Avantura v Maroku: Med gorami Anti Atlasa

05.04.2016 AVTOR: Matej Zalar
Na doslej najdaljši etapi je števec pokazal malo manj kot sto kilometrov.

Vršaci v Anti Atlasu presegajo 3000 metrov nadmorske višine, a mi se držimo na njegovem obrobju, v nižinskem puščavskem svetu. No, pravzaprav nismo ravno v nižinah, saj se le redko in za kratek čas spustimo pod 1000 metrov. Včeraj smo tako dobro začutili puščavski svet med skalnimi gorami, ki nas obdajajo z vseh strani, žal pa so puščavo začutile tudi zračnice. Na brezpotjih na vsiljivce preži zahrbtno trnje, tako da smo zračnice, ne samo menjavali, ampak nazadnje tudi krpali. Prava kolesarska veselica, kot v starih časih, ko smo varčevali z denarjem za zračnice.

Mudi se samo turistom
S Tilnom iz Desert Soula sva se ogrela sama, tako da na tovornjak ni bilo treba nalagati še najinih koles in ker naju je na večinoma spuščajoči se asfaltirani cesti spremljal veter v hrbet, sva 35 kilometrov prevozila v slabi uri. Potem smo skupaj zapustili asfalt in se usmerili na kar lepo urejene piste, sem ter tja pa tudi na kamnite enoslednice, tako da dobršen del poti nismo srečali avtomobila. Pa še lekcija za zahodnjake: domačini pred kolesarji vedno zmanjšajo hitrost, žal pa te prijaznosti nismo bili deležni, ko nas je prehitela skupina tujih avanturistov v terenskih vozilih.

Po malici smo skozi oazo zavili na jug okoli gora in tam nabrali nekaj defektov, ki smo jih potem sanirali še nekaj časa, saj so luknjice v zračnicah prav majhne, tako da zrak spušča tudi pol ure, menjava pa zahteva še temeljito pregledovanje plašča in filigransko odstranjevanje malih trnov. Naslednjič brez dvoma natočimo mleček!

1 noč v zgodbi iz 1001 noči
Zanko nazaj v severno dolino smo zaključili čez prelaz z ne več kot 100 metri višinske razlike. Na vrhu spektakularnega vzpona se je pred nami spet odprla ravnica z nekaj skalnimi osamelci in oazo v ozadju. Do mesteca Nkob nas je spet ločilo nekaj kilometrov blagega vzpona v nasprotni veter. V tipičnem srednje velikem maroškem mestecu nas je presenetil pravljičen hotel v stari kasbi s pogledom na staro mestno jedro, kjer smo se pot tisočerimi zvezdami zvečer počutili kot v pravljici iz 1001 noči.