MTB: Kaj pomenijo pnevmatike

Domov > Forum > MTB: Kaj pomenijo pnevmatike

MTB: Kaj pomenijo pnevmatike

SORTIRAJ PO:
Darel 03.12.2008 17:46
Ko sem prebral tisto temo o vplivu tlaka in velikosti pnevmatik sem se odločil, da še sam sprobam razliko. Imam stalno traso za kratke polurne treninge, to je od jezerca pri opekarni v Mengšu do stolpa na Rašici. S pnevmatikami Schwalbe Black Jack 26x2,1 in tlakom 3 bare sem progo prevozil v povprečno 26'30'', pred nekaj dnevi pa sem nabavil še Michelin Mountain Dry 2 26x2,3 ki sem jih nato montiral in napihnil na 2,0 bara. Danes sem sprobal in....
Prvič: razlika je tako velika kljub večji teži novih pnevmatik, da sem bil preprosto osupel. V hrib je šlo s prestavo više z opombo, da imajo nove pnevmatike večji obod. In čas ..23'11''.
Morda je dejstvo, da sem imel dober dan in nove gume odvzelo kakšne pol minute pri času, vendar je razlika še vedno osupljiva.
Kar se tiče komentarjev: Prosim da se ne spuščamo na osebni nivo. Ne prodajam gum zato sem tole napisal izključno iz ljubezni do kolesarstva. :ups: in v razmislek. Kasneje prilimam še slikice.[/img]
Darel 03.12.2008 18:34
Darel 03.12.2008 18:51
Darel 03.12.2008 18:52
energy 03.12.2008 19:51
kaj pa teren?
na eni sliki je sneg, na drugi ni...
da nisi bil ti tolk hitrejši, ker je blo manj blata in ker je bil trši makedam. kaj pa cesta od opekarne, tam zna bit zlo zrita...
probi pomislit na te stvari in še enkrat "preračunaj"
razl ika 3min samo zaradi gum po tisti trasi je prevelika. če bi šel še dol po gozdu, bi pa verjel :)
Darel 03.12.2008 21:52
energy je napisal:
kaj pa teren?
na eni sliki je sneg, na drugi ni...
da nisi bil ti tolk hitrejši, ker je blo manj blata in ker je bil trši makedam. kaj pa cesta od opekarne, tam zna bit zlo zrita...
probi pomislit na te stvari in še enkrat "preračunaj"
razl ika 3min samo zaradi gum po tisti trasi je prevelika. če bi šel še dol po gozdu, bi pa verjel :)


Sem pričakoval vprašanje, ker sem pozabil napisat. Teren sem z novimi gumami prevozil danes in mi lahko verjameš, da je bil zelo močviren in razrit. Tista slika s snegom je pa od prejšnjega tedna, nekako zadnjih 200 metrov je bil sneg. Mislim da ni bistveno vplivalo na čas, sploh sem pa čas 26'30'' določil že prej, saj veš najprej 29' pa 28' ....Zato je tista slika s snegom samo kot ponazoritev. Nimam namena nakladat. Verjami, ali pa ne. 8)
oTTo 04.12.2008 00:02
Zakaj razlika v pritisku v gumah?
Men se drugače že 3 za gorca zdi malo, kaj šele 2. :(

lp,oTTo
jkm 04.12.2008 00:17
ja itak da se pozna, dej gor kake maxlajtke pa bos izboljsal cas se za kako minutko. Ce predpostavimo, da je podlaga- teren enaka in opravljas enako delo, bo razlika poseldica nizjega kotalnega upora, ce je podlaga zahtevna, bo nekaj razlike se zarad trakcije. Zanimivo je, da je pri enakem profilu hitrejsa sirsa guma.
Drgac je pa tlak 2,0 bara pr 2,3 siroki gumi cist ok, na mlekc bi slo tud do 1,5-1,8 bara.

lp

jure
Darel 04.12.2008 07:31
Na netu obstaja en članek od tipa, ki je izmeril moč na gonilki za tri tipe pnevmatik pri različnih širinah in tlaku. Ugotovitve so zanimive in so vsaj meni čisto spremenile pogled (če bom našel bom prilimal link). Posebej na slabem terenu so široke pnevmatike bistveno boljše, v določenih pogojih porabiš tudi pol manj energije kot z ozkimi in tršimi. Tako pravi njegova teorija.
V praksi pa sem ugotovil, da to dejansko drži. Na nakaterih odsekih proge je šlo bistveno lažje kot prej. Res se nekaj te prednosti verjetno izgubi po gladkem makadamu, asvalt pa je že druga zgodba. Vendar pa v povprečju (tako teorija) veliko več pridobiš na vseh terenih, kot izgubiš na asvaltu.
Sicer še ni čas za zaključke ker moram še malo prevozit, ampak prvi vtis je, da je pri meni ozkim pnevmatikam odklenkalo.
Darel 04.12.2008 07:40
oTTo je napisal:
Zakaj razlika v pritisku v gumah?
Men se drugače že 3 za gorca zdi malo, kaj šele 2. :(

lp,oTTo


Ravno v tem je keč. Trše gume te silijo v premagovanje vsake vzpetinice in nato ponikanje v vdolbine itd itd...Mehkejše in širše pa teh vzpetinic ne plezajo, temveč se jim prilagajajo. Zato je pot kolesa bolj premočrtna. Širše gume pa imajo še eno dobro lastnost. Imajo večji premer in posledično večji obod, kar stvar še dodatno izboljša. Širina pa je važna zaradi vgrezanja po mehkejšem terenu. Z ozkimi pnevmatikami orješ, s širšimi pa se voziš po vrhu.
ZigaK 04.12.2008 08:41
Kako si poskrbel za to, da si obakrat oddajal isto moč?
Fino bi bilo če bi še povedal kakšen si imel avg hr.
Darel 04.12.2008 09:01
ZigaK je napisal:
Kako si poskrbel za to, da si obakrat oddajal isto moč?
Fino bi bilo če bi še povedal kakšen si imel avg hr.


Moj pristop ni tako znanstven. Če sem prej ta klanec odpeljal s 26'30'' in pod 26' nisem nikoli prišel, neglede na pogoje, pa ga po menjavi gum odpeljem s 23' je to zame zadosten dokaz.
heros 04.12.2008 09:49
če daš gor slick gume greš pod 20, ziher.
ZigaK 04.12.2008 09:51
Dobro zate je to zadosten dokaz ni kej. Mene si tudi prepričal.
Ampak če hočeš še koga prepričat, pa ne bi škodilo da poveš še povprečen pulz ki si ga imel. Sej menda to ni taka skrivnost?
Darel 04.12.2008 10:20
ZigaK je napisal:
Dobro zate je to zadosten dokaz ni kej. Mene si tudi prepričal.
Ampak če hočeš še koga prepričat, pa ne bi škodilo da poveš še povprečen pulz ki si ga imel. Sej menda to ni taka skrivnost?


Dobro, Upoštevajoč moja leta 35+, odlično fizično kondicijo in povprečno zadihanost sem imel pulz od 130-160 :lol:
Nimam pulzimetra in ga tudi nimam namena uporabljat. Saj veš, po občutku je najbolje.
matic20 30.09.2011 18:45
če imam trenutno plašče 26 debelina 2.0 na gorskem kolesu. Ali lahko novi plašči odsopajo po debelini? in če, koliko?
BoljPočas 30.09.2011 19:33
matic20 je napisal:
če imam trenutno plašče 26 debelina 2.0 na gorskem kolesu. Ali lahko novi plašči odsopajo po debelini? in če, koliko?


Debelino plašča omejuje širina obroča.
Če imaš nek normalen obroč potem po moje lahko natakneš gumo med 1,5 in 2,5.
Če natikaš zelo široko gumo preveri še širino okvirja.
1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI