Kolesar poškodovan zaradi disk zavor?

Kolesar poškodovan zaradi disk zavor?
12.04.2016 AVTOR: D. Z.
Na Cyclingweekly so zapisali, da naj bi Fran Ventoso po padcu na dirki Pariz-Roubaix ureznino na nogi utrpel zaradi disk zavor, ki se na dirkah vse pogosteje uporabljajo.

Na dirki Pariz-Roubaix so disk zavore na svojih Meridah med drugimi uporabljali tudi kolesarji Lampreja Meride, torej tudi Marko Kump in Luka Pibernik. Mednarodna kolesarska zveza je uporabo takih zavor dovolila in nekatere ekipe se tako že odločajo za to možnost. A nasprotniki so vedno opozarjali, da bi morali disk zavore uporabljati ali vsi ali nihče. Razlog? Razlike pri zaviranju so prevelike.

Obenem pa so nekateri izpostavljali možnosti poškodb ob morebitnih padcih. Kolesar Movistarja Fran Ventoso je na dirki Pariz-Roubaix po prevoženih okrog 140 kilometrih grdo padel, ob tem pa je utrpel kar hudo poškodbo noge. Gre za zelo globoko ureznino, ki naj bi poškodovala celo nekater mišice. Kolesarja so že operirali.Iz Movistarja so zgolj sporočili, za kakšno poškodbo gre, niso pa razkrili, če je do te poškodbe prišlo zaradi disk zavor.

Bolj konkreten je bil španski novinar Sergi Lopez Egea, ki je na svojem twitterju zapisal: "Frana Ventosa je poškodovala disk zavora enega izmed konkurentov, ki je bil ravno tako vpleten v padec. Ventosa so odpeljali v bolnišnico. " Sicer pa so poleg Lampreja Meride kot celotna ekipa kolesa z disk zavorami na dirki Pariz-Roubaix uporabljali še člani francoskega moštva Direct Energie.

Značke: Cestno
Komentarji
biemsi 12.04.2016 12:40

Nisem proti napredku ampak upam, da jih to prepriča in jih ukinejo, ker meni so specialke z diski ... blak blak...grdeeee

SONATA 12.04.2016 12:45

Oprostite tole je pa en cestarski bulšit!!!! Poškodbe zaradi diskov? Jah nič balance tudi preč, ker sem se zadnjič na njej poškodoval, ko sem poletel prek nje...


Back to cantilever brakes please!

Maj_ex 12.04.2016 15:18

Primerljiv s katerim MTB bulšitom?

Lopata 12.04.2016 15:53

En drug tuj medij poroča, da je po besedah poškodovanca za poškodbo krivo kolo oz. natančneje disk kolesarja moštva Diret Energie. Ureznina naj bi segala do kosti. 

Tu pa se pojavi tudi srce problema disk zavor. Ja, zaviranje je boljše, vendar je v glavnini po 200 kolesarjev in ko pride do množičnega padca kolesa letijo po zraku. In ta kolesa imajo po dve potencialno nevarni disk ploščici, ki lahko zadata veliko resnejše poškodbe, kot če te trenutno uveljavljeni (konvencionalni) zavorni sistem zadane v glavo, vrat... 

Razne primerjave in argumenti v smislu "saj v MTB/CX svetu so pa diski povsem običajni" so zato brezpredmetne. Gre za mešanje hrušk in jabolk. 

Odprto pismo Frana Ventosa:

www.facebook.com/fran.ventoso .9/posts/10156809619355611

Anquetil.J 14.04.2016 07:51

Kr udarec za kolesarsko industrijo.

Pred kakšnimi tremi meseci sem dobil še eno insajdersko novico, da naj bi diski povzročali tudi lome prednjih vilic na cestnih kolesih - takoj nad vpetjem zavornih čeljusti.

 

Lopata 14.04.2016 08:22

To z diski je bolj kot za kolesarsko karavano udarec za proizvajalce. Vedeti je namreč treba, da so bili profiji že od začetka zadržani do disk zavor, med tem ko je industrija močno pritiskala na njihovo uporabo. Po svoje gre za neke vrste unikum, kajti praviloma so inovacije v industrijo prihajale iz pro ekip in ne obratno. Posledično imamo danes situacijo, kot jo imamo. Diski se uvajajo prek in prek, standardov ni, prav tako pa noben čisto točno ne ve, kako tak sistem deluje na samo kolo in konec koncev na kolesarje.

FAUSTO 14.04.2016 08:42

Nič več ne more ustaviti diskov. Je specialka brez diskov sploh specialka?

_skot_ 14.04.2016 08:53
@Lopata:

Vedeti je namreč treba, da so bili profiji že od začetka zadržani do disk zavor, med tem ko je industrija močno pritiskala na njihovo uporabo. Po svoje gre za neke vrste unikum, kajti praviloma so inovacije v industrijo prihajale iz pro ekip in ne obratno.

Seveda, ker v tem primeru ne gre za neko dodano vrednost, da si lahko hitrejšni in boljši in profiji to dobro vejo. Če bi disk zavore zagotavljale kakšno prednost, bi jih vozili že pred leti, tudi za ceno, da so potencialno nevarne pri padcih itd.

biemsi 14.04.2016 09:56
@FAUSTO:

Nič več ne more ustaviti diskov. Je specialka brez diskov sploh specialka?

Upam da se motiš, čeprav se obenem bojim, da imaš prav, ker velikani (beri predvsem Big S) pritiskajo, saj so navsezadnje vložili kar nekaj v razvoji in tudi proizvodnjo tega sistema za specialke.  
Če pa samo malo normalno pogledaš deluje disk pri padcih v Pro Pelotonu kot rezilo in to je dejstvo. Bilo je le vprašanje časa kdaj se bo to prvič zgodilo... 
Sam sem proti temu. Naj razvoj raje usmerijo kam drugam... 

n3o 14.04.2016 09:57

že pred časom so na Velo news zapisali (testiranje novega CAAD12 z diski)....Speaking of steep, winding descents, I was on the brakes pretty much constantly, and the disc brakes certainly have a learning curve to them. Light touch is key, but I did get a harmonic hum running through the frame that was distracting enough to be almost dangerous.

Lopata 14.04.2016 14:31
@n3o:

že pred časom so na Velo news zapisali (testiranje novega CAAD12 z diski)....Speaking of steep, winding descents, I was on the brakes pretty much constantly, and the disc brakes certainly have a learning curve to them. Light touch is key, but I did get a harmonic hum running through the frame that was distracting enough to be almost dangerous.

Pa še ena stvar je tu zelo pomembna. Nekje sem pred časom zasledil, da se sama kvaliteta zaviranja med top karbonskimi obroči, kot jih vozijo v pro touru in diski, ne razlikuje drastično. Seveda govorimo o zaviranju na suhi površini.

Kar pa se zaviranja v mokrem tiče, pa je dodaten argument za razmislek, kako sploh spraviti tisto dodatno zavorno moč diskov učinkovito na cesto. Namreč, sedaj se to dosega s povečevanjem širine pnevmatik na standard 25mm in v nekaterih primerih celo na 28mm. S tem pa se seveda pojavijo druge težave, kot je npr. večji kotalni upor med pnevmatiko in cestiščem že med samo vožnjo in posledično večja poraba energije med dirko.

SODROVC 15.04.2016 12:58

Recimo, da mehanik ni preveril debeline oblog na zavornih ploščicah. Kaj potem sploh še zavira? Železo na jeklo bolj slabo. Sem že videl, kako je to... 

Bet 15.04.2016 13:42

Aaaa...sam zakaj pa potem UCI ne zapove še ščitnikov sprednjih in zadnjih zobnikov?

Lopata 15.04.2016 14:25

Pa kaki ščitniki za disk zavore, lepo vas prosim! 

IZO 15.04.2016 15:17
@Bet:

Aaaa...sam zakaj pa potem UCI ne zapove še ščitnikov sprednjih in zadnjih zobnikov?

Good point! Ko se komu zarije verižnik v meso, ne delajo kakšne posebne panike...

scott-kropa 15.04.2016 17:29
@biemsi:
@FAUSTO:

Nič več ne more ustaviti diskov. Je specialka brez diskov sploh specialka?

Upam da se motiš, čeprav se obenem bojim, da imaš prav, ker velikani (beri predvsem Big S) pritiskajo, saj so navsezadnje vložili kar nekaj v razvoji in tudi proizvodnjo tega sistema za specialke.  
Če pa samo malo normalno pogledaš deluje disk pri padcih v Pro Pelotonu kot rezilo in to je dejstvo. Bilo je le vprašanje časa kdaj se bo to prvič zgodilo... 
Sam sem proti temu. Naj razvoj raje usmerijo kam drugam... 

A ne vidite, da se zajebava ? A je lahko še kaj gršega kot specialka z diski?
oschti 15.04.2016 19:22
@scott-kropa:
@biemsi:
@FAUSTO:

Nič več ne more ustaviti diskov. Je specialka brez diskov sploh specialka?

Upam da se motiš, čeprav se obenem bojim, da imaš prav, ker velikani (beri predvsem Big S) pritiskajo, saj so navsezadnje vložili kar nekaj v razvoji in tudi proizvodnjo tega sistema za specialke.  
Če pa samo malo normalno pogledaš deluje disk pri padcih v Pro Pelotonu kot rezilo in to je dejstvo. Bilo je le vprašanje časa kdaj se bo to prvič zgodilo... 
Sam sem proti temu. Naj razvoj raje usmerijo kam drugam... 

A ne vidite, da se zajebava ? A je lahko še kaj gršega kot specialka z diski?

Podpišem. Že 100 let klasišne bremze lepo špilajo...zdj pa neke "mesoreznice" propagirajo na veliko...Bloody Damn!!!

VW-freak 18.04.2016 20:01
@SODROVC:

Recimo, da mehanik ni preveril debeline oblog na zavornih ploščicah. Kaj potem sploh še zavira? Železo na jeklo bolj slabo. Sem že videl, kako je to... 

rofl Tak mehanik je itak za odstrel, ne pa za v elito. Poleg tega mislim, da tudi ostale zavore niso večne? Ali ostalih ni potrebno menjavati? Sorry, se ne spoznam tolk na te najnovejše zavore in nisem vedel, da ne potrebujejo vzdrževanja, pregleda, menjave,...

*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ