem variante po cestah, mulatjerah gor in po tehničnih poteh- stezah dol. Pred 3 leti pri 64 je začela nastajati opazna časovna razlika pri vzponih z mlajšimi udeleženci tur. Dileme ni bilo več, ali opustiti tovrstno kolesarjenje ali si pomagati z elektriko, vse skupaj se je ujelo še z prehodom iz 26 na 29 colska kolesa, tako, da bil logičen nakup E-bajka in si s tem podaljšati gorsko-kolesarsko kariero. Zadetek v polno, ker pa smo po duši še večina bio kolesarji, se na turah prilagajamo klasičnim kolesarjem in si el. pomoč "privoščimo" v minimalnih količinah, predvsem pri strmih klancih. Za ohranjanje kondicije je doma še trdak, s katerim občasno naredim konkretno turo, vendar potem potrebujem dva dni za regeneracijo, medtem ko z E-jem opravim vsak dan turo. Ima pa E-kolo tudi nekaj minusov, tu mislim na omejitev hitrosti na 25 km/h in te po ravnini klasiki gladko prehitevajo, teža kolesa (23-25 kg) kar je moteče pri tehnično zahtevnih turah, kjer je potrebno kolo tudi prenašati.
Skratka so plusi in minusi, kot pri vsaki stvari. Niso pa pri nakupu glavni faktor le leta (poleg telesnih omejitev zaradi, poškodb, invalidnosti...), poznam kar nekaj mlajših kolegov, ki so kupili E-kolesa zaradi pomanjkanja časa za klasično kolesarjenje in celo nekaj enduro tekmovalcev, ki na treningu z E-kolesom naredijo bistveno več vzponov in posledično spustov.
E koles bo čedalje več. Kakor pišete, nekateri ne bi šli na kolo, nekateri ne bi zmogli vožnje, če ne bi bilo e-koles. Marsikomu so se odprli novi vidiki, peljejo se lahko tja, kamor ne bi šli svoj živi dan.
Kdor pa kupi e-kolo in razmišlja in celo to izvaja, kako bo dirkal, se primerjal z navadnimi kolesi, pa ima po mojem dovolj moči, motorike in še kaj, da je nakup e-kolesa stran vržen denar.
Če bi šli v tujino bi bil podatek po vsej verjetnosti še večji, kaj je razlog?
@NikitaE koles bo čedalje več. Kakor pišete, nekateri ne bi šli na kolo, nekateri ne bi zmogli vožnje, če ne bi bilo e-koles. Marsikomu so se odprli novi vidiki, peljejo se lahko tja, kamor ne bi šli svoj živi dan.
Kdor pa kupi e-kolo in razmišlja in celo to izvaja, kako bo dirkal, se primerjal z navadnimi kolesi, pa ima po mojem dovolj moči, motorike in še kaj, da je nakup e-kolesa stran vržen denar.
Danes med pogovorom na eni planinski koči mi je oskrbik rekel da priblizno 70% kolesarjev uporablja električna kolesa, Ta podatek mi ni bil všeč. Jaz sem zagovirnik "klasike" in pravim elektrika je za starejše in invalide ostali pa s svojimi nogami. Kako razmišljate ostali,še je upanje za nas "navadne"kolesarje? Je smiselno investirat recimo 3-3,5k € da ne bom čez 2-3 leta edini na navadnem kolesu?