Očitki kolesarstvu: Občinstvo se stara, prenosi brez dodane vrednosti ...

Očitki kolesarstvu: Občinstvo se stara, prenosi brez dodane vrednosti ...
19.04.2014 AVTOR: D. Z.
Kolesarsko občinstvo se hitro stara, večina gledalcev živih prenosov naj bi imela krepko čez 50 let. V prenosih ne dobimo dovolj podatkov ...

To so podatki, ki jih je objavilo Mednarodno združenje kolesarskih novinarjev. Že pred več kot letom dni pa je časopis De Telegraaf objavil nadvse zanimiv intervju s francosko kolesarsko legendo Bernardom Hinaultom.

Petkratni zmagovalec dirke po Franciji je kot razlog za to navedel, da se kolesarji zaradi sponzorjev skrivajo za velikimi očali. »Jezi me, ko se kolesarji že na predstavitvi na odru pojavijo z očali ali pa z eno od tistih velikih kap, « je dejal Hinault. Dodal je še, da zdaj vsi uporabljajo različne barve. Samo zato, da bi izstopali, a prav nobena ne pripomore k temu, da bi povečala kolesarjevo prepoznavnost.

Ko kaže nihče ne pomisli, da dobijo gledalci pred televizijskimi zasloni občutek, da spremljajo dirkanje robotov, so opozorili pri Združenju in dodali, da se na to sponzorji očitno ne ozirajo, pa čeprav tako početje športu zelo škodi. Poudarili so še, da bi morali v prihodnosti razmisliti o tem, da bi največje tritedenske dirke vsaj nekoliko skrajšali. O tem je v intervjuju za našo revijo – številka je ravnokar izšla – govoril tudi nekdanji direktor dirke po Italiji Michele Acquarone.

»Zdi se, da vse dobre ideje končajo v smeteh, « so še zapisali pri Združenju kolesarskih novinarjev. In kako bi stvari – vsaj kar se tiče identifikacije kolesarjev na dirkah – popravili? Ena izmed rešitev bi lahko bila, da bi kolesarji vso sezono nosili iste številke. Kot še eno izmed slabosti so novinarji izpostavili televizijske prenose, ki naj bi bili že vrsto let podobni, brez dodanih novosti, dodatnih podatkov.

Značke: Dirka po Franciji, Cestno
Komentarji
povratnik987654321 19.04.2014 15:13

To o prepoznavsti kolesarjev pred in po uvedbi obveznih čelad pa žal drži. Danes bi brez kakih večjih težav na dirki nastopal tudi "dvojnik" - pa se to na TV, če bi bil "dvojnik" približno enako dober, sploh ne bi videlo kaj dosti.

Epskega dvoboja Lemonda in žal že pokojnega Fignona s pony tail si v današnjih časih sploh ne znam predstavljati - tudi pod najbolj razno ju nismo razlikovali po vedno višjih in višjih obročnikih (ki omogočajo večje in večje napise sponzorjev ) - ampak po - obrazu, brez uniformiranosti, ki jo vsiljujeta čelada in očala.

In najbolj "zašpegljen" kolesar na svetu je žal naš - Jani Brajkovič. 

Za tiste, ki drugega kot "marsovcev" na biciklu ne poznate - blast from the past :

 

FAUSTO 19.04.2014 19:12
Tega pa ne razumem!
bartoli 19.04.2014 20:05

Naj UCI najprej pokaže s prstom nase in na globalizacijo ... Znižujejo rang raznih dirk v Belgiji, Franciji, ipd ( E3, Fleche Barbancone, ... ) s 50+ letno tradicijo in po drugi strani forsirajo eksotiko ( Oman, Azerbajdžan, Peking, Turčija, ... ). Mene konkretno zadeva še vedno hudo interesira ampak zadnja leta mi je 30% ali več UCI koledarja nezanimivega. Enako je s prenosi na Eurosportu. Po moje so si sami naredili medvedjo uslugo in ankete jim to kažejo ...

MihaMedica 19.04.2014 20:20
trenutna hitrost, trenutni naklon, hitrost in smer vetra, pa več grafike kaj trenutna situacija pomeni v smislu etape oz. generalne razvrstitve, če gre za etapno dirko...dirke je treba narediti zanimive tudi gledalcem, ki ne kolesarijo....
Firnk 19.04.2014 20:35

Najvecji problem je dolzina dirk/etap. Pa ljudje bozji, kdo ma danes cajt viset vec kot 2h pred TV? Je treba kolesart, al pa kaj drugega pocet.

Ma Bartoli prav. Flandrijo, Rubaix, Giro in Tour (pa se to ne vseh etape), ostalo je vec al manj brezveze (gledat, da ne bo pomote)

Bi bilo pa vec kot dobrodoslo, ce bi prikazovali hitrost, naklon, pa od kaksnega vodilnega kolesarja pulz in obrate (W tako ali tako vsi skrivajo kot kaca noge) pa se kaj zraven. Pa "bike cam", tako iz prve osebe ali pa kot v MotoGP, ko bi kamerca kazala dogajanje za kolesom, bi bila sijajna poestritev.

@povratnik987654321 Sorry, sam ti si mal... Ze tako se tud s celadam dost pobijajo, kaj bi bilo sele brez. Ocala so pa tud zascita za oci. Prah, mrces in ostala nesnaga ob vseh spremljevalnih vozilih pri velikih hitrostih niso tako nedolzni. Pa oci sctitijo pred soncem. Na klance jih da pa tako ali tako vecina dol (ocala namrec). Ce pa ti danes ob HD-ju ne locis par glavnih kolesarjev med seboj, je pa mogoce cas, da si sam omislis ocala, predlagam ti taksna z dioptrijo.

povratnik987654321 20.04.2014 05:12
@Firnk:

Najvecji problem je dolzina dirk/etap. Pa ljudje bozji, kdo ma danes cajt viset vec kot 2h pred TV? Je treba kolesart, al pa kaj drugega pocet.

Ma Bartoli prav. Flandrijo, Rubaix, Giro in Tour (pa se to ne vseh etape), ostalo je vec al manj brezveze (gledat, da ne bo pomote)

Bi bilo pa vec kot dobrodoslo, ce bi prikazovali hitrost, naklon, pa od kaksnega vodilnega kolesarja pulz in obrate (W tako ali tako vsi skrivajo kot kaca noge) pa se kaj zraven. Pa "bike cam", tako iz prve osebe ali pa kot v MotoGP, ko bi kamerca kazala dogajanje za kolesom, bi bila sijajna poestritev.

@povratnik987654321 Sorry, sam ti si mal... Ze tako se tud s celadam dost pobijajo, kaj bi bilo sele brez. Ocala so pa tud zascita za oci. Prah, mrces in ostala nesnaga ob vseh spremljevalnih vozilih pri velikih hitrostih niso tako nedolzni. Pa oci sctitijo pred soncem. Na klance jih da pa tako ali tako vecina dol (ocala namrec). Ce pa ti danes ob HD-ju ne locis par glavnih kolesarjev med seboj, je pa mogoce cas, da si sam omislis ocala, predlagam ti taksna z dioptrijo.

Seveda jih ločim - ampak ni pa več isto, kot nekoč. Tudi se popolnoma strinjam glede varnosti s čelado in brez, pa seveda očal. Nekje na www.bicikel.com sem s kirurško natančnostjo opisal, da ne bi bil več med živimi, če ne bi imel na glavi čelade - napaka v materialu, leva gonilka počila med tem, ko sem poganjal stoje na pedalih - in po vseh zakonih fizike se je moralo zgoditi natanko to, kar se je. Na kratko - v kake pol sekunde te vrže v zrak in zavrti, na asfalt treščiš direkt s tilno stranjo glave. Bom poslikal čelado in gonilko, da ne bo kakih dvomov... - oboje še hranim, takrat pred več kot 10 leti sem se rodil - drugič !

Profesionalno kolesarstvo je vedno bilo to - profesionalno. Z napisi sponzorjev. Samo da je bilo nekoč "z napisi sponzorjev", danes pa " z nujnim prepoznavanjem kolesarjev " - da izpod vseh reklam sploh ločiš kolesarje med običajno cestno dirko . Kronometer je toliko napredoval, da
brez posebnih čelad seveda ne gre več. Na klanec je še edino, kar je podobno kolesarjenju nekoč.

Žal se moram strinjati, da danes časa za ogled dirk preprosto - ni. Če moram izbirati med tem, ali bom visel pred TV ali šel na kolo za zdravo telo, je edina pametna odločitev moje lastno miganje,  pa čeprav ne vem koliko razredov pod miganjem profijev.
In potem zvečer kratek ogled pregleda najbolj zanimivih trenutkov na netu...

Podobno razmišlja verjetno večina, ki jih kolesarstvo zanima. Ostalih pa ne naklon terena, ne W, ne kamera na biciklu,  ne vem kaj še vse ne, ne bo kaj pretirano prepričala k ogledu kolesarske dirke ob vsej ostali ponudbi na TV. Tistemu, ki pozna npr. Vršič samo po tem, da mora malo bolj pohoditi pedal za plin (in potem prej ustaviti na črpalki kot sicer),  vsi nakloni, watti, kamere iz perspektive kolesarja ne povedo - nič, ali skoraj nič. Za spremljanje kolesarstva je potrebno vsaj najmanjše LASTNO "predznanje", recimo s kolesom vsaj okrog Šmarne Gore ( za Ljubljančane ) - in podobna trasa vsaj kakih 20 km za vse ostale. Tistih, ki bi se z avtom pripeljali do WCja, če bi to bilo izvedljivo in so bili na biciklu nazadnje v otroštvu ali pa še takrat ne, še tako dobro pripravljen prenos dirke ne bo prepričal k ogledu.

Kdorkoli se spominja masovnosti rekreativnega kolesarstva tam konec 70-ih in v 80-ih pri nas v Sloveniji v okviru takratne Jugoslavije, ve, o čem govorim. Bili so enkratni pogoji, ki jih ne prej ne potem ni bilo verjetno nikjer po svetu. Tu je mišljen delovni čas od 6-14h in 14h-22h (in 22h-6h nočna ), ki JE omogočal trening na kolesu - in relativno blaginjo tistih dni. Danes imaš ali denar ali čas - obojega pa ponavadi ne. Kolesarstvo NI vikend šport - vsaj zaresno ne.

Ko sem bil v začetku 90-ih en mesec v Švici, sem na cesti videl v enem mesecu NATANKO TRI zaresne specialke. S ta pravimi profiji na njih. V trgovinah ni bilo niti enega zaresnega bicikla, ki bi se ga lahko dotaknil - naročiti se je pa dalo karkoli. Čuk v italijanski Gorici je bil za katerokoli trgovino v Švici - Indija Koromandija. Ob vikendih je bilo na cesti vse - rolls royce, ferrari, bugatti, cobra, itd, itd, itd ( med tednom je bil WV Golf že hudičevo dober avto,... pač preračunljivi Švicarji ) - in NOBENEGA zaresnega bicikla več kot med tednom.
Videl sem njihovo amatersko dirko na kronometer - v Sloveniji se v tistih časih tako slabo pripravljen kolesar ne bi pojavil niti na TRIM prireditvi.  Po enem mesecu tam mi je bilo kristalno jasno, zakaj je temu tako. Delovni čas "od 9ih do 5ih" je realno od 8ih - 18ih ( s pavzo za kosilo vmes ), ko ljudje pridejo domov recimo ob 18:30, si morajo kaj skuhati in kaj postoriti doma - in recimo POTEM imajo čas za rekreacijo.

TRIJE zaresni bicikli v mesecu dni ...

SODROVC 20.04.2014 09:08

@povratnik: v Švici tudi danes ni veliko bolje, je pa! Vsaj konec tedna, takrat vidiš na kolesih tudi dekleta. 
Dela se pa res od jutra do večera. Ko prideš domov, npr. ob 18:30, se hitro stuširaš in "uštimaš" na na kolo, pa je že 19 ura. Dobra Magicshine lučka je pač obvezna. Se pa kar nekaj sodelavcev v službo vozi s kolesom, ne glede na vreme in letni čas. So bolj prilagojeni na mraz kot mi. 
Trgovine so danes super založene, srviserji pa svoje delo odlično opravijo, pa ne samo zaradi visokih cen storitev in rezervnih delov.

Kar se pa prenosov na ES tiče: na ES Deutschland so komentarji bolj strokovni, kot na anleškem, kjer so komentarji bolj v stilu turističnih vodičev. Pa še S. Kelly obupno govori tisti "irish-english". 

Danes bo Amstel Gold, pa ga verjetno ne bom "utegnil" celega gledat, je bil Paris-Roubaix dovolj.

povratnik987654321 20.04.2014 09:49
@SODROVC:

@povratnik: v Švici tudi danes ni veliko bolje, je pa! Vsaj konec tedna, takrat vidiš na kolesih tudi dekleta. 
Dela se pa res od jutra do večera. Ko prideš domov, npr. ob 18:30, se hitro stuširaš in "uštimaš" na na kolo, pa je že 19 ura. Dobra Magicshine lučka je pač obvezna. Se pa kar nekaj sodelavcev v službo vozi s kolesom, ne glede na vreme in letni čas. So bolj prilagojeni na mraz kot mi. 
Trgovine so danes super založene, srviserji pa svoje delo odlično opravijo, pa ne samo zaradi visokih cen storitev in rezervnih delov.

Kar se pa prenosov na ES tiče: na ES Deutschland so komentarji bolj strokovni, kot na anleškem, kjer so komentarji bolj v stilu turističnih vodičev. Pa še S. Kelly obupno govori tisti "irish-english". 

Danes bo Amstel Gold, pa ga verjetno ne bom "utegnil" celega gledat, je bil Paris-Roubaix dovolj.

Jaz sem imel v Švici to srečo, da sem si v tistem času lahko sposodil eno bolj levo staro specialko, s tubularji, kakih X številk premajhen okvir - sedežno oporo visoko, kot je le šlo - in to je bilo moje
"medjunožno guralo i prometalo" ( razen, ko je lilo kot iz škafa > javni prevoz ...- kriza, če je to na švicarsko-nemški meji, pa je za cca 11 km razdalje najprej bil mestni avtobus, potem pa vlak ALI nemški avtobus (kar je pač prišlo prej) - in je šlo v maloro uhuhu časa...) - tako med delovnim tednom kot za vikend.

Narobe svet - kolesarjev samo za lek, kolesarske steze pa take, da je pri nas malokatera cesta tako urejena. Dvosmerna, ločena od ceste za avtomobile vsaj 5 metrov, kjer gre tako, gre "skozi gozd" ( kot v LJ med ZOO in Kosezami ), asfalt u nulo ... ( niti slučajno tako, kot med ZOO in Kosezami , kjer je mestoma asfalt samo še v sledovih ...).

Me veseli, da je danes kolesarska v Švici boljša kot 1990. Saj mora biti - bolj nečloveških razmer za kolesarstvo v razvitem in urejenem svetu kot takrat si že težko predstavljam .

Se strinjam glede lučk, ni druge. Enako za angleški:nemški ES in današnji Amstel Gold !
( Jaz sem moral Pariz-Roubaix izpustiti v celoti, treba je bilo pripraviti in postaviti audio sistem za prezentacijo mojih posnetkov glasbe; bil sem vesel, da mi je trgovec z vrhunsko audio opremo to sploh omogočil, pa čeprav v nedeljo popoldne ... - Pariz-Roubaix gor ali dol, kolesarstvo mi je (bilo? - upam, da ne...) hobi, od snemanja pa živim ...)

fuego 20.04.2014 12:34

Povratnik: Pa kake maš ti? Včasih tut ni blo v avtih pasov, ABS-a... se pravi, da je brez veze da imajo sedaj avtomobili to serijsko vgrajeno. Čelade in očala so zaradi varnosti. Očitno ste nekateri preveliki nostalgiki in bi najraje videli, da bi bilo vse enako kot v 70-ih, 80-ih. Tudi smučarji imajo očala in čelado. Pa zaradi tega kdo manj gleda smučarijo? Enostavno so dirke predolge, zanimivih momentov je malo. Kolesarske dirke so zanimive samo kolesarskim navdušencem. Se pa strinjam, da so bili včasih bolj zanimivi epski dvoboji, sedaj se pa vse kalkulira z watt-i, radijskimi zvezami itd. Že zadnjič na Roubaixu so se vsi samo med sabo gledali, Terpstra jim je pa medtem spizdil. Tudi v kolesarstvo je preveč posegla moderna tehnologija. Tudi sam spremljam ponavadi najbolj zanimive dele dirke, sem vmes tudi že kdaj zakinkal. Enostavno je premalo dogajanja, da bi sedel 4 ure pred TV-jem. Rad kolesarim, vendar pa raje pogledam kako dobro košarkaško tekmo. Kar se tiče pa delovnega časa... tudi sam delam do 17h in razumem Švicarje. Na srečo sem blizu doma in lahko grem že ob 17.30 na kolo. Kar se pa popularnosti kolesarstva tiče... itak na cesti vidiš pretežno starejše kolesarje, mularije to ne zanima.

povratnik987654321 20.04.2014 17:10

Fuego: čisto lepo sem povedal, da danes brez čelade in očal ne gre, nostalgija gor ali dol, varnost je na prvem mestu. So pa zato vsi tako enaki, da jih od malo dlje ni ločiti - kot pred par minutami na ES Kelly ( ki ima zanesljivo najboljšo možno sliko pred nosom ) ni vedel, kateri kolesar Katyushe je uspel ujeti ubežnike par km pred koncem Amstel-a. Rešitev bi bila morda za vsakega tekmovalca znotraj ekipe drugače pobarvana čelada - a dvomim, da bi sponzorji pristali na to rešitev. 

Upajmo samo, da bo mularijo kolesarstvo vsaj malo bolj začelo zanimati, kot je to trenutno ...

Vsem čimveč kilometrov, varnih in s čim več užitka ! 

*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ