Do kod nameravate v avtu? Avto ne more po kolesarskih stezah, ki so v večini. Prvič sem startal v Moravskih toplicah, drugič in tretjič v Heviszu. Prespal sem samo enkrat - med prvo vožnjo, ko sem med vračanjem peljal v napačno smer. Rezervne zračnice, hrana in pijača naj bodo pri roki.
Za vaša stil potovanj priporočam Martinovo pot od Szombathelya na Madžarskem mimo obeležij po vsej Sloveniji - 2000 km.
No, stvar se je rešila sama od sebe, pridružili se bomo, kot kaže tradicionalnemu, krogu okoli Balatona, ki ga organizira družtvo Palinka & kompanija. (na to temo je tudi odprta ena debata).
ampak samo v primeru, da bo vremenska napoved za prvi maj ugodna. Če ne, je še vedno v igri tako 27. april kot v skrajnem primeru 25. junij. K sreči so vremenske napovedi tudi za en teden vnaprej kar točne, tako da bomo tik pred zdajci lahko izbirali - zaenkrat pa velja za prvi maj trodnevna osmica okoli Balatona s Palinko.
V primeru pa, da bo za prvi maj napovedano deževje, pa takole. To je preizkušena metoda, s katero so moji kolegi že potovali. Dva na kolesu, eden v avtu, ki služi kot tovorno vozilo za prtljago in servisna delavnica. Še v času, ko ni bilo mobitelov in navigacije, so šli tako, da je šel avtomobilist do dogovorjenega kraja po svoje, tam našel hrano, prenočišče, preveril ogleda vredne znamenitosti in počakal na dogovjenem mestu na kolesarja. Potem so ga zažurali skupaj. Naslednji je bil na vrsti drug šofer, ki je opravil svojo etapo. Etape so bile razdeljene na cca. 40 km in na toliko so se menjali. Če so na dan prevozili tri etape, recimo, je vsak prevozil samo 80 km namesto 120, pri tem pa se je uril v solo navigaciji, iskanju zanimivosti, iskanju kampov, gostiln... Seveda, če so se izgubili, so se na slepo iskali kot norci, ampak to je bil del avanture.
Danes je to veliko lažje, ker imamo mobitele in navigacije, pa viberje pa wasape, ampak še vedno velja, da če greš vandrat kamorkoli s kolesom, moraš nekaj narediti s prtljago. Šel sem že na morje, s kufri na kolesu. Šotor, cunje, šara... Hitro je bilo vse skupaj težko 40 kil... Takale štefetna naveza pa stvar pospeši in olajša.
...
Skratka: če ne gremo za prvega maja z organizirano skupino, je plan iti do Keštelija, potem pa biciklirati, plan je v treh dneh raziskati Balaton z okolico, turistično, od kraja do kraja. Če bomo imeli tretjega člana in s tem spremljevalni avto, bomo lahko potovali več, če bova samo dva, bova morala pa imeti kufre na biciklu in se bova bolj samo jezera držala, s poudarkom na dveh glavnih točkah, Kešteli in Siofok.
S kolegom pohajkujeva okoli Slovenije po zunanji strani in nama manjka tretji član odprave, da bi se šli Jerome Klapka Jerome - Trije možje se klatijo. Tokrat sva se spomnila narediti izlet okoli Balatona.
Princip je dva-na-kolesu-tretji-v-avtu, pa se menjamo. Tri dni, etape načeloma po okoli 50-70 km dnevno, poudarek na tem, kaj se da zanimivega v okolici Blatnega jezera videti, ne pa kako živalsko gonimo kolesa.
Če bo vreme dovolilo, si vzamemo vikend okoli praznika 27. aprila, če bo pa takrat slabo, pa za 1. maj boljša napoved, gremo naslednji vikend. Če bo popolno sra*je, se zmenimo za poznejši datum. Mogoče 25. junij. Po dežju se ne bomo fijakali, ker je ušiv razgled.
Plan je sicer, da smo trije, ampak vsak je dobrodošel, kolikor nas bo, nas pa bo.