DURA-ACE R9100 - nova Shimanova mojstrovina je ugledala luč sveta

DURA-ACE R9100 - nova Shimanova mojstrovina je ugledala luč sveta
30.06.2016 AVTOR: Nejc Grilc
Shimano je predstavil novo verzijo skupine Dura-Ace, po njihovem najboljše do sedaj in najboljše na trgu. Predstavili so kar nekaj novosti.

Vse novosti so bile narejene z namenom izboljšave prenosa moči oziroma izkoristka energije, ki jo kolesar vlaga v poganjanje pedal, kar so nič kaj skromno poimenovali kar System Supremacy. Naslednja novost je Synchronized Shift, ki si jo je Shimano sposodil od oddelka, ki razvija gorskokolesarske komponente. Gre za sistem uravnavanja prednjega in zadnjega menjalnika s pritiskom na le en gumb, sistem pa nato poišče optimalen prenos, pri katerem veriga najmanj trpi.

Ostale novosti so še novi integrirani merilec moči, hidravlične disk zavore in novi obročniki. Novost je tudi uvedba pametne tehnologije, Shimano je namreč razvil aplikacijo E-TUBE. Z njo si lahko shranimo optimalne nastavitve za elektronsko različico Shimanovih menjalnikov, ki jo uporabljamo, in jo nato enostavno prenesemo na vsa druga kolesa z elektronskimi Shimanovimi menjalniki preko mobilnega telefona.

Nova gonilka 2x11 HOLLOWTECH II

Ideja za skupino DURA-ACE R9100 je bila optimizacija prenosa moči oziroma čim manjče izgube. Proces so začeli s prenovljeno gonilko. Ta je, kot lahko sklepamo že iz imena, votla, prenovljen pa je predvsem dizajn in pa togost gonilke, vse v znamenju boljšega prenosa moči. 

Gonilka HOLLOWTECH II je večja od prejšnje izvedbe, a vseeno lažja, zunanji zobnik HOLLOWGLIDE pa po navedbah Shimana opazno pripomore k boljšemu prenosu moči. Na voljo je pet različic gonilke in zobnikov: 50-34, 52-36, 53-39, 54-42 in 55-42. Gonilke so na voljo v sedmih različnih velikostih, od 165 do 180 milimetrov. Najlažja različica tehta 609 gramov, najtežja pa le 12 gramov več.

 

Merilec moči in prenovljeni obročniki

Shimano je svoj prvi merilec moči razvijal več kot deset let, zato bo prva različica postavljena pod drobnogled, saj je vprašanje, če jim je uspelo slediti razvoju. Gre za prvi v gonilko integrirani merilec moči na trgu, ki je zelo neatraktivno poimenovan FC-R9100-P. Omogoča vse klasične funkcije merilcev moči, od različnih merjenje za levo in desno nogo do povezovanj z kolesarskimi računalniki drugih proizvajalcev na trgu. 

Možgani merilca moči so nameščeni za ohišjem gonilke na desni strani, medtem ko so merilci kot rečeno že integrirani v gonilke. Baterijo lahko polnite z magnetnim polnilcem, ki ga le prislonite na gonilko, zato niso potrebni nobeni mehanični posegi v kolo.

Nekoliko prenovljeni so tudi obročniki, ki so široki 28 milimetrov, najboljšo različico pa dobite v 40 milimetrov ali 60 milimetrov visoki različici. Ta naj bi napram prejšnji prihranila 16 vatov moči, čeprav je te meritve vedno potrebno jemati nekoliko z rezervo. Nekoliko slabša različica C24 bo na voljo tudi v klasični 24 milimetrov visoki verziji.

SHIMANO Synchronized Shift

Gre za novost, ki bo v uporabi pri vseh Shimanovih elektronskih menjalnikih. Razvita je bila za poenostavitev prestavljanja in predvsem za to, da bi se kolesarji med dirko lahko osredotočili na dirkanje in prestavam ne bi namenjali preveč pozornosti. Sistem zato sam izbere naslednjo večjo ali manjšo prestavno kombinacijo z le enim pritiskom na gumb kolesarja in sam upravlja zadnji in tudi prednji menjalnik, če je potrebna menjava.

Na voljo bosta dva načina, polno sinhronizirani in delno sinhronizirani. Pri polno sinhronizirani se prednji menjalnik prilagaja akcijam zadnjega menjalnika, kar v bistvu pomeni, da ene prestavne ročice sploh ne potrebujemo več, saj sta dovolj le gumba na eni ročici. Če tako prestavimo v višjo prestavo, bo sistem sam poiskal najboljšo rešitev. Delna sinhronizacija prinaša ravno obratni postopek, ko kolesar zamenja prednji zobnik bo sistem sam poiskal najbolj optimalni zobnik na zadnji kaseti.

Vse Shimanove novosti bodo na trg prišle v začetku leta 2017, zato bomo imeli še nekaj časa, da opazujemo, kako se bodo nove komponente obnašale pri profesionalcih, ki jih bodo na dirkah testirali že letos. 

Značke: Cestno
Komentarji
SlowEddy 30.06.2016 15:22
Glede na članek izgleda obetavno,če bo pa delovalo tako kot piše, potem pa bo obilo užitkov in veselja.
Že sedanja DURA ACE DI2,..... je poezija
kolo-voz 01.07.2016 00:17
Seveda bo delovalo, pri Shimanu vse deluje.
Lopata 01.07.2016 11:16

Zadnja leta je v kolesarstvu zanimiv trend. Začelo se je z elektroniko, nato z 11rednimi zobniki, sledili so diski in nato Sram s svojo brezžično grupo. V šali bi lahko rekli, da je zadnjih 5 let vedno napačen trenutek za nabavo kolesa, saj tehnologija napreduje izjemno hitro, in kar je danes novo je jutri že stara šara.

Na papirju se bere, kot da je nova DA vrh ledene gore, vendar po mojem mnenju manjka tisto, kar ima oz. bolj rečeno nima SRAM, in sicer odsotnost kablov. Brezžična tehnologija, skupaj z hidravličnimi zavorami je po mojem mnenju smer bodočih tekmovalnih koles. Čakam še samo, da to aplicirajo na Ultegro in na Force. Campagnolo žal v tej dirki capljavedno bolj zadaj, kar mi kot ponosnemu uporabniku te znamke gre dokaj težko z jezika=) 

TEX 01.07.2016 11:36

Če prav razumem , zdaj ne boš mogel dat na velko šajbo , ko boš ti hotel . Vse bo krmilila elekronika , teren in tvoja pripravljenost. Za pro mogoče ok , za ostale pa ??
Bomo videli , ostajam seveda na Campagnolo.
Nekje sem prebral , da leta 2030 človek z svojimi sposobnostmi ne bo mogel več slediti tehnologiji . V čem je fora ? 

mattoo 01.07.2016 12:16
@TEX:

Če prav razumem , zdaj ne boš mogel dat na velko šajbo , ko boš ti hotel . Vse bo krmilila elekronika , teren in tvoja pripravljenost. Za pro mogoče ok , za ostale pa ??

Slabo si razumel, ali je pa članek slabo napisan. To je zgolj ena izmed funkcij, ki jih boš lahko dal na ON ali OFF. Seveda boš pa lahko še vedno prestavljal kadarkoli boš hotel.

SlowEddy 01.07.2016 12:20
@Lopata:

Zadnja leta je v kolesarstvu zanimiv trend. Začelo se je z elektroniko, nato z 11rednimi zobniki, sledili so diski in nato Sram s svojo brezžično grupo. V šali bi lahko rekli, da je zadnjih 5 let vedno napačen trenutek za nabavo kolesa, saj tehnologija napreduje izjemno hitro, in kar je danes novo je jutri že stara šara.

Na papirju se bere, kot da je nova DA vrh ledene gore, vendar po mojem mnenju manjka tisto, kar ima oz. bolj rečeno nima SRAM, in sicer odsotnost kablov. Brezžična tehnologija, skupaj z hidravličnimi zavorami je po mojem mnenju smer bodočih tekmovalnih koles. Čakam še samo, da to aplicirajo na Ultegro in na Force. Campagnolo žal v tej dirki capljavedno bolj zadaj, kar mi kot ponosnemu uporabniku te znamke gre dokaj težko z jezika=) 

Brezžična tehnologija je vprašljiva na dolgi rok. To pa predvsem zaradi motenj ter možnosti vplivanja oziroma vdora v sprejemnike-oddajnike. Zamisli si nekoga na tekmi nasprotnik ga pa iz avta močno zaje... in blokira menjalnike.
Zato Shimano ostaja zvest kablom, ker je manj ali nič težav.
Kar se pa tiče Campe in razvoja je pa hudič, da razvoji veliko stanejo in zato Campa ker je bolj butična ne more početi to kar si lahko privošči Shimano.
TEX 01.07.2016 12:27
@mattoo:
@TEX:

Če prav razumem , zdaj ne boš mogel dat na velko šajbo , ko boš ti hotel . Vse bo krmilila elekronika , teren in tvoja pripravljenost. Za pro mogoče ok , za ostale pa ??

Slabo si razumel, ali je pa članek slabo napisan. To je zgolj ena izmed funkcij, ki jih boš lahko dal na ON ali OFF. Seveda boš pa lahko še vedno prestavljal kadarkoli boš hotel.

Sistem bo glede na tvoje ukaze iskal najboljsi prenos , tak nakak piše.

Lopata 01.07.2016 12:47
@SlowEddy:
@Lopata:

Zadnja leta je v kolesarstvu zanimiv trend. Začelo se je z elektroniko, nato z 11rednimi zobniki, sledili so diski in nato Sram s svojo brezžično grupo. V šali bi lahko rekli, da je zadnjih 5 let vedno napačen trenutek za nabavo kolesa, saj tehnologija napreduje izjemno hitro, in kar je danes novo je jutri že stara šara.

Na papirju se bere, kot da je nova DA vrh ledene gore, vendar po mojem mnenju manjka tisto, kar ima oz. bolj rečeno nima SRAM, in sicer odsotnost kablov. Brezžična tehnologija, skupaj z hidravličnimi zavorami je po mojem mnenju smer bodočih tekmovalnih koles. Čakam še samo, da to aplicirajo na Ultegro in na Force. Campagnolo žal v tej dirki capljavedno bolj zadaj, kar mi kot ponosnemu uporabniku te znamke gre dokaj težko z jezika=) 

Brezžična tehnologija je vprašljiva na dolgi rok. To pa predvsem zaradi motenj ter možnosti vplivanja oziroma vdora v sprejemnike-oddajnike. Zamisli si nekoga na tekmi nasprotnik ga pa iz avta močno zaje... in blokira menjalnike.
Zato Shimano ostaja zvest kablom, ker je manj ali nič težav.
Kar se pa tiče Campe in razvoja je pa hudič, da razvoji veliko stanejo in zato Campa ker je bolj butična ne more početi to kar si lahko privošči Shimano.

Glede na samo inkripcijo zelo težko izvedljivo. Sem pred časom bral članek ravno na to temo. Dejansko je kodo mogoče, mogoče razbiti s super-računalnikom, takih pa, kolikor mi je znano, ekipe ne vozijo s seboj v klubskih avtomobilih.

SlowEddy 01.07.2016 13:30
@Lopata:
@SlowEddy:
@Lopata:

Zadnja leta je v kolesarstvu zanimiv trend. Začelo se je z elektroniko, nato z 11rednimi zobniki, sledili so diski in nato Sram s svojo brezžično grupo. V šali bi lahko rekli, da je zadnjih 5 let vedno napačen trenutek za nabavo kolesa, saj tehnologija napreduje izjemno hitro, in kar je danes novo je jutri že stara šara.

Na papirju se bere, kot da je nova DA vrh ledene gore, vendar po mojem mnenju manjka tisto, kar ima oz. bolj rečeno nima SRAM, in sicer odsotnost kablov. Brezžična tehnologija, skupaj z hidravličnimi zavorami je po mojem mnenju smer bodočih tekmovalnih koles. Čakam še samo, da to aplicirajo na Ultegro in na Force. Campagnolo žal v tej dirki capljavedno bolj zadaj, kar mi kot ponosnemu uporabniku te znamke gre dokaj težko z jezika=) 

Brezžična tehnologija je vprašljiva na dolgi rok. To pa predvsem zaradi motenj ter možnosti vplivanja oziroma vdora v sprejemnike-oddajnike. Zamisli si nekoga na tekmi nasprotnik ga pa iz avta močno zaje... in blokira menjalnike.
Zato Shimano ostaja zvest kablom, ker je manj ali nič težav.
Kar se pa tiče Campe in razvoja je pa hudič, da razvoji veliko stanejo in zato Campa ker je bolj butična ne more početi to kar si lahko privošči Shimano.

Glede na samo inkripcijo zelo težko izvedljivo. Sem pred časom bral članek ravno na to temo. Dejansko je kodo mogoče, mogoče razbiti s super-računalnikom, takih pa, kolikor mi je znano, ekipe ne vozijo s seboj v klubskih avtomobilih.

Na žalost se da vsako stvar shekat. Samo vprašanje časa in denarja.
Poglej samo bančne sisteme kako so ranljivi in koliko banke potrošijo denarja za njihovo nadgradnjo.
In verjemi mi, da hekerji kateri to počnejo nimajo super računalnikov doma.
Saj veš kako pravijo, vedno se najde nekdo ki, hoče škodovati.
Se pa strinjam s teboj, da bi bilo fino, če bi bilo čim manj dodatne šare na naših krasnih kolesih, ki jih tako radi vozimo.
Lopata 01.07.2016 13:50
@SlowEddy:
@Lopata:
@SlowEddy:
@Lopata:

Zadnja leta je v kolesarstvu zanimiv trend. Začelo se je z elektroniko, nato z 11rednimi zobniki, sledili so diski in nato Sram s svojo brezžično grupo. V šali bi lahko rekli, da je zadnjih 5 let vedno napačen trenutek za nabavo kolesa, saj tehnologija napreduje izjemno hitro, in kar je danes novo je jutri že stara šara.

Na papirju se bere, kot da je nova DA vrh ledene gore, vendar po mojem mnenju manjka tisto, kar ima oz. bolj rečeno nima SRAM, in sicer odsotnost kablov. Brezžična tehnologija, skupaj z hidravličnimi zavorami je po mojem mnenju smer bodočih tekmovalnih koles. Čakam še samo, da to aplicirajo na Ultegro in na Force. Campagnolo žal v tej dirki capljavedno bolj zadaj, kar mi kot ponosnemu uporabniku te znamke gre dokaj težko z jezika=) 

Brezžična tehnologija je vprašljiva na dolgi rok. To pa predvsem zaradi motenj ter možnosti vplivanja oziroma vdora v sprejemnike-oddajnike. Zamisli si nekoga na tekmi nasprotnik ga pa iz avta močno zaje... in blokira menjalnike.
Zato Shimano ostaja zvest kablom, ker je manj ali nič težav.
Kar se pa tiče Campe in razvoja je pa hudič, da razvoji veliko stanejo in zato Campa ker je bolj butična ne more početi to kar si lahko privošči Shimano.

Glede na samo inkripcijo zelo težko izvedljivo. Sem pred časom bral članek ravno na to temo. Dejansko je kodo mogoče, mogoče razbiti s super-računalnikom, takih pa, kolikor mi je znano, ekipe ne vozijo s seboj v klubskih avtomobilih.

Na žalost se da vsako stvar shekat. Samo vprašanje časa in denarja.
Poglej samo bančne sisteme kako so ranljivi in koliko banke potrošijo denarja za njihovo nadgradnjo.
In verjemi mi, da hekerji kateri to počnejo nimajo super računalnikov doma.
Saj veš kako pravijo, vedno se najde nekdo ki, hoče škodovati.
Se pa strinjam s teboj, da bi bilo fino, če bi bilo čim manj dodatne šare na naših krasnih kolesih, ki jih tako radi vozimo.

Ja, vse se da, saj ne račem, vendar se ustavi že pri času, do denarja sploh ne pridemo. Razmišljaj logično. Kolesarji oz. njihova oprema niso statični elementi, kot npr. serverji bank. Vdor v sistem je možen zgolj v primeru dovolj dolge izpostavljenosti hekerju. Kolesar kot tak ne bo nikoli dovolj dolgo v prisotnosti nekoga, da bi lahko razbil kodo. Tudi se pojavlja vprašanje, kako sploh ujeti signal, ki ga oddaja SRAM. Že res, da gre za ANT+ tehnologijo, vendar ima, kot sem razumel, dodatne varovalke v smislu, da možgani vedo, kateri deli oz. menjalniki so dejansko njegovi in kateri od sosednjega kolesarja. Zato je dejansko vsaka grupa lastna sama sebi. V nasprotnem primeru bi bila v pelotonu sama štala. Prav tako se pojavlja vprašanje samega dosega tega signala. Ali ga lahko uloviš v radiju 1,5,10, 15 metrov?

Iz omenjenih razlogov je pomoje ta teorija "zarote" zgolj teorija. Ali ne bi bilo npr. čudno, da bi v etapi, kjer kolesar ekipe Sky vozi v pobegu in se bori za stopničke, bil zasledovan z ekipnim avtomobilom Tinkoffa, če ravno ne bi bilo nobenega Tinkoff kolearja niti blizu? Ali pa da bi na cilju stal heker z računalnikom in čakal Greipla, da mu v šprintu vrže ketno na mali zobnik. 

tomassini 01.07.2016 14:15

Tour je mislim, da v majski številki podrobno testiral eTap groupo. Če se se prav spomin jim je s precej matranja uspelo blokirati signale tako da menjalnika nista delala. Če koga zanima mu lahko pošlejm ta članek. Narejana je tudi primerjava s Di2 in EPS (teža, vzdržljivost baterije ipd)
 

Lopata 01.07.2016 14:45
@tomassini:

Tour je mislim, da v majski številki podrobno testiral eTap groupo. Če se se prav spomin jim je s precej matranja uspelo blokirati signale tako da menjalnika nista delala. Če koga zanima mu lahko pošlejm ta članek. Narejana je tudi primerjava s Di2 in EPS (teža, vzdržljivost baterije ipd)
 

Primerjave (vsebinske) z EPS ni bilo, samo fact sheet;)

Drži, DA je še vedno bila bolje ocenjena od eTAP. Najbolj očitna razlika je v številu prestavljanj, ki jih dovoli eno polnjenje baterije. Motnje signala so bile mislim da v primerih, ko so hoteli ugotoviti, kako "idiot proof" je zadeva. 

Merlin 01.07.2016 22:31

Malo verjetno, da bi se brez žični sistem takšen kot so si ga zamislili pri Sramu obdržal.

- imaš 3 baterije, kar pomeni da moraš 3 x preverjat stanje napolnjenosti in 3 x polnit.

- če se ti katera sprazni del sitema "umre"  v primeru centralne baterije ti še vedno dela zadni menjalnik...

 

Sicer pa brežičen sitem je danes naredit "mala malca". Potrebno se je vpašat ,če ima kakšno dejansko prednost.

 

Meni se zdi edino smiselno imet brez žične ročke.

 

 

Bomo videli kaj bo prinesel čas.

Na papirju je novi DA odličen. Bojim se da bo cena tudi tako"odlična".

Mislim, da bo synhrono delovanje delovalo dobro. Glede na to, da ima gonilka vrajen merilec moči bo preko njega lahko natančno vedel sistem ali ostan na majhni (velik navor) ali veliko "šajbo" (majhen navor).

miha 01.07.2016 23:29
Syncro je skopiran iz xtr in ne bo gledal moči, kadence ali karkoli drugega (vsaj zaenkrat). Deluje enostavno tako, da daš v težjo prestavo in ti prestavi v najbližjo težjo, kar lahko pomeni v tavelko šajbo in zadaj dve prestavi gor. Tako so razlike med prestavami najmanjše.Brezžični sistem pa uporabniško nima funkcije, samo več dela, polnjen in potencialnih težav. Dokler so bremze žične ali hidravlične...DA bo sigurno top,tako kot vedno do sedaj. Verjetno je največja novost power meter. Tukaj tudi stopa na trg pred drugimi.
SODROVC 02.07.2016 08:46

gypsybytrade.wordpress.com/ta g/lael-wilcox/

Tu so opisane težave, ki jih lahko povzroči prazna beterija menjalnega sistema (vključno z rezervno).  
Verjetno res ni prav super za ultramaratonske kolesarje, ker je potreben čas in pa infrastruktrura za polnjenje baterij. 

ZZZ 02.07.2016 14:19
@SlowEddy: Glede na članek izgleda obetavno,če bo pa delovalo tako kot piše, potem pa bo obilo užitkov in veselja.
Že sedanja DURA ACE DI2,..... je poezija

Že dve leti deluje na XC sceni, brez problema.

nemelk 02.07.2016 21:07
Vse tole vase nabijanje je en bullshit :). Mene osebno je pozitivno presenetila postavitev oz konstrukcija zadnjega menjalnika - le tega vedno, ne glede na pozicijo sciti 'vijak' zadnjega QR-ja in posledicno, ce ko pade ga vijak vedno sciti - vijak pride najprej v stik s tlemi in ne menjalnik!
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ